KaGie
97
3
39
56
SC III ph I
2009
2.0 dCi 160KM, 2009-2011
Konin
KaGie
Zarejestrowani
— 31-10-2023, 20:00
Może ktoś jest w stanie doradzić albo nakierować...
Po podlączeniu Payclipa i próbie skasowania błędów, pomarańczowy klucz zniknął, ale cały czas świeci na czerwono "Stop Ryzyko Awarii silnika"
Z tego co widziałem to osadu jest 70 g. na dzisiaj. W sobotę było 40. W miedzyczasie parę kilometrów po mieście, próba wypalenia na a2 ok 120km i wczoraj 2x100km po zwykłych drogach.
Czy pyclip coś tu pomoże czy nic? Jakiś pomysł co zrobić?
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 31-10-2023, 20:22
70g to bardziej dużo...
Ciężko będzie to wypalić, ganiając auto ...
Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to scrabi for this post
• KaGie
KaGie
97
3
39
56
SC III ph I
2009
2.0 dCi 160KM, 2009-2011
Konin
KaGie
Zarejestrowani
— 31-10-2023, 20:26
(31-10-2023, 20:22)scrabi napisał(a): 70g to bardziej dużo...
Ciężko będzie to wypalić, ganiając auto ...
Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka
Świetnie... A co można z tym zrobić?
•
Pawlito_46
379
0
24
45
SC III ph II
2012
2.0 dCi 150KM, 2012-2013
Warszawa
(31-10-2023, 20:00)KaGie napisał(a): Może ktoś jest w stanie doradzić albo nakierować...
Po podlączeniu Payclipa i próbie skasowania błędów, pomarańczowy klucz zniknął, ale cały czas świeci na czerwono "Stop Ryzyko Awarii silnika"
Z tego co widziałem to osadu jest 70 g. na dzisiaj. W sobotę było 40. W miedzyczasie parę kilometrów po mieście, próba wypalenia na a2 ok 120km i wczoraj 2x100km po zwykłych drogach.
Czy pyclip coś tu pomoże czy nic? Jakiś pomysł co zrobić?
A co pokazuje jak wchodzisz w te błędy?
•
KaGie
97
3
39
56
SC III ph I
2009
2.0 dCi 160KM, 2009-2011
Konin
KaGie
Zarejestrowani
— 31-10-2023, 21:05
(31-10-2023, 20:30)Pawlito_46 napisał(a): A co pokazuje jak wchodzisz w te błędy?
Wchodząc w pierwszy bład:
A to po wejściu w drugi :
Teraz kliknąłem usuń błędy i czerwony alert zgasł.
Rynce opadajo....
Coś widzisz w tych zdjęciach? Bo dla mnie to czarna magia...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-10-2023, 21:05 przez KaGie.)
•
kotleto
6,111
28
3325
389
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Czechowice-Dz.
kotleto
Zarejestrowani
— 31-10-2023, 21:40
Ten pierwszy to poprostu zapchany DPF, ten drugi to wypadkowa pierwszego. Zawsze występuje z ważniejszym błędem. Oznacza że nie działa tempomat i ogranicznik prędkości. Jakie inne wcześniej były błędy ?
Wysłane z mojego fona
Widać że są zapamiętane a nie aktywne, z jakiegoś powodu nie wypalał ci się DPF i musiał być tam kod błędu.
Wysłane z mojego fona
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-10-2023, 21:41 przez kotleto.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi kotleto za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to kotleto for this post
• KaGie
KaGie
97
3
39
56
SC III ph I
2009
2.0 dCi 160KM, 2009-2011
Konin
KaGie
Zarejestrowani
— 31-10-2023, 21:49
(31-10-2023, 21:40)kotleto napisał(a): Ten pierwszy to poprostu zapchany DPF, ten drugi to wypadkowa pierwszego. Zawsze występuje z ważniejszym błędem. Oznacza że nie działa tempomat i ogranicznik prędkości. Jakie inne wcześniej były błędy ?
Wysłane z mojego fona
Widać że są zapamiętane a nie aktywne, z jakiegoś powodu nie wypalał ci się DPF i musiał być tam kod błędu.
Wysłane z mojego fona
Nic innego. Po prostu stop na czerwono, po chwili na pomarańczowo właśnie tempomat/ogranicznik i tyle...
•
Pawlito_46
379
0
24
45
SC III ph II
2012
2.0 dCi 150KM, 2012-2013
Warszawa
W Pyclip błędy można kasować na włączonym zapłonie bez uruchomionego sinika.
Te 70g masy osadu wyskoczyło już po tej jeździe (próbie wypalenia)?
W PyClip(w zależności od wersji) jak wejdziesz w "Wtrysk>Extended command set jest procedura wypalania serwisowego tylko jest to przetłumaczone jako "Regeneracja filtra przeciwpyłowego".
Zaznaczam że ja tego nie próbowałem ale może wypowie się ktoś kto już tak wypalał.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Pawlito_46 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Pawlito_46 for this post
• KaGie
KaGie
97
3
39
56
SC III ph I
2009
2.0 dCi 160KM, 2009-2011
Konin
KaGie
Zarejestrowani
— 01-11-2023, 09:51
Po krótce to wyglądało tak.
W sobotę zapalił się stop, i ten tempomat z ogranicznikiem. Podjechałem do warsztatu, skasowali błąd DPF i kazali jechać na autostradę przegonić. Sadzy było ok 40g. Zanim dojechałem na A2 błąd wyskoczył na nowo. Ale zrobiłem ok 120 km na poziomie 4000-4500 ob/min. Później kilka kilometrów po mieście i traskę 2x100km. Wszystko z aktywnym błędem.
Wczoraj odebrałem interfejs i po sprawdzeniu w payclipie sadzy jest 70. Błędy skasowane, ale pewnie pojawią się na nowo, w związku z przytkanym dpf.
No i pytanie jak się wyzbyć tej sadzy, jak to w ogóle jeździć, żeby jeździć. To pierwszy diesel.
•
wojteks
2,842
12
684
612
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 01-11-2023, 10:42
Wypalanie serwisowe albo mycie/pranie ewentualnie wymiana na nowy. Pasuje znaleźć przyczynę dlaczego się sam nie zregenerował (wypalił).
Jest jakaś chemia którą wlewa się przed DPF i ona pomaga wypalić sadzę, jak to zrobić to musi ktoś inny podpowiedzieć. Jest też taka do paliwa która obniża temperaturę wypalania sadzy ale to bardziej prewencyjnie się dodaje co jakiś czas.
Pozostają jeszcze metody brutalne czyli wyciąć i zmienić oprogramowanie silnika.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to wojteks for this post
• KaGie
|