SCENIC I PH II Zgasł podczas jazdy
op
Witam. Jestem od niedawna nabywca Renault Scenic I FL 1.9 dTI z 2000 r. Samochodzik ogolnie fajny, wygodny. Jadac sobie po miescie nagle wylaczyl mi sie silnik i zapalily sie kontrolki. zjechalem na pobocze. probuje odpalic i nic. moze imobilajzer. zamknolem samochod i otworzylem i chce odpalic i nic. kreci rozrusznik a auto ani rusz. temperature plybu mialem wtedy w polowie a zawsze byla przed polowa. kolega zcholowal mnie do domu. i pod domem chcialem odpalic znowu i odpalil. wtedy temperatura juz spadla. no i pali do dzis. czytalem troche o tym w necie i wiekszosc osob stawia na czujnik polozenia walu. wyjolem go. mial opornosc 680 ohma. dodam tylko ze na tym czujniku byla mala srubka i nakretka przyczepiona . magnez z czujnika je przyciagnol. zdjolem to i przezyscilem czujnik. zamontowalem i narazie pali. czy to moglo byc przyczyna ze silnik zgasl? z odpaleniem teraz nie ma problemow jak i wczesniej. tylko po tym zgasnieci silnika byly problemy. mial ktos z was podobny przypadek? prosze o odp.
atrox napisał(a):magnez z czujnika je przyciagnol. zdjolem to i przezyscilem czujnik. zamontowalem i narazie pali. czy to moglo byc przyczyna ze silnik zgasl? z odpaleniem teraz nie ma problemow jak i wczesniej. tylko po tym zgasnieci silnika byly problemy. mial ktos z was podobny przypadek? prosze o odp.tak to prawdopodobnie była ta wina, u mnie sytuacja gaśnięcia była 3 krotna na rozgrzanym silniku jak stałem na czerwonym. Również czujnik wyczyściłem i się problemy skończyły. Ja miałem tam sporo opiłków itd. atrox napisał(a):temperature plybu mialem wtedy w polowie a zawsze byla przed polowamógłbyś zrobić zdjęcie? jaką temp masz przeważnie? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-04-2015, 12:42 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
obstawiałbym zacięty termostat...
atrox napisał(a):a teraz troche po miescie posmigalem jak bylo goraco no i byla w polowie.a jak będzie w lecie? może być zbyt wysoko... do sprawdzenia termostat, ale to chyba już było w innym wątku opisane
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Winna była śrubka,bo czujnik stracił sygnał z koła zamachowego.Ale skąd ta śrubka tam się znalazła.
Dti jest ciężko zagrzać do takiej temp. nawet w lecie.
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
Tak jest w czasie jazdy po mieście.Na trasie wskazówka podnosi się na 5 kreskę.Ale to normalne w dieslu.Temperatura otwarcia termostatu jest 89st tak że nie uzyskasz 90st faktycznie na silniku.
Weźmy też pod uwagę błąd wskazań wksaźnika,a to łatwo zmienić. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-04-2015, 17:07 przez krzysztofk.)
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości