Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Rozbiegany silnik zabezpieczony ?


Frugo001
Zarejestrowani

op Witam
Czy orientuje się ktoś z Was czy Scenic III 1,5dci 106Km 2010r TechRun bez Fap ma zabezpieczenie przed "rozbieganiem silnika" ?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Takie zabezpieczenie nie istnieje.
A przynajmniej - nie istnieje skuteczne zabezpieczenie.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Teoretycznie taką funkcję w silnikach dCi powinna miec klapa gasząca... Działa to jednak różnie... w SC III jakies jeszcze są przepustnice w wydechu dodatkowe co tez powinny pomagac aby zdusic silnik przy rozbieganiu.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Klapa gasząca zdusi silnik pracujący na wolnych obrotach. A i to nie na pewno.
Nie da rady w przypadku silnika pracującego na granicy obrotów maksymalnych.
Prędzej dała by radę jakaś klapa na dolocie powietrza, przed turbiną.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2017, 10:19 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

dlatego napisalem teoretycznie.. Biggrin W praktyce roznie moze byc, czasem sie uda zgasic, a w wiekszosci przypadkow nie..

Chociaz nie slyszalem o rozbieganych silnikach dCi wlasnie poliftowych, od 2006 roku jak wchodzily w sc II. Czy to 1.5 czy tez 1.9... Wiec i mysle, ze w aucie z roku 2010 roku 1.5 dci raczej to sie juz chyba nie zdarza..

Ko-ma, wiesz moze czy wczesne wlasnie przedliftowe wersje tych silnikow mialy w ogole klapy gaszące?

Tak w gdybajac sobie to chyba wiekszy efekt daje klapa do gaszenia za turbina (kolektor ssący) niz przed - w przypadku procesu rozbiegania...

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(25-04-2017, 11:44)A2-eR11 napisał(a): Tak w gdybajac sobie to chyba wiekszy efekt daje klapa do gaszenia za turbina (kolektor ssący)
Akurat nie, z co najmniej kilku powodów
- zdławienie przepływu przed wirnikiem sprężarki spowoduje jego odciążenie, dławienie za wirnikiem może spowodować dodatkowe jego obciążenie (trzeba by zrobić badania)
- problemem było by uszczelnienie samej klapy pracującej przy nadciśnieniu sprężarki oraz zapobieżenie wpływu ewentualnych nieszczelności na dawkowanie paliwa (zafałszowanie pomiaru ciśnienia w kolektorze ssącym)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

No wlasnie wirnik bylby obciazony do takiego awaryjnego wylaczania silnika, co powodowaloby jego szybsze wytracanie predkosci a co za tym idzie mniejsze puszczanie oleju dalej i wygaszenie silnika - dlatego gdybam sobie bo brak jest badan na ten temat...
Kolektor w znacznym stopniu tez jest odlaczany od zasilania powietrzem z mgłą olejową i przez to brak zasilania komory spalania w silniku i dalej wygaszanie silnika. W przypadku klapy przed wirnikiem mgla olejowa z powietrzem jakis czas jeszcze by szla do silnika, bo IC bylby przy takich awariach jak zbiornik paliwa.

W przypadku takich awarii lepiej jakby i tak w wyniku dodatkowego obciazenia rozleciala sie turbina, ktora przeciez i tak jest do remontu bo ulegla awarii, a silnik po takim czyms ma mniejsze szkody.
W SC III jest jeszcze klapa w wydechu i jesli sprawna, to dusi spalinami jeszcze silnik.

Co do uszczelnienia na dawkowanie paliwa i falszowanie pomiaru cisnienia.. przeciez awaryjnie gasimy silnik wiec wylaczamy zaplon i nic nie ma robic pomiarow bo ma byc calkowite odciecie i paliwa i powietrza. W SC II 130km jest przepustnica, ktora dawkuje powietrze w zaleznosci od zapotrzebowania, a po wylaczeniu silnika ustawia sie na sztywno calkowicie blokujac przeplyw powietrza w kolektorze dolotowym wlasnie.
Stad tez bylo moje pytanie czy silniki przed liftem, 1.5 i 1.9 tez taka przepustnice z systemem gaszacym posiadają? Moze dlatego te silniki wczesne sie rozbiegiwaly po awarii turbiny bo tego systemu gaszacego nie posiadaly?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości