Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Zacinająca Sie dmuchawa


luki_pj
Zarejestrowani

Ja dla innych pokażę fotosa gdzie w przypadku Scenic I PHII szukać co w trawie piszczy.
W moim przypadku jak opisałem powyżej uszkodzony rezystor dmuchawy- silnik podłączony bezpośrednio pod 12V dmucha aż miło.

A wiec instrukcja wygląda następująco:

Aby wyrwać uszkodzonego chwasta należy ściągnąć osłony głośników na desce rozdzielczej
[Obrazek: Zdj1190cie0080_zps34c40ba6.jpg]

Pokażą się śrubka torx. Mamy po każdej stronie po jednej śrubce torx do odkręcenia.
[Obrazek: Zdj1190cie0079_zpse392497d.jpg]
[Obrazek: Zdj1190cie0078_zps1f26e2b8.jpg]

Następnie górną deskę rozdzielczą od wnętrza auta lekko ku górze i do siebie ciągniemy aż puszczą zaczepy (zwieracze :P).
Nie miałem pomysłu jak powyższą to sfotografować, dlatego sobie darowałem i liczę tylko na skuteczność opisu- dacie ludziska radę!

Po wykonaniu powyższej czynności ukazuje się nam owinięta w osłonie rura którą- aby się dostać do uszkodzonej części- należy wyjąć.
[Obrazek: Zdj1190cie0075_zps0c32bb0e.jpg]

Żeby ją wyjąć trzeba ściągnąć prawą kratkę nawiewu- delikatnie podważyć z boku płaskim śrubokrętem.
[Obrazek: Zdj1190cie0077_zps0ff58697.jpg]

Następnie wypiąć rurę nawiewu od jej lewej strony (to jest w tym przypadku najprostsza czynność a konieczne po pozwoli nam manewrować i wyrwać rurę po chamsku). Teraz wkładamy płaski śrubokręt do otworu bez kratki nawiewu, gdzie na przymocowanej rurze widać takie nacięcie.
Należy wtyknąć w niego śrubokręt i z jajami ale też z energią nacisnąć żeby się rura wypięła.
[Obrazek: Zdj1190cie0076_zps1427423a.jpg]

Teraz mamy dostęp do tego, co poszukujemy.
[Obrazek: Zdj1190cie0073_zpsfac1b91a.jpg]

Widać jak na dłoni dziurę bo zdemontowaniu oraz wtyczki wiszące luzem.
[Obrazek: Zdj1190cie0069_zpsfb337a4f.jpg]

Aby wymontować rezystor dmuchawy warto wcześniej wymontować silnik (trzymają go dwa kable-czerwony i czarny wpinane własnie bezpośrednio do silnika). Można próbować wypiąć samą wtyczkę silnika... ale hola hola, nie idziemy na łatwiznę!
Silnik demontujemy najpierw ściągając styropianek, następnie demontujemy osłonę filtru- trzyma go jedna śrubka 7 (zalecam wyciągniecie filtra) i odkręcając trzy śrubki 7 silnik nadaje się do wyjęcia.
[Obrazek: Zdj1190cie0084_zpsbb97486b.jpg]
[Obrazek: Zdj1190cie0083_zps6e2cf0eb.jpg]
[Obrazek: Zdj1190cie0081_zps9403800d.jpg]

Przy okazji jak mamy wyciągnięty silnik warto go lekko podrasować i wyczyścić jak jest na wierzchu- a czemuż by tego nie zrobić?
To kolejny powód dla którego warto silnik wyciągnąć- Fun oraz sprawdzenie stanu technicznego silnika i konserwacja.

Pod spodu po wymontowaniu mamy taką o to czarną dziurę
[Obrazek: Zdj1190cie0070_zps2264e0d9.jpg]

Uszkodzona cześć natomiast wygląda następująco
[Obrazek: Zdj1190cie0068_zps388418cb.jpg]

Z szacunkiem leży na białej serwetce z celuzowy- bo to oryginał Valeo.
Na tym zdjęciu nie widać prawdziwego piękna jej uszkodzenia ani nie czuć woni smrodu spalonej jego obudowy...

Przy skręcaniu staramy się mniej więcej zachować podobną kolejność. Dobrze było by wkręcać śrubki w miejsca z których je wykręciliśmy i będzie wszystko dobrze.
Ja przy okazji założyłem nowy filtr pyłkowy- jak szaleć to szaleć!! Thumbup

Za jakość zdjęć przeprasza mój analogowy telefon, ale mam nadzieję że widać co nieco.
Jak by ktoś potrzebował rozwinąć moje skróty myślowe i potrzeba objaśnień- proszę na PW.

Pozdro i miłego dłubania!!

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-02-2015, 23:25 przez luki_pj.)

Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi luki_pj za ten post post:
  • gruber_78, midar
adi84
Zarejestrowani

Szacun jak będę na kompie to rep na plus i pomógłBiggrin

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Zrobi się z tego pdf-a jak autor pozwoli i wrzuci do manuali

Wysłane kurierem Smoke

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
luki_pj
Zarejestrowani

(15-02-2015, 04:52)Mati napisał(a): Zrobi się z tego pdf-a jak autor pozwoli i wrzuci do manuali

Wysłane kurierem Smoke
Nie ma sprawy Biggrin
Jak tylko komuś się przyda i pomoże to jak najbardziej jestem za.
Poczekaj tylko może z tym pdf jeszcze z tydzień, bo montując porobię więcej fotek żeby się innym lepiej rozbierało Thumbup
Ogólnie przy tym aucie to już sporo porobione a jakoś nie pomyślałem żeby robić foty a można było by kilka manual porobić.

Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

ok poczekamy Biggrin fajnie by było gdybyś wszystko od samego początku do samego końca umieścił w jednym poście Biggrin oczywiście ładnie opisując Biggrin utrwali się to na zawsze w PDF by zdjęcia nie uciekły nigdy

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Online
Ja termike zastąpiłem drutem 1.5mm2 i hula aż miło Biggrin

Odpowiedz
luki_pj
Zarejestrowani

adi84 napisał(a):Szacun jak będę na kompie to rep na plus i pomógł
Podziękował koledze za słowa uznania

Mati napisał(a):ok poczekamy fajnie by było gdybyś wszystko od samego początku do samego końca umieścił w jednym poście oczywiście ładnie opisując utrwali się to na zawsze w PDF by zdjęcia nie uciekły nigdy
Mówisz, masz. Zaktualizowałem post tutaj, i umieściłem też go w manual dla potomności- może się komuś przyda.
Watek dostępny tutaj..., jutro wygeneruję też pdf i umieszczę w poście- będzie na zaś.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-02-2015, 00:02 przez luki_pj.)

Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
Odpowiedz
chudy
Zarejestrowani

podepnę sie pod temat panowie u mnie jest problem taki ze nie mogę przełączyć nawiewu np na nogi czy do przodu itd mam ustawione tylko szybę nie można przekręcić pokrętła,jak kupowałem gość mi cos gadał ze jest tam jakis drut i on sie zacina i trza to rozbiera ale jak sie do tego zabrać?

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Tak jest tam taka linka, która się potrafi załamać a w ślad za nią właściciel załamuje ręce.
Naprawa pomagają na chwilę.
Jedyne sensowne to wymiana tej linki na nową i zamknięcie tematu na kolejne kilka lat do następnego załamania sie linki Biggrin
Przy okazji warto też zweryfikować czy ten cały mechanizm przełączający kierunek nawiewu chodzi w miarę lekko, bo to także on może być przyczyną zagiętej linki.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-12-2015, 12:52 przez Patrys4891.)

Thumbup
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Patrys4891 za ten post post:
  • chudy
chudy
Zarejestrowani

ok dzięki już zrobione Clap

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości