Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I 2.0 16V problem z check emissions i check Injection


rafal_lbn
Zarejestrowani

op Witam,
od niedawna jestem posiadaczem Scenica II 2.0 16v, zaczęło pokazywać w/w komunikaty, w pierwszej kolejności wywala błąd check emission auto chodzi dobrze, nic nie wskazuje na usterkę lecz gdy się nagrzeje wyrzuca check injection i odcina zapłon pow. 3 tyś obrotów, auto nerwowo reaguje na pedał gazu, po podłączeniu pod komputer (elm327) pokazuje błąd przepustnicy P0638 - bład nastawnika przepustnicy, przepustnice podmieniłem na inna - nie pomogło , byłem również u mechanika podłączył pod clipa i stwierdził ze druga sonda nie pracuje prawidłowo, sondę wymieniłem na nową boscha lecz poprawy brak, w aucie wymienione nowe świece, filtry, rozrząd, kzfr,, po wykasowaniu błędów jakieś 20km jest ok i wyrzuca błędy od nowa, możne ktoś ma jakieś pomysły gdzie jeszcze "zajrzeć"?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

1. Wyczyść "silniczek krokowy" i dobrze sprawdź, czy się nie zacina.
2. Sprawdź, czy MAP-sensor reguluje poprawnie (czy w ogóle zmienia wartość parametru z obciążaniem silnika)
To podstawa.
Masz ewidentny problem ze składem tworzonej mieszanki.
Błąd wyskakuje prawdopodobnie po 20 km dlatego, że sonda lambda zdążyła się nagrzać i odczytuje, co ma odczytywać. Ale z sondami to raczej skutek, nie przyczyna.
Warto by przyjrzeć szczelności dolotu od filtra powietrza do kolektora dolotowego, ze szczególnym uwzględnieniem szczelności osadzenia map-sensora.
Co rozumiesz pod pojęciem "auto nerwowo reaguje na pedał gazu" - czy szarpie przy wciskaniu i przy puszczaniu pedału gazu?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2017, 11:14 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
rafal_lbn
Zarejestrowani

op a gdzie znajduję się silniczek krokowy? bo go jakoś do tej pory nie widziałem, nerwowo tzn że nawet przy delikatnym wciśnięciu pedała gazu wyrywa jak bym wcisną do oporu

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

A potencjometr pedału gazu był sprawdzany (chociaż sprawdzenie interfejsem diagnostycznym czy ścieżki potencjometru są widziane i jak zmienia się wartość parametru sterowanego przy wciskaniu pedału gazu)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
rafal_lbn
Zarejestrowani

op nie był sprawdzany bo zakładam ze jak na zimnym silniku jest wszystko ok to przyczyna leży gdzieś indziej, ale ok dla świętego spokoju można sprawdzić, dzięki

Odpowiedz
rafal_lbn
Zarejestrowani

op rozebrałem dzis cały kolektor dolotowy, żadnych nieszczelności nie znalazłem, map sensor i pedał gazu sprawdzane na kompie, pracują poprawnie, zaczyna brakować mi pomysłów, jutro jeszcze chce profilaktycznie wymienić czujnik położenia wału lecz w katalogu hurtowni motoryzacyjnej pokazuje mi 3 rożne czujniki, podpowie ktoś jaki powinien być ew jakiś nr?

Odpowiedz
wiecho
Zarejestrowani

poszukaj tutaj
http://www.catcar.info/renault/?lang=en

[Obrazek: 3184033.png]
Odpowiedz
dariowie.p
Zarejestrowani

Najpierw podłącz go pod clipa takie wymiany podzespołów to tylko wydawanie kasy a efekt może być kiepski. Najpierw jakaś konkretna diagnoza.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(04-07-2017, 08:00)dariowie.p napisał(a): Najpierw podłącz go pod clipa takie wymiany podzespołów to tylko wydawanie kasy a efekt może być kiepski. Najpierw jakaś konkretna diagnoza.
popieram
nawymienisz a możn okazać sie jakaś pierdoła

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Jakie założone świece. Przed ich wymianą było wszystko OK?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości