seba766
4
0
0
0
SC I ph II
2000
1.8 16V 116KM, 2001-2003
Wawa
seba766
Zarejestrowani
— 19-09-2016, 12:57
op
Witajcie,
mam Scenica z 2000roku z silnikiem 1.8.
Od jakiegoś czasu mam problem z climatroniciem. A mianowicie dmuchawa grzeje tylko jak się ustawi na MAX, wszystko co jest poniżej max to leci tylko zimne.
Jakieś pomysły?
pio555 napisał 19-09-2016, 14:07:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami.
Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-09-2016, 14:07 przez pio555.)
•
filozof
5,202
19
1614
1,922
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 19-09-2016, 14:45
Sparciałe uszczelki klapki ciepło/zimno, albo uszkodzony silniczek krokowy od niej, albo termistor obok lusterka, który podaje temperaturę wewnątrz samochodu i climatronic głupieje, bo myśli, że ma milion stopni.
Ten max to chodzi o temperaturę, tak?
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
seba766
4
0
0
0
SC I ph II
2000
1.8 16V 116KM, 2001-2003
Wawa
seba766
Zarejestrowani
— 19-09-2016, 15:11
op
(19-09-2016, 14:45)filozof napisał(a): Sparciałe uszczelki klapki ciepło/zimno, albo uszkodzony silniczek krokowy od niej, albo termistor obok lusterka, który podaje temperaturę wewnątrz samochodu i climatronic głupieje, bo myśli, że ma milion stopni.
Ten max to chodzi o temperaturę, tak?
Właśnie to jest o tyle dziwne, że raczej silniczek działa skoro zmienia jakoś tę temperaturę.
I generalnie nie używam opcji auto a jedynie manualne ustawienie więc który to by mógł być czujnik.
•
filozof
5,202
19
1614
1,922
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 19-09-2016, 17:23
A słychać silniczek, kiedy lekko zmieniasz temperaturę, czy tylko w skrajnych położeniach?
Czujnik masz nad lusterkiem wstecznym, w obudowie z kontrolką blokady zamków.
ED
Obrazek nie działa, znajdę inny.
ED2.
Już powinno działać
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-09-2016, 17:31 przez TomaszB.)
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
Lepus
1,430
7
370
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 19-09-2016, 19:05
Kolego Seba766, opisz jaśniej swój problem, bo nie do końca go rozumiem. Słabiej grzeje? kiedy? rano? W jakim czasie od startu? W obecnym czasie, gdzie temp na zewnątrz są nie takie małe znowu. Ja znowu mało/rzadko ustawiam ręcznie, przeważnie jadę na AUTO. Przy temp na zewnątrz powiedzmy ok 10-14 st to w środku auta masz więcej, więc nawet jak ustawisz na 25 st to i tak będzie marnie grzało, zwłaszcza na początku. A po dłuższym czasie to i w środku się temp podniesie na tyle, że automat nie będzie dawał odczuwalnego grzania ciepłym powietrzem. O to mniej więcej chodzi?
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
seba766
4
0
0
0
SC I ph II
2000
1.8 16V 116KM, 2001-2003
Wawa
seba766
Zarejestrowani
— 20-09-2016, 07:18
op
(19-09-2016, 19:05)Lepus napisał(a): Kolego Seba766, opisz jaśniej swój problem, bo nie do końca go rozumiem. Słabiej grzeje? kiedy? rano? W jakim czasie od startu? W obecnym czasie, gdzie temp na zewnątrz są nie takie małe znowu. Ja znowu mało/rzadko ustawiam ręcznie, przeważnie jadę na AUTO. Przy temp na zewnątrz powiedzmy ok 10-14 st to w środku auta masz więcej, więc nawet jak ustawisz na 25 st to i tak będzie marnie grzało, zwłaszcza na początku. A po dłuższym czasie to i w środku się temp podniesie na tyle, że automat nie będzie dawał odczuwalnego grzania ciepłym powietrzem. O to mniej więcej chodzi?
Jak pisałem nie używam AUTO. Dzieje się tak zawsze(podczas długiej jazdy, czy dojechania do supermarketu). Auto wieje tylko ciepłem jeżeli jest ustawione na MAX. Jeżeli zmienię choćby o jeden stopień(27stopni bodajże) to już leci tylko chłód. Podczas dłuższej jazdy jest to bardziej odczuwalne gdyż w aucie robi się zimno.
Kolego @ filozof
dzięki za rady, w weekend troszkę pogrzebie i popatrzę.
•
Lepus
1,430
7
370
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 20-09-2016, 13:43
A jeszcze jedno. Poziom płynu masz dobry? Też miałem podobnie w aucie służbowym, za mało płynu było i słabiutko grzało.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
weztospompuj
125
0
9
10
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Schwabisch Hall
Podpinam się do tematu.
Ja mam podobnie jak wyżej z tym że ogrzewanie działa ok, ustawiam na przykład na 21stopni i z kratek leci ciepłe powietrze do pewnego momentu (kilka km) po czym nagle przestaje i leci już chłodne powietrze.
Jest to dość irytujące bo w aucie robi się zimn i żeby dogrzać muszę ustawić na max i wtedy leci rozgrzane na full powietrze.
Zmany o jeden czy dwa stopnie ne robią różnicy.
Płyn jest ok, odpowietrzony układ też.
•
filozof
5,202
19
1614
1,922
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 26-10-2016, 17:24
A drożna jest kratka czujnika? I sam czujnik, czy nie jest usyfiony? Sprawdź jeszcze tak: jak już Ci zacznie wiać chłodem, to otwórz okna, żeby mocno wyziębić kabinę i zobacz, czy zacznie być cieplej w kratkach. Może po prostu dogrzewa się do zadanej temperatury i już. Piszę tak, bo u mnie jest podobnie, tylko nie wiem o ile chłodniej wieje u Ciebie.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
krzysztofk
2,540
13
965
754
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
Czujnik(wiatraczek nad lusterkiem)działa tylko w trybie AUTO.Jeżeli będzie na manualu to nie dobije temp.do zadanej na wyświetlaczu.
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
•
|