Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I 1.5dci po wymianie egr nie odpala


panJapa
Zarejestrowani

op Witam, 
Jestem posiadaczem Szczeniaka rocznik 2004. Auto ma przejechane tylko 180000 km.
W ciągu ostatniego roku było między innymi:
- regenerowane turbo, 
- kompleksowa wymiana wtrysków ( nowe wtryski, regenerowanie pomy, wymiana baku)
- czyszczony egr
- rozrząd
- czujnik położenia wału

Przed wymianą wtrysków odpalało zawsze za pierwszym razem. Po wtryskach w tak na oko w 70% za pierwszym razem. Czasami za drugim, trzecim razem.
Z czasem auto zaczęło mocno dymić na czarno podczas obciążenia silnika. Silnik się dużo szybciej nagrzewał niż zwykle. Stwierdziłem, że wymienię egr. W piątek wieczorem wyciągnąłem egr i rurkę dolotową. Zostawiłem na noc w nafcie. W sobotę zamontowałem nowy zawór i wyczyszczoną rurę. Po tym zabiegu auto nie odpala. Rozrusznik kręci, choć mam wrażenie, że krócej niż zwykle.
Na wyświetlaczu:
- injection fault
- low battery
- czasami low oil pressure. 

Akumulator ma 5 lat, więc faktycznie już może trochę niedomagać. Po kilku godzinach ładowania jakimś starym prostownikiem bez zmian. Po podłączeniu ELM'a mam błędy: PO340 i PO409. Oba były wcześniej widoczne. Spróbuje jeszcze dziś wieczorem odpalić, po dłuższym ładowaniu aku.

Jakieś pomysły co to może być ?
Patrys4891 napisał 30-10-2017, 10:54:
Zgodnie z 4 punktem regulaminu zaakceptowanego przy rejestracji, pierwszy post powinien znajdować się w powitaniach.

Następny post proszę napisać w odpowiednim miejscu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-10-2017, 10:54 przez Patrys4891.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

A wtryski przy wymianie wpisane Clipem?

Odpowiedz
panJapa
Zarejestrowani

op 2 razy... W warsztacie, w którym wymieniałem, źle wpisali (zła kolejnosć) i dymił na biało po odpaleniu... W drugim warsztacie poprawili i przestał dymić.

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Wtryskiwacze nowe czy regenerowane ?

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
panJapa
Zarejestrowani

op Nówki

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Dziwna sprawa. Nie wiem czy EGR miałby coś do odpalania. Objawy bardziej wskazują na dalszy problem z wtryskiwaczami. Powalczyłem z tym dziadostwem jakiś czas temu. Osprzęt Delphi ?

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

A nie został przez przypadek odpięty/przerwany jakiś kabelek?
Np. od czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej.
Dobrze było by się podpiąć i odczytać, czego dotyczy ten "injection fault" , bo przyczyn może być wiele, zporo możliwości prozaicznie prostych do usunięcia.
Trochę mnie zastanawia ten komunikat o problemach z zasilaniem...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • PunkRock86
panJapa
Zarejestrowani

op @PunkRock
Tak, silnik jest na delphi. Próbowałem odpalić po podłączeniu starego zaworu - efekt ten sam.
@ ko-ma
Nie zauważyłem niczego zerwanego. Odpinałem tylko wtyczkę od egr i przepływomierza

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Jesteś z W-wy, tam jest kilku kolegów co potrafią to ogarnąć, zgłoś się do nich. Bez Clipa będzie lipa Biggrin

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

- injection fault
- low battery
- czasami low oil pressure.

Taki zestaw wskazuje na słaby prąd lub utrącony gdzieś przewód przy ECU, skrzynce bezpieczników lub słabe skręcenie klem i przewodów do niej przylegających.
Z jakiej dzielnicy jesteś ?

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości