Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I 1.5 dci brak paliwa, cofające się paliwo


Tomo3
Zarejestrowani

op zamówiłem całość przewody razem z gruszką, nr oryginału 8200571380

jeszcze taka ciekawostka, oryginalny filtr paliwa jest tańszy niż purflux.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2018, 12:49 przez Tomo3.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(19-12-2018, 12:20)ko-ma napisał(a): Bez sprawnych zaworów zwrotnych zarówno po jej stronie ssącej jak i tłocznej - nie ma mowy o prawidłowej pracy układu (nie ma w układzie innego elementu zapobiegającego "cofaniu się" paliwa.
Są dwa rodzaje gruszek, z jednym zaworem lub dwoma. Jeżeli występuje jeden plastykowy zaworek to gruszka musi pracować w pionie. W zasadzie zaworki w gruszce są potrzebne tylko do pompowania paliwa po wymianie filtra a nie do blokady przed cofaniem paliwa do zbiornika. Producent dał gruszkę tylko właśnie  w tym celu. Jeżeli połączenia w układzie paliwowym są szczelne to żadne zaworki nie są potrzebne. Paliwo jest zasysane przy samym dnie i powrót paliwa też jest przy samym dnie zbiornika. Cofające się paliwo powinno jednocześnie zasysać z drugiej strony paliwo a nie powietrze. Cały układ powinien być w równowadze.Piszę tak bo wiem to z własnego doświadczenia, kilka lat jeździłem bez gruszki i żadnego zaworka. Najlepsze rozwiązanie to w miejsce awaryjnych szybkozłączek pozakładać zwykłe przewody gumowe dedykowane do paliwa.

Odpowiedz
Tomo3
Zarejestrowani

op obecna gruszka nie chciała zaciągnąć paliwa, dlatego wymieniam na drugą

Odpowiedz
Tomo3
Zarejestrowani

op Wymieniłem przewody paliwowe z gruszką. Parę ściśnięć, układ odpowietrzony, odpalił a tu nadal cofa się paliwo i nie zasysa ze zbiornika.....
Kolejny test jaki zrobiłem to rurka w puszkę z paliwem i do zasilania filtra, pociągnął. Spinam układ i powtórka, nie ciągnie ze zbiornika. Rozebrałem i środek aby dostać się go pływaka, odpiąłem przewód zasilający, jakaś przedłużkę do niego, do puszki z paliwem i zaciągną, brak powietrza leci do pompy wtryskowej samo paliwo. To wyjąłem pływak do naczynia z paliwem i przewodem do zasilania filtra i nie ciągnie. Czyli pływak do wymiany. Starałem się go rozebrać ale przewody paliwowe są tak zaciśnięte że chyba prędzej ją połamane niż ściągnę te plaskilowe przewody.
Jakieś zdjęcia z prac. Nowe przewody ładnie się prezentują.[Obrazek: 4045af75df90dc23ed8809087dd25a67.jpg][Obrazek: 9aa97732519847a1fb23f6870489ad59.jpg][Obrazek: 5c36d7ad0baa974955c31b6b2048b619.jpg][Obrazek: cbca37110ca5eb5a865f7c60f22b99b7.jpg][Obrazek: 1240cb66cbcbc57591760434df21de36.jpg][Obrazek: 98dbc6fbd96e5954919297e64f1a61e2.jpg][Obrazek: a3b09207b330f7aa0d0009482ea63665.jpg][Obrazek: 29291f9cabeb6c47f892562668f683aa.jpg][Obrazek: 653633ea7faf6fb6979cc69d1ac0260d.jpg]

Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Pięknie.
Daj znać czy dałeś radę ogarnąć, przyda się potomnym

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Warsztat pod chmurką za ten post post:
  • Michał Wruck
ko-ma
Zarejestrowani

Jedna uwaga: na fotkach widzę zamontowane nowe przewody paliwowe, ale -
bez ochronnych oplotów z siatki.
Elementy t5e pełnią jednak dość ważną rolę ochrony mechanicznej przed przetarciem.
Sugeruję uzupełnienie.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

No właśnie, przetrą się od wstrząsow silnika i karoserii i będziesz miał czasami pożar.

Odpowiedz
Tomo3
Zarejestrowani

op siatki ochronne są ale w mniejszej ilości niż w oryginale, przełożę ze starych

dziś pompa przyjechała, wieczorem testy i jak ok to składam to do kupy

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-12-2018, 11:09 przez Tomo3.)

Odpowiedz
Tomo3
Zarejestrowani

op Wymieniłem dziś pływak na nowy. Układ odpowietrzony, odpalił... zgasiłem i znów cofa się paliwo....
Kolejne testy czy pompa wtryskowa zaciąga paliwo z filtra i wszystko ok, ale do filtra paliwo nie idzie.
Miałem w zapasie oryginalny filtr paliwa i wstawiłem go zamiast nowe purfluxa. Filtr Reno ma w sobie kuleczkę, czyli zaworek zwrotny. Po kolejnym odpowietrzeniu, odpaleniu i zgaszeniu paliwo też się cofa ale mniej. Nie ma paliwa pomiędzy gruszka a filtrem, wcześniej cofało się z pompy wtryskowej.
Kończąc dzisiejszy wieczór w garażu to jest tak że samochód odpala i zaciąga paliwo ze zbiornika do filtra. Podczas pracy są jednak pęcherzyki powietrza.
Macie jakieś pomysły co robić dalej?[Obrazek: 3963182f13fd9d272832607267758930.jpg]

Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Tak sobie myślę, może trochę dziwne, ale może w samym baku robi się podciśnienie przez brak odpowiedniego odpowietrzania.
I tym samym zasysa paliwo z powrotem.
Ale to tylko teoria

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości