matrix0606
28
0
5
7
SC I ph I
1998
1.9 dTi 98KM, 1997-2000
Sochaczew
op
Słuchajcie, mam taką małą zagwozdkę. Kontrolka od ładowania mi się nie zaświeca ale czułem że mam za niskie napięcie ładowania.
Miernik w rękę i poleciałem do auta. Mierzę aku bez uruchomionego silnika i mam około 12.2V-12.4V więc jakby okej.
Włączam silnik i zdziwko bo mam napięcie ładowania około 13.4V więc dużo za mało, ale czekam i tu dziwna sprawa.
W ciągu dwóch może trzech minut napięcie ładowania rośnie z tych 13.4 do 13.9V. To wciąż za mało ale czemu rosło z tych 13.4 do 13.9 a nie najzwyczajniej wstało od razu do tej wyższej wartości ?
Gdzie szukać przyczyny ?
Słaba masa ? (gdzie jest kabel masowy w moim scenicu ?)
Regulator napięcia ?
•
sportway
1,627
331
120
INNY
2018
INNY
Był SportWay 1.8
Zakładając, że miernik mierzy prawidłowo, włącz światła na jałowym (nie podałeś przy jakich obrotach masz tą wartość) i sprawdź do ilu spadnie, zwiększaj późnej obroty i obserwuj. Zmierz jeszcze bezpośrednio na alternatorze.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2018, 21:07 przez sportway.)
•
bologno
522
1
69
108
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Gniezno
bologno
Zarejestrowani
— 25-04-2018, 21:33
Akumulator o napięciu 12,2-12,4 V jest przynajmniej "niedoładowany", jeśli nie skrajnie rozładowany. Wykonaj pomiar napięcia akumulatora po nocy, przed uruchomieniem pojazdu. Jeśli pomiary się powtórzą to albo akumulator do wymiany albo układ ładowania niedomaga. Ładowanie 13,4V faktycznie mało, natomiast 13,9V jeszcze ujdzie. Możliwe że jakieś połączenia skorodowały ale najprędzej alternator do przeglądu.
•
matrix0606
28
0
5
7
SC I ph I
1998
1.9 dTi 98KM, 1997-2000
Sochaczew
op
Dziękuję za zainteresowanie tematem i podpowiedzi.
No więc jest tak:
- rano przed odpaleniem auta - 12.4V - nie jest źle bo z tego co pamiętam to rozładowany aku to poniżej 11.8V (na marginesie, aku ma rok)
- po odpaleniu w gnieździe zapalniczki 13.8V na jałowym
- z włączonymi światłami w gnieździe zapalniczki na jałowym 13.3V - zwiększanie obrotów nie zwiększa napięcia ładowania
Jeżdżę na daylight'ach więc światła mnie "nie bolą" tak bardzo
Po dwóch minutach zanim dostałem się do aku
- na akumulatorze 14V
Przechodzę do altka a na altku 14.3-14.4V więc na alternatorze ideał. Obstawiam że gdzieś słaba masa tylko gdzie jej szukać ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2018, 14:38 przez matrix0606.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi matrix0606 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to matrix0606 for this post
• ko-ma
Mati
26,570
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 24-05-2018, 20:56
sprawdź jeszcze na zimnym aucie od razu po zapaleniu ile jest
możliwe że słaba masa, ale jeśli na aku masz 14 to nic nie ruszaj
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
bologno
522
1
69
108
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Gniezno
bologno
Zarejestrowani
— 24-05-2018, 21:42
12,4 V oznacza trochę niedoładowany akumulator. Jeśli po przejechaniu dłuższych tras, napięcie po dłuższym spoczynku na aku nie wzrośnie przynajmniej do 12,5, wówczas warto go podładować przez noc prostownikiem. Natomiast 11.8 V to nie tyle co rozładowany akumulator a taki, który przeszedł "śmierć kliniczną" i ciężko będzie go już odratować bez jakiegokolwiek uszczerbku. W pełni naładowany akumulator powinien mieć napięcie na poziomie 12,55-12,60 V. Poniżej 12,4 V w zależności do pojazdu i warunków zewnętrznych, będzie ciężko kręcił a jeszcze trochę dziesiątych mniej w napięciu uniemożliwi rozruch.
Latem wiele osób pomija fakt kontroli doładowania akumulatora gdyż nawet sporo niedoładowany będzie wystarczający na rozruch, ale niech tylko na jesienie zaczną się przymrozki, wówczas zacznie się żniwo wymian baterii na nowe.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2018, 21:42 przez bologno.)
•
cassiopeia
177
0
41
9
SC I ph II
2000
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kalisz
(24-05-2018, 21:42)bologno napisał(a): 11.8 V to nie tyle co rozładowany akumulator a taki, który przeszedł "śmierć kliniczną" i ciężko będzie go już odratować skąd taka informacja?
•
Mati
26,570
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 25-05-2018, 07:26
(24-05-2018, 21:42)bologno napisał(a): 12,4 V oznacza trochę niedoładowany akumulator. Jeśli po przejechaniu dłuższych tras, napięcie po dłuższym spoczynku na aku nie wzrośnie przynajmniej do 12,5, wówczas warto go podładować przez noc prostownikiem. sporo osób ma woltomierze w aucie, i tak padło jak zdjęcia oglądałem że chyba wszyscy na wyłączonym aucie mają nie naładowany akumulator
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 25-05-2018, 09:17
(24-05-2018, 14:37)matrix0606 napisał(a): Dziękuję za zainteresowanie tematem i podpowiedzi.
No więc jest tak:
- rano przed odpaleniem auta - 12.4V - nie jest źle bo z tego co pamiętam to rozładowany aku to poniżej 11.8V (na marginesie, aku ma rok)
- po odpaleniu w gnieździe zapalniczki 13.8V na jałowym
- z włączonymi światłami w gnieździe zapalniczki na jałowym 13.3V - zwiększanie obrotów nie zwiększa napięcia ładowania
Jeżdżę na daylight'ach więc światła mnie "nie bolą" tak bardzo
Po dwóch minutach zanim dostałem się do aku
- na akumulatorze 14V
Przechodzę do altka a na altku 14.3-14.4V więc na alternatorze ideał. Obstawiam że gdzieś słaba masa tylko gdzie jej szukać ?
Trochę późnawo, ale dopiszę :
Miałem podobną historię z akumulatorem, który miał uszkodzone płyty. Akumulator niby miał prawidłowe napięcie spoczynkowe, ale "nie miał siły".
Podpięty pod ładowanie dawał za każdym razem objawy dość intensywnego ładowania, ale napiecie po kilku-kilkunastu minutach pod prostownikiem zaczynało gwałtownie rosnąć do 14,5V.
Po odłączeniu od ładowania napięcie spadało po kilku minutach do 12,4V, ponowne podłączenie pod prostownik powodowało objawy ładowania rozładowanej baterii (powolny wzrost do ok. 13,5V ) po czym znów dość szybki skok do 14,5 V
I tak w kółko.
Przy czym cały czas dawał oznaki częściowego rozładowania. Latem jeździć się od biedy dało.
Niestety, poszedł na złom.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
matrix0606
28
0
5
7
SC I ph I
1998
1.9 dTi 98KM, 1997-2000
Sochaczew
op
Dzisiaj przed odpaleniem sprawdziłem napięcie i na akumulatorze wynosi ono 12.5V natomiast tak jak na filmie wygląda owe napięcie po odpaleniu silnika.
•
|