(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-05-2019, 20:35 przez komarek34.)
Realne koszta Sceniców III ON,PB,LPG
..A będę tego elektryka ładował u sąsiada. Bo nie widzę opcji na indywidualne ładowarki pod blokiem. Elektryk to ślepa ulica. Zbyt duzo ograniczen. Hybryda to stan przejsciowy. Ogniwa paliwowe to przyszłość.
Prawda jest taka że nie wiadomo co szejki arabskie mają w sejfach pozamykane. Jak się skończy ropa to się dowiemy. Póki jednak ona będzie to będzie diesel i PB i nie pozwolą na rozwój innych technologii
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-05-2019, 20:39 przez Grzegorz Łubieński.)
Gdyby jeszcze zwiększono pojemność ogniw to napęd elektryczny jest bezkonkurencyjny ze swoją sprawnością i momentem, przecież już od ponad pół wieku w lokomotywach spalinowych silnik spalinowy napędza generator elektryczny, a prąd podawany jest na silniki trakcyjne elektryczne które napędzają koła jezdne w rzeczywistości lokomotywa spalinowa ma napęd elektryczny, a w okresie II Wojny Św. był nawet czołg z takim napędem :-)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-05-2019, 21:01 przez h4jt.)
Może i bezkonkurencyjny jakby nie szkody dla środowiska utylizacji ogniw
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Tu akurat przy utylizacji ogniw jest niezły interes i wielu chętnych, bo Lit jest metalem bardzo chodliwym w ostaniach latach, tak jak Platyna i Pallad z katalizatorów i DPF-ów wycinanych często ostatnim czasem w nocy na parkingach przez tgzw. ``jubilerów amatorów``
Na szczęście Scenikom to nie grozi, bo trudno je podejść od spodu, przynajmniej przy silnikach z Pb. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-05-2019, 21:30 przez h4jt.) (05-05-2019, 17:02)PRZEMO napisał(a): Jeszce jedną ważna rzecz tzn silnik benzynowy wytrzymuje dużo.mniej km niż diesel. I tu zagadka z cofaniem licznika. ja tam nie wiem, u mnie na liczniku ponad 172 tyś, pewnie cofnięte ze 100 tyś, ale silnik żwawy i ciągnie aż miło (05-05-2019, 17:39)jasiuzkl napisał(a):(05-05-2019, 17:37)komarek34 napisał(a): 1.6 16v bezapelacyjnie wygrywa w kategorii koszty napraw i serwisu. To jego jedyny plus. Dla wielu osób może być to decydujący argumentAle 1.6 16v to troszkę słaby silnik dla scenika Ja tam nie narzekam , 1,6 16v benzynka i jestem zadowolony (05-05-2019, 20:38)Grzegorz Łubieński napisał(a): Prawda jest taka że nie wiadomo co szejki arabskie mają w sejfach pozamykane. Jak się skończy ropa to się dowiemy. Póki jednak ona będzie to będzie diesel i PB i nie pozwolą na rozwój innych technologii Pozwolę sobie zacytować słowa które kiedyśśśś dawnooo słyszałem, "technologia jest już tak bardzo posunięta, że nawet nie mamy pojęcia..po prostu wypuszczają to etapami żeby zarobić..." i to się sprawdza, pamiętam jak byłem nie wiem z 15 lat temu we Francji i za 10euro kupiłem swojego pierwszego pen drive którego pojemność wynosiła 1gb jak wróciłem na osiedle do Polski to byłem prawie jak bóg, dzisiaj po takiego pendrajwa nikt się nawet nie schyli na chodniku, nie wspomnę jak kupowałem mp3 256mb za całą kasę z urodzin xx lat temu chyba nie całe 300 zł to było i miał 7 kolorów wyświetlacza Dawno są samochody na wodę, przesył energii elektrycznej bezprzewodowo (wiadomo ile kablownie mają z tego $$$$) i inne różne technologie (gdzie się podział nasz rodak który wymyślił zderzak który pochłaniał energię wypadkową..) dużo gadać, a ja tam jestem małym zwolennikiem teorii spiskowych :P (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-05-2019, 21:59 przez Pogromca.)
Tesla wymyślił dużo fajnych rzeczy, ale gdzie one są ?
(05-05-2019, 20:59)h4jt napisał(a): przecież już od ponad pół wieku w lokomotywach spalinowych silnik spalinowy napędza generator elektryczny, a prąd podawany jest na silniki trakcyjne elektryczne które napędzają koła jezdne w rzeczywistości lokomotywa spalinowa ma napęd elektrycznya to z bardzo prostego powodu - sprzęgło. Byli zmuszeni tak robić bo nic innego nie dawało rady. Poza tym taka hybryda w lokomotywach generuje dodatkowe straty energii. Ostatnio się pisze o wodorze jako napędzie przyszłości (ogniwa paliwowe), którego to wodoru akurat u nas mamy dużo i to jako odpad poprodukcyjny z koksowni (coś chyba 3/4 zapotrzebowania by pokryło). Łatwe w tankowaniu, coś podobnego jak LPG.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości