Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Wymiana oleju


ratownik89medyczny
Zarejestrowani

op Witam, chciałbym wymienić olej w SC1PH2 1.9 dti o przebiegu 201000. Serwis w Katowicach zaproponował mi dwa rodzaje olejów o różnych parametrach:

Total Quartz 5w30
Elf Evolution 10w40 

Który według Was byłby lepszy? Dlaczego aż taką rozbieżność w tych parametrach? Jakich Wy używacie?

Wysłane z mojego INSIGNIA_550i przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

http://www.scenic-forum.pl/Watek-OG%C3%9...ik-olejowy

http://www.scenic-forum.pl/Watek-OG%C3%9...silnikiowe

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
midar
Zarejestrowani

jak nie znasz historii auta to raczej bym wybrał 10w40 aczkolwiek nie koniecznie musi to być elf.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Jak nie znasz historii auta to bez różnicy, czy 10W, czy 5W, bo różnią się właściwie tylko przy rozruchu (tzw. cold cranking).
Osobiście na zimę nie zalałbym 10W, a 5W tylko dobre, zwłaszcza, jeśli ma stać pod chmurką.
Co znaczy dobre? Masz to w tematach, które wymienił pio555.

Odpowiedz
ratownik89medyczny
Zarejestrowani

op A dlaczego osobiście nie zalałbyś 10w tylko 5w ?

Wysłane z mojego INSIGNIA_550i przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Na zimę nie zalałbym 10W, bo ma gorszą pompowalność w niskich temperaturach, niż 5W. To przekłada się na gorszą ochronę silnika w niskich temperaturach.

Odpowiedz
ratownik89medyczny
Zarejestrowani

op A można tak zmieniać olej żeby na zimę mieć np 5w a w lato 10w??

Wysłane z mojego INSIGNIA_550i przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Teoretycznie nie ma przeszkód, przy czym przed każdą zmianą, zwłaszcza z 10W, należałoby porządnie wypłukać silnik.

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

Ostatnio widziałem Elfa 10w40 4l w Biedronce za 60 kilka złotych. To chyba nie jest jakiś wybitny olej skoro tyle kosztuje. Ale Total Quartz to właściwie też Elf i też tani.
Ja Quartza Energy 9000 5w40 zalałem do mojego peżota 306. Wcześniej były półsyntetyki 10w40. Od nowości był lany Total (co rok bez względu na przebieg), a później chyba dwa razy zalany był Magnatec z beczki (takie mieli w warsztacie) Auto ma od nowości (99rok) przejechane 80 tys. Ale te dwie ostatnie wymiany były robione po ok. 10-15 tys przebiegu. Teraz było nalatane 9 tys. I generalnie na zimno czuję różnicę. Ewidentnie na ssaniu przyjemniej chodzi. Wcześniej po dwóch trzech minutach od rozruchu trzęsło trochę budą. Teraz tego efektu nie ma. Także ja brałbym coś z piątką z przodu;) i jednak z 40 z tyłu. Czy Total, Elf to nie ma żadnej różnicy.
W dobieraczu Totala pokazuje, że powinien to być Elf SXR 5W40 lub Total Quarz Energy 9000 5W40. O dziwo ten drugi olej to zamiennik dla Elfa NF.
Niedawno była tu dyskusja na temat różnic między Elfem NF i SXR. Jak widać, chyba specjalnej różnicy nie ma;)

Może coś innej f-my? Motul np? https://www.motul.com/pl/pl/products/oil...clean-5w40. Taki pokazuje dobieracz Motula, chociaż jeśli nie masz dpfa to brałbym taki https://www.motul.com/pl/pl/products/oil...ess-5w40?f[range]=25. Ma trochę wyższą temp. płynięcia, ale smarować będzie lepiej.
Cenowo Motul wypada całkiem sympatycznie.

Generalnie może warto przemysleć jaką płukankę? Jak nie ekspresową tj. dolewając jakiegoś dobrego Engine Flusha tuż przed wymianą, to chociaż długoterminową (Wymieniasz teraz olej i zalewasz środek Archolia i po ok. 1-2 tys. przejechanych kilometrów wymieniasz na olej docelowy)?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-2015, 09:25 przez ryjas.)

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

A co sie moze stac zmieniajac bez plukanki jezeli 10 i 5 w40 duzo sie nie roznia?

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości