Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Szarpanie


Sławek77
Zarejestrowani

op Witam, posiadam Scenica z 2000 roku 1.9 dci. Problem polega na tym że podczas jazdy ze stałą prędkością przy niskich obrotach silnika ( ok 1200 obrotów ) samochód zaczyna szarpać niezależnie na którym biegu jadę, najbardziej odczuwalne jest to na 5 i 4 biegu, jednak gdy dodam gazu szarpanie ustępuje. Dodam że auto jest po wymianie kompletnego sprzęgła, wszystkich poduszek silnika i skrzyni, wyczyszczony egr, podmieniałem już potencjometr gazu i sprawdzałem przepływomierz, błędów brak, silnik odpala normalnie. Co jeszcze można sprawdzić i jak ?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Nie jeździ się z takimi obrotami to nie zdrowo dla auta. Czy tak samo zachowuje się jadąc na wyższych obrotach?

Na 5 biegu po mieście? I 48km /h?

Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Sławek77
Zarejestrowani

op Na wyższych obrotach nic takiego się nie dzieje. Szarpanie wyczuwalne na każdym biegu przy niskich stałych obrotach, po dodaniu gazu szarpanie ustępuje. Chyba że ten typ tak ma ale w to wątpię.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2017, 19:58 przez Sławek77.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Zacznij od instrukcji obsługi, obroty a prędkość. Widzę że silnikiem Pb w ogóle ciężko by było ruszyć...

Nie jezdzij z takimi obrotami na żadnym biegu. 2/20 3/40 4/60 5/80 sp robuj jeździć w podobnym stylu co napisałem bieg /prędkość

Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora

Nie bój się obrotów, obrotomierz masz chyba do 6 tys a nie do 2 tys.

Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2017, 20:23 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • Dziku
Soul
Zarejestrowani

Turbina w tym aucie niedługo powie bye bye , jak będziesz tak katował silnik ;)



Odpowiedz
Pieczar
Zarejestrowani

Należy sprawdzić kierowcę ;-) zacznij jeździć normalnie, to problem sam zniknie ;-)

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Był Scenic III, jest C4 Picasso Biggrin
Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

(11-10-2017, 20:12)Mati napisał(a): Widzę że silnikiem Pb w ogóle ciężko by było ruszyć...
Potwierdzam, F4R przy tak niskich obrotach się krztusi Biggrin
Gdzie się włącza turbina przy dieslu?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Turbina działa kręci się cały czas, ładnie doladowuje przy ok maksymalnym momencie obrotowym

Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

turbina w dCi zaczyna pompowac dopiero chyba od 1750obr/min jak dobrze pamietam. Ponizej sie kreci ale nie doladowuje nic.
Za wysokie obroty dla silnika diesla tez nie sa za dobre... Ale spokojnie 4 tys bedzie ok, 5 i 6 tys juz jest na polach czerwonych.
Malo tego, majac automatyczna skrzynie biegow sterownik silnika raczej nie pozwala nawet do 5 tys dobic.. to nie jest po prostu dobre.

Benzynowy silnik troche inaczej zakres ma i wyzej znacznie.

A za niskich obrotow zaden silnik nie lubi.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-10-2017, 13:36 przez A2-eR11.)

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

To jest tzw. dziadkowe jeżdżenie i pseudo oszczędność.
Jakbyś miał bardziej skomplikowany silnik to na złom poszłaby dwumasa i turbo.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości