Tomo3
124
0
16
1
SC II ph I
2005
1.5 dCi 101KM, 2003-2009
Legionowo
Tomo3
Zarejestrowani
— 19-12-2018, 12:47
op
zamówiłem całość przewody razem z gruszką, nr oryginału 8200571380
jeszcze taka ciekawostka, oryginalny filtr paliwa jest tańszy niż purflux.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2018, 12:49 przez Tomo3.)
•
andrzejwa
2,642
54
1284
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
(19-12-2018, 12:20)ko-ma napisał(a): Bez sprawnych zaworów zwrotnych zarówno po jej stronie ssącej jak i tłocznej - nie ma mowy o prawidłowej pracy układu (nie ma w układzie innego elementu zapobiegającego "cofaniu się" paliwa. Są dwa rodzaje gruszek, z jednym zaworem lub dwoma. Jeżeli występuje jeden plastykowy zaworek to gruszka musi pracować w pionie. W zasadzie zaworki w gruszce są potrzebne tylko do pompowania paliwa po wymianie filtra a nie do blokady przed cofaniem paliwa do zbiornika. Producent dał gruszkę tylko właśnie w tym celu. Jeżeli połączenia w układzie paliwowym są szczelne to żadne zaworki nie są potrzebne. Paliwo jest zasysane przy samym dnie i powrót paliwa też jest przy samym dnie zbiornika. Cofające się paliwo powinno jednocześnie zasysać z drugiej strony paliwo a nie powietrze. Cały układ powinien być w równowadze.Piszę tak bo wiem to z własnego doświadczenia, kilka lat jeździłem bez gruszki i żadnego zaworka. Najlepsze rozwiązanie to w miejsce awaryjnych szybkozłączek pozakładać zwykłe przewody gumowe dedykowane do paliwa.
•
Tomo3
124
0
16
1
SC II ph I
2005
1.5 dCi 101KM, 2003-2009
Legionowo
Tomo3
Zarejestrowani
— 19-12-2018, 13:51
op
obecna gruszka nie chciała zaciągnąć paliwa, dlatego wymieniam na drugą
•
Tomo3
124
0
16
1
SC II ph I
2005
1.5 dCi 101KM, 2003-2009
Legionowo
Tomo3
Zarejestrowani
— 20-12-2018, 00:08
•
Warsztat pod chmurką
343
5
124
12
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Drawski Młyn
Pięknie.
Daj znać czy dałeś radę ogarnąć, przyda się potomnym
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 21-12-2018, 09:57
Jedna uwaga: na fotkach widzę zamontowane nowe przewody paliwowe, ale -
bez ochronnych oplotów z siatki.
Elementy t5e pełnią jednak dość ważną rolę ochrony mechanicznej przed przetarciem.
Sugeruję uzupełnienie.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Warsztat pod chmurką
343
5
124
12
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Drawski Młyn
No właśnie, przetrą się od wstrząsow silnika i karoserii i będziesz miał czasami pożar.
•
Tomo3
124
0
16
1
SC II ph I
2005
1.5 dCi 101KM, 2003-2009
Legionowo
Tomo3
Zarejestrowani
— 21-12-2018, 11:08
op
siatki ochronne są ale w mniejszej ilości niż w oryginale, przełożę ze starych
dziś pompa przyjechała, wieczorem testy i jak ok to składam to do kupy
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-12-2018, 11:09 przez Tomo3.)
•
Tomo3
124
0
16
1
SC II ph I
2005
1.5 dCi 101KM, 2003-2009
Legionowo
Tomo3
Zarejestrowani
— 22-12-2018, 00:16
op
Wymieniłem dziś pływak na nowy. Układ odpowietrzony, odpalił... zgasiłem i znów cofa się paliwo....
Kolejne testy czy pompa wtryskowa zaciąga paliwo z filtra i wszystko ok, ale do filtra paliwo nie idzie.
Miałem w zapasie oryginalny filtr paliwa i wstawiłem go zamiast nowe purfluxa. Filtr Reno ma w sobie kuleczkę, czyli zaworek zwrotny. Po kolejnym odpowietrzeniu, odpaleniu i zgaszeniu paliwo też się cofa ale mniej. Nie ma paliwa pomiędzy gruszka a filtrem, wcześniej cofało się z pompy wtryskowej.
Kończąc dzisiejszy wieczór w garażu to jest tak że samochód odpala i zaciąga paliwo ze zbiornika do filtra. Podczas pracy są jednak pęcherzyki powietrza.
Macie jakieś pomysły co robić dalej?
•
Warsztat pod chmurką
343
5
124
12
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Drawski Młyn
Tak sobie myślę, może trochę dziwne, ale może w samym baku robi się podciśnienie przez brak odpowiedniego odpowietrzania.
I tym samym zasysa paliwo z powrotem.
Ale to tylko teoria
•
|