Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SC1PH2 brak możliwości zmiany ciepła nawiewu


seba766
Zarejestrowani

op Witajcie,
mam Scenica z 2000roku z silnikiem 1.8.
Od jakiegoś czasu mam problem z climatroniciem. A mianowicie dmuchawa grzeje tylko jak się ustawi na MAX, wszystko co jest poniżej max to leci tylko zimne.
Jakieś pomysły?
pio555 napisał 19-09-2016, 14:07:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami.
Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-09-2016, 14:07 przez pio555.)

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Sparciałe uszczelki klapki ciepło/zimno, albo uszkodzony silniczek krokowy od niej, albo termistor obok lusterka, który podaje temperaturę wewnątrz samochodu i climatronic głupieje, bo myśli, że ma milion stopni.
Ten max to chodzi o temperaturę, tak?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
seba766
Zarejestrowani

op
(19-09-2016, 14:45)filozof napisał(a): Sparciałe uszczelki klapki ciepło/zimno, albo uszkodzony silniczek krokowy od niej, albo termistor obok lusterka, który podaje temperaturę wewnątrz samochodu i climatronic głupieje, bo myśli, że ma milion stopni.
Ten max to chodzi o temperaturę, tak?

Właśnie to jest o tyle dziwne, że raczej silniczek działa skoro zmienia jakoś tę temperaturę.

I generalnie nie używam opcji auto a jedynie manualne ustawienie więc który to by mógł być czujnik.

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

A słychać silniczek, kiedy lekko zmieniasz temperaturę, czy tylko w skrajnych położeniach?
Czujnik masz nad lusterkiem wstecznym, w obudowie z kontrolką blokady zamków.
  [Obrazek: P1350490.jpg]

ED
Obrazek nie działa, znajdę inny.
ED2.
Już powinno działać

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-09-2016, 17:31 przez TomaszB.)

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Kolego Seba766, opisz jaśniej swój problem, bo nie do końca go rozumiem. Słabiej grzeje? kiedy? rano? W jakim czasie od startu? W obecnym czasie, gdzie temp na zewnątrz są nie takie małe znowu. Ja znowu mało/rzadko ustawiam ręcznie, przeważnie jadę na AUTO. Przy temp na zewnątrz powiedzmy ok 10-14 st to w środku auta masz więcej, więc nawet jak ustawisz na 25 st to i tak będzie marnie grzało, zwłaszcza na początku. A po dłuższym czasie to i w środku się temp podniesie na tyle, że automat nie będzie dawał odczuwalnego grzania ciepłym powietrzem. O to mniej więcej chodzi?

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
seba766
Zarejestrowani

op
(19-09-2016, 19:05)Lepus napisał(a): Kolego Seba766, opisz jaśniej swój problem, bo nie do końca go rozumiem. Słabiej grzeje? kiedy? rano? W jakim czasie od startu? W obecnym czasie, gdzie temp na zewnątrz są nie takie małe znowu. Ja znowu mało/rzadko ustawiam ręcznie, przeważnie jadę na AUTO. Przy temp na zewnątrz powiedzmy ok 10-14 st to w środku auta masz więcej, więc nawet jak ustawisz na 25 st to i tak będzie marnie grzało, zwłaszcza na początku. A po dłuższym czasie to i w środku się temp podniesie na tyle, że automat nie będzie dawał odczuwalnego grzania ciepłym powietrzem. O to mniej więcej chodzi?

Jak pisałem nie używam AUTO. Dzieje się tak zawsze(podczas długiej jazdy, czy dojechania do supermarketu). Auto wieje tylko ciepłem jeżeli jest ustawione na MAX. Jeżeli zmienię choćby o jeden stopień(27stopni bodajże) to już leci tylko chłód. Podczas dłuższej jazdy jest to bardziej odczuwalne gdyż w aucie robi się zimno.

Kolego @ filozof
dzięki za rady,  w weekend troszkę pogrzebie i popatrzę.

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

A jeszcze jedno. Poziom płynu masz dobry? Też miałem podobnie w aucie służbowym, za mało płynu było i słabiutko grzało.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
weztospompuj
Zarejestrowani

Podpinam się do tematu. 
Ja mam podobnie jak wyżej z tym że ogrzewanie działa ok, ustawiam na przykład na 21stopni i z kratek leci ciepłe powietrze do pewnego momentu (kilka km) po czym nagle przestaje i leci już chłodne powietrze. 
Jest to dość irytujące bo w aucie robi się zimn i żeby dogrzać muszę ustawić na max i wtedy leci rozgrzane na full powietrze.
Zmany o jeden czy dwa stopnie ne robią różnicy.
Płyn jest ok, odpowietrzony układ też.

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

A drożna jest kratka czujnika? I sam czujnik, czy nie jest usyfiony? Sprawdź jeszcze tak: jak już Ci zacznie wiać chłodem, to otwórz okna, żeby mocno wyziębić kabinę i zobacz, czy zacznie być cieplej w kratkach. Może po prostu dogrzewa się do zadanej temperatury i już. Piszę tak, bo u mnie jest podobnie, tylko nie wiem o ile chłodniej wieje u Ciebie.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Czujnik(wiatraczek nad lusterkiem)działa tylko w trybie AUTO.Jeżeli będzie na manualu to nie dobije temp.do zadanej na wyświetlaczu.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości