witek_34
3
0
0
0
SC I ph II
2000
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
wrocław
witek_34
Zarejestrowani
— 13-11-2015, 15:11
op
Witam
Do niedawno zakupionego auta zostałem namówiony aby zatankować Shell V-Power Nitro+. Po kilku przejechanych kilometrach silnik zaczął się bardzo
dziwnie zachowywać. Na wolnych obrotach wpada w bardzo silne drgania, pracuje nierówno. Czuć nie spalone paliwo. Ponadto dziwnie zachowują się
oświetlenie - przygasa o miga zgodnie z drganiami silnika tak jakby coś nie kontaktowało (akumulator jest OK, rozrusznik kręci szybko). Na wyższych
obrotach potrafi jechać nierówno, przyspieszać gdy gaz jest na tym samym poziomie. W tej chwili dotankowałem 95 i objawy trochę ustąpiły. Mam jednak
pytanie czy problem wynika z paliwa czy to objawy jakiś poważniejszych usterek. Na przeglądzie po zakupie diagnosta stwierdził zbyt brudne spaliny i
zalecił wymianę świec oraz filtra powietrza.
•
maciej1486
21,014
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Rozumiem ze zalecenia diagnosty spelniles tak wiec ja proponuje wymienic filtr paliwa
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
zielinski
142
2
73
43
SC II ph I
2005
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
UJAZD
(13-11-2015, 15:11)witek_34 napisał(a): W tej chwili dotankowałem 95 i objawy trochę ustąpiły Zatankować do pełna 98 i może sie okazać że wystarczy.
Przy SCENIC II nie trzeba pisać ...das auto...!!!
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 13-11-2015, 20:05
(13-11-2015, 15:33)zielinski napisał(a): Zatankować do pełna 98 Jeśli już, to 95.
Miałem podobne hece w uprzednio posiadanym Peugeocie - po prostu nie tolerował benzyny o wyższej liczbie oktanowej.
Silnik przerywał, miał tendencje do grzania się i przy tym palił wyraźnie więcej.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
witek_34
3
0
0
0
SC I ph II
2000
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
wrocław
witek_34
Zarejestrowani
— 23-11-2015, 15:20
op
Witam.
Wyjeździłem bak do końca, zatankowałem 95 i jest wszystko ok....
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 23-11-2015, 15:25
najważniejsze że jest ok w latach produkcji tego modelu nie było chyba takich lepszych paliw więc został przystosowany do 95 oktanowej
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 23-11-2015, 18:56
(23-11-2015, 15:25)Mati napisał(a): w latach produkcji tego modelu nie było chyba takich lepszych paliw więc został przystosowany do 95 oktanowej Były. Mieliśmy Opla, w którym rodzaj paliwa zmieniało się w nastawach sterownika silnika - wymieniając specjalna kostkę pod maską (podobną do przekaźnika) - o ile pamiętam, była możliwość przesterowania w zakresie 91-99 oktanów - trzeba było tylko posiadać odpowiednią kosteczkę..
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
pio555
31,321
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 23-11-2015, 18:59
nawet w dużym fiacie była regulacja etyliny na aparacie zapłonowym
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-11-2015, 18:59 przez pio555.)
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
alamsok1
77
0
4
4
SC II ph I
2005
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Dąbrowa Górnicza
alamsok1
Zarejestrowani
— 24-11-2015, 08:34
Witam w klubie nabitych na 98 oktan-ja nalałem na stacji bo miałem jechać w trasę w góry ,myślałem że lepiej będzie chodził.Po wyjechaniu ze stacji i pokonaniu kilku kilometrów samochód staną. Po odholowaniu do warsztatu okazało się że układ paliwowy jest zapchany a paliwo to mieszanina wszystkiego ale nie benzyny.Na moją niekorzyść nie zachowałem paragonu.Czytając fora problem sie powtarza z benzyną 98.Ta benzyna zalega w zbiornikach gdyż nikt prawie nie kupuje tej benzyny i możecie trafić na paliwo jak z szamba.Wniosek jak tankujecie to lejcie na stacji gdzie jest obrót a nie tam gdzie brak klientów.
PRZEMO napisał 24-11-2015, 08:39:
Zgodnie z punktem 4 regulaminu zapraszam do działu powitań.
Kolejny post w powitaniach.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-11-2015, 08:39 przez PRZEMO.)
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 24-11-2015, 08:45
Słowem - zatankowałeś paliwo, które okazali się kiepskiej jakości. To nie znaczy, że uczciwe 98 Nie daje korzyści czy nie czuć różnicy.
•
|