Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I 1.6 16v faluje na obrotach


Gostom
Zarejestrowani

op Cześć i czołem,
Mam problem z moim 1.6, mianowicie faluje na obrotach.

Wymieniałem rozrząd z kzfr, wymieniłem elektrozawór. Błędów brak, a skubaniec dalej faluje, a jak już ustabilizuje się na chwilę to trzyma na poziomie 800obr.

Clip pokazuje że dla sondy przed katalizatorem wartości zmieniają się od 80 do 800 mV, a "ciśnienie wlotowe" 426 mbar.

Czy ktoś ma dostęp do autodaty czy czegoś podobnego i może mi sprawdzić jakie powinny być wartości dla tych dwóch parametrów? Strzelam że ciśnienie wlotowe jest za wysokie ale nie wiem z jakiego powodu. Chyba, że ktoś ma inny pomysł? Nie chcę wymieniać w ciemno kolejnych części.

[Obrazek: 2831916.png]
Odpowiedz
Gostom
Zarejestrowani

op Dodam, że nie ma znaczenia czy jest zimny czy ciepły. Faluje zawsze tak samo.

[Obrazek: 2831916.png]
Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Przepustnica czysta? Sprawdź czy jak to nazwałeś ciśnienie wlotowe rośnie z obciążeniem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Gostom
Zarejestrowani

op Przepustnica czyszczona + wymiana uszczelek.

Sprawdzę Biggrin

Ciśnienie wlotowe w kolektorze, to chyba właściwie podciśnienie. Znalazłem w sieci że powinno być 32 +/- 4 kPa (czyli 320 +/- 40 mbar)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2021, 16:58 przez Gostom.)

[Obrazek: 2831916.png]
Odpowiedz
Marian1981
Zarejestrowani

Falowanie widać na obrotach(kreski na desce)? Czy tylko buda trzęsie?

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Szukaj nieszczelności w dolocie. Ciśnienie w kolektorze dolotowym powinno być w okolicach 0.33 bara.

Odpowiedz
Gostom
Zarejestrowani

op
(16-11-2021, 14:14)Marian1981 napisał(a): Falowanie widać na obrotach(kreski na desce)? Czy tylko buda trzęsie?


Widać na obrotomierzu Biggrin

[Obrazek: 2831916.png]
Odpowiedz
Marian1981
Zarejestrowani

Przed wymianą wszystko było ok? Czy w ostatnim czasie nie był ruszany alternator? Miałem kilka razy problem z falowaniem i za pierwszym razem były wtryski, potem cewka a ostatnio alternator(była regeneracja). Tylko kiedy miałem cewkę walnięta był błąd na cylindrze, tak samo jak wtrysk(elm sprawdzane i nie zawsze wyrzucało). Kiedy był problem z alternatorem zero błędów na clipie/elm itd. W przypadku nieszczelności w dolocie z mich obserwacji nie ma tego na wskazaniu zegarów (ale to moje obserwacje kilku Reni)

Odpowiedz
Gostom
Zarejestrowani

op Wymieniałem dlatego że musiałem ale też myślałem że to po prostu rozwiąże problem.

Nie pomogło więc szukam dalej.

Alternator jakoś mogę sprawdzić?

[Obrazek: 2831916.png]
Odpowiedz
Marian1981
Zarejestrowani

Podobno można sprawdzić jak dołączysz cały alternator(i praca jest na Aku bez alternatora). Ja kupiłem regulator zamiennik( najlepszy jest podobno Valeo nawet używka ale jest dużo wersji trzeba wymontować żeby wiedzieć co i jak) w warsztacie regenerującym rozruszniki wymiana bardzo łatwa pod blokiem i w końcu zero falowania. Tylko że ja miałem regenerowany alternator i przed regeneracja nie było tego falowania i to mnie naprowadziło trochę na ten trop.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-11-2021, 22:32 przez Marian1981.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości