user64
697
6
250
652
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 14-12-2023, 20:15
Kolega filozof mówi oczywiście o programie do LPG, ale odczyt pierwszej sondy na +1v to już niebywały kosmos i chyba czyste paliwo musiałoby lecieć z wydechu. ;) Przejaskrawiam, ale +1v to bardzo dużo.
Każdy program do Renault pokaże ci wykres pracy sondy. Napięcie zaś nie powinno dochodzic do 1v, typowym napięciem jest 0,41v (typowym czyli napięciem znamionowym, od którego odchyłki sugerują sterownikowi co ma zrobić dalej). Napięcie 1,2v jest napięciem granicznym, przy nim wychodzą błędy na liczniku, a przekroczenie 2,5v powoduje olanie wskazań sondy przez sterownik i przyjęcie wartości ze swojej bazy. I nie pytaj skąd wiem. ;)
https://youtube.com/shorts/toMHjXOYg_k?s...CrfNSMX7sD
Tak wygląda wykres unie, zaznaczam że 2 sonda kaput. Wcześniej jej odczyty rosły i rosły, aż do 2,5v kiedy sterownik stwierdził, że ktoś go robi w wała i nie brał pod uwagę jej odczytów.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-12-2023, 20:15 przez user64.)
•
iceq941
16
0
1
2
SC I ph II
2000
1,6 i 107KM, 1999-2003
końskie
iceq941
Kobiety
— 14-12-2023, 23:48
op
Panowie, poczytałem trochę manuału w tym "Sam Naprawiam" i coś nie do końca mi się zgadza. Faktycznie zakres pracy sondy to do 0.8v jednak taka wartość oznacza mieszankę zbyt bogatą czyli teoretycznie sterownik zamiast dolewać powinien ujmować paliwa, czy coś źle czaję?
•
user64
697
6
250
652
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 15-12-2023, 04:19
Bardzo dobrze, dlatego +1v na sondzie to kosmos jak napisałem. Ideał to 0,41v.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2023, 04:20 przez user64.)
•
iceq941
16
0
1
2
SC I ph II
2000
1,6 i 107KM, 1999-2003
końskie
iceq941
Kobiety
— 15-12-2023, 11:05
op
(15-12-2023, 04:19)user64 napisał(a): Bardzo dobrze, dlatego +1v na sondzie to kosmos jak napisałem. Ideał to 0,41v.
Chyba mamy bingo. W sposób ułomny w przerwie w pracy spróbowałem zastosować ECU Tweakera (z bazami z DDT2000) na telefonie plus prosty ELM połączyć się ze sterownikiem i odczytać jakieś dane. Ogólnie nie polecam apka toporna i sama z siebie odświeża ramek, ale popatrzcie co się dzieje na jałowych po odpaleniu.
Po powrocie do domu postaram się zgarnąć starego laptopa pobrać DDT4All i zrobić to samo może ten więcej danych odczyta, ale wydaje się być wszystko jasne
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2023, 11:06 przez iceq941.)
•
wojteks
2,900
12
697
653
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 15-12-2023, 11:26
A co mamy widzieć, sondy testujemy na rozgrzanym do temperatury pracy silniku.
To że sonda pracuje 78-700mV, mniej więcej tak ma pracować.
•
user64
697
6
250
652
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 15-12-2023, 12:07
Właśnie, zapomniałeś o tym, że na zimnym odczyty sondy są z dudy.
Silnik i sondy muszą trochę popracować, wtedy mierzymy.
•
iceq941
16
0
1
2
SC I ph II
2000
1,6 i 107KM, 1999-2003
końskie
iceq941
Kobiety
— 15-12-2023, 14:29
op
(15-12-2023, 12:07)user64 napisał(a): Właśnie, zapomniałeś o tym, że na zimnym odczyty sondy są z dudy.
Silnik i sondy muszą trochę popracować, wtedy mierzymy.
Dlatego sprawdziłem to jeszcze raz po rozgrzaniu auta i przejechaniu krótkiego dystansu, wyniki takie same na wolnych obrotach skoki od minimum do maximum zakresu pracy sondy, ale dokładniejsze testy z pomocą komputera zrobię jutro.
•
iceq941
16
0
1
2
SC I ph II
2000
1,6 i 107KM, 1999-2003
końskie
iceq941
Kobiety
— 16-12-2023, 14:16
op
Udało mi się co nieco sprawdzić ale muszę zrobić jeszcze jeden dłuższy przejazd i go zlogować, ale podglądając parametry wnioski są takie. Odczyty sondy wydają się być oderwane od rzeczywistości, niezależnie od obciążenia, obrotów odczyty falują w większości skacząc pomiędzy niemal zerem voltów po 0.9. Wyprzedzenie kąta zapłonu również lata na jałowych w dość sporych wartościach (ok1.5 do 2 stopni w górę i w dół) i o ile dobrze zauważyłem dzieje się to dokładnie w momentach gdy czuję telepanie budy wywołane prawdopodobnie zalewaniem z uwagi na błędne odczyty z sondy
•
filozof
5,210
19
1624
1,925
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 16-12-2023, 14:44
https://youtu.be/6ZmxuGUaT-Q?si=DWpG-3P-KXOLAmeo
Od 29:30. Pytanie brzmi: czy sonda jest uwalona, czy dzieje się coś z silnikiem? Opisane przez Ciebie zachowanie sondy wskazuje poprawne działanie. Wyprzedzanie zapłonu, kiedy mieszanka jest bogata też jest normalne - paliwo musi mieć czas się spalić.
Może być tak, że na sondzie zebrała się sadza i już nie domaga, podając wartości niezgodne z rzeczywistością.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
iceq941
16
0
1
2
SC I ph II
2000
1,6 i 107KM, 1999-2003
końskie
iceq941
Kobiety
— 16-12-2023, 15:57
op
(16-12-2023, 14:44)filozof napisał(a): https://youtu.be/6ZmxuGUaT-Q?si=DWpG-3P-KXOLAmeo
Od 29:30. Pytanie brzmi: czy sonda jest uwalona, czy dzieje się coś z silnikiem? Opisane przez Ciebie zachowanie sondy wskazuje poprawne działanie. Wyprzedzanie zapłonu, kiedy mieszanka jest bogata też jest normalne - paliwo musi mieć czas się spalić.
Może być tak, że na sondzie zebrała się sadza i już nie domaga, podając wartości niezgodne z rzeczywistością.
Mam już konkretniejsze logi, podejrzewam że będą trochę ułomne bo to logi z Torque, wrzucę je jak trochę obrobię te dane z pliku CSV
•
|