SCENIC II PH I 1.9,120km duże spalanie
Korekty wtrysków słabe
Szczególnie 3 wtrysk Próbuj zalać STP do wtrysków Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
wtrysk leje, ale jeśli chodzi o spalanie myślę że warto się przyjrzeć turbinie.
Korekcje wtrysków sprawdzić nie tylko na wolnych obrotach ale również ok 2-2.5k obr oleju z silnika Ci nie pobiera? w tym silniku to raczej norma że olej idzie w dolot (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-05-2019, 13:15 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Witam, przyłączę się do tematu. Również mam problem z nadmiernym zużyciem paliwa. Chwilowe zużycie wskazuje ok. 19l/100km przy ruszaniu. Natomiast podczas normalnej jazdy w mieście nie schodzi z 11L/100km. Jest to dla mnie niedopuszczalne, ponieważ mam drugiego Grand Scenic'a i średnie zużycie w mieście to max 5.7 L/100km od trzech lat.
W załączniku zamieszczam screen z CLIP'a przedstawiający parametry pracy silnika m.in Korekty wtryskiwaczy. Widać, że I i III wtryskiwacz mają duży większy wydatek niż pozostałe dwa. Czy jest to akceptowalne? Czy raczej świadczy to o usterce któregoś z nich? Dodam, że są to parametry w pełni rozgrzanego silnika (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-06-2019, 15:37 przez wojjtekk.)
Korekty duże ale nie tragiczne
Na początek STP do czyszczenia wtrysków... Masz 5.7 spalania w mieście i to jeszcze w GS? W/g mnie komputer mocno cię oszukuje Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Moim zdaniem korekty twoich wtrysków są do bani, rozjechane od prawie max na plus do max na minus.
Przepłucz układ liqy moly.
Dzięki Panowie za sugestie i potwierdzenie moich przypuszczeń. Zrobię płukanie układu wtryskowego i zastosuję olej 2t do baku, zobaczymy czy będzie poprawa...Czy jednak wymiana. Sprawdziłem dzisiaj korekcje w swoim drugim samochodzie i tam wydaje się być wszystko w jak najlepszym porządku. Korekty na trzech cylindrach oscylują w granicach 0,6 [+ lub -] natomiast czwarty 0,9. W tym egzemplarzu właśnie m.in jest tak niskie zużycie ON. Na całe szczęście komputer nie przekłamuje, przynajmniej nie daje tego odczuć
Spulung z LM zastosuj w większym stężeniu, przelec km później z pół baku.
I wymień filtr paliwa. Sprawdź korekcję jeszcze raz Wysłane z kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości