SCENIC I PH II Szarpanie
op
Witam, posiadam Scenica z 2000 roku 1.9 dci. Problem polega na tym że podczas jazdy ze stałą prędkością przy niskich obrotach silnika ( ok 1200 obrotów ) samochód zaczyna szarpać niezależnie na którym biegu jadę, najbardziej odczuwalne jest to na 5 i 4 biegu, jednak gdy dodam gazu szarpanie ustępuje. Dodam że auto jest po wymianie kompletnego sprzęgła, wszystkich poduszek silnika i skrzyni, wyczyszczony egr, podmieniałem już potencjometr gazu i sprawdzałem przepływomierz, błędów brak, silnik odpala normalnie. Co jeszcze można sprawdzić i jak ?
Nie jeździ się z takimi obrotami to nie zdrowo dla auta. Czy tak samo zachowuje się jadąc na wyższych obrotach?
Na 5 biegu po mieście? I 48km /h? Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
op
Na wyższych obrotach nic takiego się nie dzieje. Szarpanie wyczuwalne na każdym biegu przy niskich stałych obrotach, po dodaniu gazu szarpanie ustępuje. Chyba że ten typ tak ma ale w to wątpię.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2017, 19:58 przez Sławek77.)
Zacznij od instrukcji obsługi, obroty a prędkość. Widzę że silnikiem Pb w ogóle ciężko by było ruszyć...
Nie jezdzij z takimi obrotami na żadnym biegu. 2/20 3/40 4/60 5/80 sp robuj jeździć w podobnym stylu co napisałem bieg /prędkość Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora Nie bój się obrotów, obrotomierz masz chyba do 6 tys a nie do 2 tys. Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2017, 20:23 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- (11-10-2017, 20:12)Mati napisał(a): Widzę że silnikiem Pb w ogóle ciężko by było ruszyć...Potwierdzam, F4R przy tak niskich obrotach się krztusi Gdzie się włącza turbina przy dieslu?
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Turbina działa kręci się cały czas, ładnie doladowuje przy ok maksymalnym momencie obrotowym
Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
turbina w dCi zaczyna pompowac dopiero chyba od 1750obr/min jak dobrze pamietam. Ponizej sie kreci ale nie doladowuje nic.
Za wysokie obroty dla silnika diesla tez nie sa za dobre... Ale spokojnie 4 tys bedzie ok, 5 i 6 tys juz jest na polach czerwonych. Malo tego, majac automatyczna skrzynie biegow sterownik silnika raczej nie pozwala nawet do 5 tys dobic.. to nie jest po prostu dobre. Benzynowy silnik troche inaczej zakres ma i wyzej znacznie. A za niskich obrotow zaden silnik nie lubi. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-10-2017, 13:36 przez A2-eR11.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
6 gości