Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SC1PH2 1.9 dCi Czyszczenie zaworu EGR...


onkiel
Zarejestrowani

Zapala się żółtą kontrolka silnika / świec zarowych

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

miałem jeden przypadek gdy w tym samym silniku podczas przyśpieszania i pod górkę auto traciło moc i zapalała się ta kontrolka. Okazało się u mnie to że ktoś sztukował wężyk idący do filtra paliwa i tam zrobiła się nieszczelność, paliwo uciekało bokiem Biggrin (powrót z wrześniowego zlotu, zgubiłem jakieś 4l paliwa) w momencie kiedy potrzeba było więcej paliwa- nie dostawał tyle bo uciekało i taka sytuacja byłą z tą kontrolką Biggrin

kiedy filtr paliwa wymieniałeś?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
onkiel
Zarejestrowani

Filtry wymienialem w czerwcu

Odpowiedz
Medcham
Zarejestrowani

Witajcie koledzy, to mój pierwszy post, przywitamy się przy okazji.

Ogólnie jeżdżę Vectrą C 2.0t benzynka+lpg 220km, ale będę sprzedawał. W rodzinnie mamy starego dobrego poczciwego scenika I 2002r. 1.9 dCi. I szykuje sceniola do jazdy, żeby tymczasowo robił za daily Biggrin

Od jakiegoś czasu autko waliło EKG pod obciążeniem i tryb "nie pojadę", wciśnięcie i przytrzymanie sprzęgła powodowało, że błąd znikał, ale wracał jeszcze szybciej Biggrin
Zabrałem się dziś za robotę, niżej kilka zdjęć przed i po.
Dobrałem się do zaworu EGR, po wykręceniu go zdziwiło mnie to, że jest zbyt czysty. No ale poczyściłem - nitro, pędzelek, szmata.

Podłączyłem sobie zawór na krótko do aku - zawór otwiera się elegancko, zamyka jeszcze piękniej.
Montujemy z powrotem do kolektora. Odpalam auto, testujemy. Już po 500m wywaliło błąd EKG, ale bez muła. Jadę dalej. Jest błąd, jest tryb awaryjny, niema jazdy. Zjechałem na pobocze, otwieram maskę, wypinam wtyczkę od EGR. Maska w dół, odpalamy auto i jadymy.

Samochód zdecydowanie żwawszy, na każdym biegu jest lepiej. No i co najważniejsze nie sypie się EKG, i można śmiało cisnąć pedał w podłogę.

Moje gdybania są takie, że:
- gdzieś wiązka jest uwalona, auto chce otworzyć EGR idzie sygnał, ale do zaworu nie dochodzi. Wtedy komputer daje EKG i tryb awaryjny. Dlatego zawór był w miarę czysty.

Zdziwiło mnie tylko to, że pomimo wypiętego EGRu na desce nie pojawiają się żadne komunikaty, kontrolki nie świrują, a auto idzie jak burza. 

Zdjęcia
pio555 napisał 08-06-2017, 21:49:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2017, 21:49 przez pio555.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości