Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I 195/65/R16 potrzebne argumenty za i przeciw


mir.
Zarejestrowani

op Wiem jakie mają tu być opony, ale jakaś niewiadoma siła pcha mnie ku 195/65/R16.

Pomijając słabszą przyczepność i groteskowy wygląd, pragnę poznać wasze opinie przeciw temu pomysłowi.

Śmiało można wyśmiewać i krytykować, właśnie tego potrzebuję w tym temacie Biggrin

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(27-02-2022, 19:01)mir. napisał(a): ale jakaś niewiadoma siła pcha mnie ku 195/65/R16
napisz swoje argumenty dlaczego za bo w.g mnie to bezsensu

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
mir.
Zarejestrowani

op Zgadzam się, to bez sensu.

Mam tylko jedn argument: mniejsze opory toczenia.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi mir. za ten post post:
  • Weda0565
pio555
Junior Administratorzy

Online
(27-02-2022, 19:21)mir. napisał(a): mniejsze opory toczenia.
róznica która nie przekłada się na nic

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
mir.
Zarejestrowani

op Tak, to ułamek Biggrin
Podobny ułamek oczekuję od większej średnicy koła (przyda się przy skrzyni 4 bieg.).

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi mir. za ten post post:
  • greggie
GrzegorzN
Zarejestrowani

Koła powinny być takie jakie zaleca producent. Ma to wpływ na przyczepność, spalanie, prędkość. Wyższa opona to wyżej samochód, bardziej podatny na boczne wychylenia, węższa opona mniejsza przyczepność. Docelowo chcesz zmniejszyć opory toczenia i zmniejszysz choć nieodczuwalnie. Ale zwiększysz opór powietrza. Bez sensu.

Odpowiedz
ljs_ljs_ljs
Zarejestrowani

Online
Odgrzeje temat bo też się zastanawiam
nad tym rozmiarem do gs3.
Nikt nie wspominal o zalecie takiego rozwiązania, tj miększe zawieszenie
i lepsze wybieranie nierownosci.
I ciut wyzszy prześwit.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
A twoje auto ma homologacje na ten rozmiar?

Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ljs_ljs_ljs
Zarejestrowani

Online
Nie ma.
Już w niejednym temacie na tym forum
byli pisane ze nie było problemów z odszkodowaniami/polisami.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-08-2024, 08:45 przez ljs_ljs_ljs.)

Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

Jeśli nawet nie ma kłopotów z odszkodowaniem, to jak rozumiem, mają one mniejsza przyczepność.
Generalnie to wydaje mnie się, że jeśli nie szykuję auta pod konkretne zastosowanie albo dla oka, to przyjmuję, że projektant zasatosował, najbardziej optymalny rozmiar do mojego pojazdu, uniwersalnego jako takiego, na różne nawierzchnie, różne sposoby jażdy i różne bagaże. Jedynie sens widzę w dopomopowaniu kolrprzed trasą, choć tutaj też pojawia się zmienna, wraz z temperaturą ale obstawiam że to też projektant jakoś przeanalizował.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-08-2024, 08:54 przez Binio.)

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości