Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Dziwne drgania w Renault Scenic


kris2.0
Zarejestrowani

Auto naprawione i przetestowane.
Wymienione dwa drążki (prawy był szczególnie mocno zurzyty) i jedna końcówka drążka + zrobiona zbieżność kół.
Efekt - drgania koła USTAŁY :-) Jeździ się jak nie tym autem :-)
Dla szukających przyczyny bicia kół na zakrętach (bardziej łukach), podczepiam z własnego doświadczenia uszkodzone drążki kierownicze + zbieżność.
Pozdro

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-2015, 19:33 przez kris2.0.)

Był... Scenic I Lift 2.0 16V, 2003 (końcówka produkcji) Expression,  Scenic II 2.0 16V, 2004r. Expression
Jest Scenic `08 1.9dCi Exception
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi kris2.0 za ten post post:
  • PRZEMO
roman123
Zarejestrowani

Podepnę się pod ten wątek. Przy prędkości ok 90 km/h czuć lekkie drgania na kierownicy, przy 120 już dużo mocniej i nawet na nadwoziu jest to wyczuwalne. Ale ciekawostka jest taka że to drżenie nie jest ciągłe. Około 2 sek kierownica drży a następne 2 sek jest cisza. Różnymi ustrojstwami jeździłem ale z czymś takim się nie spotkałem. No niby obstawiam opony (już średniej jakości) tylko dlaczego na przemian drży i przestaje? Czy jakiś rezonans, nie mam pojęcia. Drążki kierownicze kilka dni temu wymienione, końcówki, sworznie, geometria ustawiona. Już zgłupiałem normalnie. Czy może skrzynia albo półoś... Miał ktoś podobnie?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

op koła rozumiem wyważone w tym roku ?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
roman123
Zarejestrowani

Tydzień temu. Ale przy źle wyważonych to raczej drgania są cały czas. Tak zawsze miałem przynajmniej.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

op Miałem również kiedyś tak że były drgania przy 70 potem znikały i przy ponad 120 były już mega drgania, a winą były źle wyważone koła. Ponowne wyważenie kół przednich i po sprawie Biggrin koszt max 15zł

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Wyważenie kół to jedno a czy koła są proste to drugie. Krzywe koło też można wyważyć na maszynie.

Natomiast ja podejrzewam osłonę silnika. Miałem tak że jak tył osłony miałem słabo zamocowany to ta osłona przy większych prędkościach wpadała w drgania, potem się uciszała idt.

Thumbup
Odpowiedz
roman123
Zarejestrowani

Kurcze ale ja wogóle nie mam osłony pod silnikiem. Nie wiem czy mnie dobrze zrozumieliście. Drgania narastają i ustają co ok. 1, - 2 sekundy podczas jazdy ze stałą prędkością. Dziwnie to wygląda jak kierownica na przemian drży i się uspokaja przy stałej prędkości i nie jest to proporcjonalne ani do obrotów kół czy silnika. Zacznę chyba od wyważenia na nowo i przy okazji niech sprawdzą czy nie ma jakiś bąbli czy wykrzywień.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

op
roman123 napisał(a):Zacznę chyba od wyważenia na nowo i przy okazji niech sprawdzą czy nie ma jakiś bąbli czy wykrzywień.
ale wyważ u innego wulkanizatora niż poprzednio

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  •
luki_pj
Zarejestrowani

U mnie drgania były wyczuwalne, ale raczej to przez cały czas i co dziwne przy pewnych prędkościach jak by to bardziej wyczuwalne było. Najpierw wymieniłem 'ósemkę'- co znacznie poprawiło drgania silnika- przedtem przy 100-120 takie dziwne odczucia miałem pod kierownicą a i kulturalniej wewnątrz auta się tera zrobiło.
Teraz były wymienianie końcówki drążków, drążki kierownicze, gumy końcówek stabilizatora- dodatkowo zrobiona geometria kół bo i tak była wymagana i jest o wiele lepiej!.
Auto trzyma się asfaltu, reakcja z kierownicy natychmiastowa, zero drgań.
roman123 napisał(a):Zacznę chyba od wyważenia na nowo i przy okazji niech sprawdzą czy nie ma jakiś bąbli czy wykrzywień.
Znajomy miał podobne objawy jak mu się opona rozklejała- ale on to miał bieżnikowaną i płat gumy po jakimś czasie się odkleił. Ale to by na wyważaniu na 100% wyszło bo opona by pewnie mocno biła w górę w jednym miejscu lub na bok.
Aby wykluczyć opony to można inny komplet założyć jak masz, lub zamienić opony tył na przód i odwrotnie- te co teraz masz. Jeżeli to opony z przodu biją, na tyle nie będzie to tak odczuwalne na kierownicy.

A jak wygląda sprawa z łożyskami piasty z przodu? Sprawdzałeś?
Może tutaj masz jakieś luzy, sprawdź temat piasta-łożysko.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-04-2015, 20:54 przez luki_pj.)

Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
Odpowiedz
szekspir213
Zarejestrowani

Witam mam podobny problem nie dawno zakupiłem scenica I 1998 w automacie strasznie drżała kierownica myślałem ze to coś z kołami pojechałem do wulkanizatora powiedział że szyk ale półoś prawa lekko telepie,więc kupiłem używkę zostawiłem u mechanika przy okazji wymieniał rozrząd,olej itd.No i dzwonie do niego mówił ze nie wymienił bo frezy powinny być do środka a tą co kupiłem ma na zewnątrz,wsadził stary przegub no i drgania prawie ustały ale zaczynają się ok 60-80 km puszcze gaz to przestaje,mechanik powiedział ze to może być mechanizm różnicowy jak dobrze pamiętam

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości