Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I 1.9,120km duże spalanie


Rafcik
Zarejestrowani

op Witam,
Mam problem z Renault grand scenic 2005r. 1.9,120km
Spalanie 10-10.5l/100km,przy przyspieszeniu kopci na czarno. W załączniku wykaz z Clipa. Proszę o porady

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Korekty wtrysków słabe
Szczególnie 3 wtrysk
Próbuj zalać STP do wtrysków

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Ewidentnie 3 wtrysk leje..

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

wtrysk leje, ale jeśli chodzi o spalanie myślę że warto się przyjrzeć turbinie.
Korekcje wtrysków sprawdzić nie tylko na wolnych obrotach ale również ok 2-2.5k obr

oleju z silnika Ci nie pobiera? w tym silniku to raczej norma że olej idzie w dolot

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-05-2019, 13:15 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Rafcik
Zarejestrowani

op
Wcześniej olej brał, ale po tej wymianie o dziwo nie widzę żeby brał olej

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-05-2019, 15:05 przez Rafcik.)

Odpowiedz
wojjtekk
Zarejestrowani

Witam, przyłączę się do tematu. Również mam problem z nadmiernym zużyciem paliwa. Chwilowe zużycie wskazuje ok. 19l/100km przy ruszaniu. Natomiast podczas normalnej jazdy w mieście nie schodzi z 11L/100km. Jest to dla mnie niedopuszczalne, ponieważ mam drugiego Grand Scenic'a i średnie zużycie w mieście to max 5.7 L/100km od trzech lat.

W załączniku zamieszczam screen z CLIP'a przedstawiający parametry pracy silnika m.in Korekty wtryskiwaczy. Widać, że I i III wtryskiwacz mają duży większy wydatek niż pozostałe dwa. Czy jest to akceptowalne? Czy raczej świadczy to o usterce któregoś z nich?

Dodam, że są to parametry w pełni rozgrzanego silnika

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-06-2019, 15:37 przez wojjtekk.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Korekty duże ale nie tragiczne
Na początek STP do czyszczenia wtrysków...
Masz 5.7 spalania w mieście i to jeszcze w GS?
W/g mnie komputer mocno cię oszukuje

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Moim zdaniem korekty twoich wtrysków są do bani, rozjechane od prawie max na plus do max na minus.
Przepłucz układ liqy moly.

Odpowiedz
wojjtekk
Zarejestrowani

Dzięki Panowie za sugestie i potwierdzenie moich przypuszczeń. Zrobię płukanie układu wtryskowego i zastosuję olej 2t do baku, zobaczymy czy będzie poprawa...Czy jednak wymiana. Sprawdziłem dzisiaj korekcje w swoim drugim samochodzie i tam wydaje się być wszystko w jak najlepszym porządku. Korekty na trzech cylindrach oscylują w granicach 0,6 [+ lub -] natomiast czwarty 0,9. W tym egzemplarzu właśnie m.in jest tak niskie zużycie ON. Na całe szczęście komputer nie przekłamuje, przynajmniej nie daje tego odczuć Thumbup

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Spulung z LM zastosuj w większym stężeniu, przelec km później z pół baku.
I wymień filtr paliwa. Sprawdź korekcję jeszcze raz

Wysłane z kolorowego kalkulatora Thumbup

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości