Orientujecie się jakie powinno być ciśnienie?
Ryzyko awarii silnika+kontrolka ciśnienia
op
Jasne, jadę na lawecie do mechanika.
Orientujecie się jakie powinno być ciśnienie?
Normalnie powinno być około 1,5 bara na ciepłym oleju przy 750 obrotów/min. Czujnik rozwiera styki przy 0,6 bara.
op
Dodam jeszcze, że "RYZYKO AWARII SILNIKA i kontrolka cisnienia" zapala się dopiero po rozgrzaniu silnika, jakieś ~10min jazdy
prawdopodobnie to czujnik ciśnieniowo rezystancyjny wiec spora szansa że to jego wina, jak dzieje się to dopiero po rozgrzaniu silnika, jakby nie było ciśnienia to by nie było od początku.
(28-01-2022, 08:12)Wiktorwiktor90 napisał(a): Dodam jeszcze, że "RYZYKO AWARII SILNIKA i kontrolka cisnienia" zapala się dopiero po rozgrzaniu silnika, jakieś ~10min jazdy Nie ryzykuj jazdy, lawetą na warsztat i pomiar. Może to nic, ale... U kolegi były podobne objawy. Odważył się jednak dojechać do domu - jakieś 3 km. Wał korbowy, kpl panewek, jeden korbowód + pompa olejowa i jej napęd w komplecie. Pierwotną przyczyną było uszkodzenie napędu pompy olejowej, wtórną zatarcie panewki korbowodowej. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2022, 13:00 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
op
Panowie jestem po wizycie u mechanika. Ciśnienia w normie, winny był czujnik. Dzięki za pomoc
op
Trochę zabawy jest w scenic żeby tam się dostać, czujnik 30 zł, naprawa 110 i holowanie do warsztatu. Ale to i tak nic względem remontu silnika ;) pozdrawiam !
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości