lepio126
188
0
5
3
SC III ph II
2014
1.5 dCi 110KM, 2013-2016
Poznań
lepio126
Zarejestrowani
— 03-03-2021, 12:09
op
witam,
Przymierzam się do kupna auta. Szcowni znawcy tematu mogą ocenić egzemplarz?
link
https://www.autohero.com/pl/renault-gran...e00cfbce9/
Planuje gaz, jesteście zadowoleni z LPG w 1,4tce ? Auto jest godne polecenia czy to jest ryzykowny zakup , turbo , dwumasy jakieś elementy problematyczne, notorycznie powtarzające sie kosztowne problemy z czymś?
Jakie jest Wasze zdanie???? Mam nadzieję dołączyć do Grona użytkowników na stałe:P Ile realnie wytrzyma Łańcuch i sprzęgło, i co może sie kończyć już przy 111tys co będzie wymagało serwisu w niedługim czasie?
Znajomy z Renault w koninie sprawdził mi historie serwisu w załączniku : ktoś wie co może to znaczyć?
Dzięki za pomoc, pozdrawiam
Piotr
•
siwusek216
5,947
17
4175
2,942
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
siwusek216
Zarejestrowani
Online
— 03-03-2021, 12:19
Mnóstwo opinii na temat tego silnika znajdziesz na forum jedni chwała inni płaczą. Wg mnie jedyna rozsądna benzyna w sc3 to 1.6 ale ma kluczową wadę nie jedzie. Największy problem tego silnika to uszczelka pod głowicą a nie dopilnowanie tego w połączeniu z późnym wyłapaniem problemu w porę często prowadzi do pęknięcia tuleji cylindra to tak w skrócie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Znawcy raczej unikają tego silnika a ta oferta to nie do końca oferta-poczytaj więcej o systemie sprzedaży.
•
lepio126
188
0
5
3
SC III ph II
2014
1.5 dCi 110KM, 2013-2016
Poznań
lepio126
Zarejestrowani
— 03-03-2021, 12:58
op
wiecie problemem teraz ogólnie jest taki, że już coraz mniej silników które sie nie nadają do lpg w autach rozmiaru grand scenic, zafira, s-max.
Chyba, że to właśnie silnik który "nie jedzie" typu oplowski 1,8
A uszczelka pada ogólnie w tym silniku czy raczej od jazdy na gazie?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-03-2021, 12:58 przez lepio126.)
•
pio555
31,356
125
11134
3,040
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 03-03-2021, 13:07
Silnik nadaje się do LPG ale trzeba brać pod uwagę ze nie ma tam hydrauliki zaworów. Uszczelka pada niezaleznie od tego czy jest lpg czy nie .Silnik ogolnie jest specjanej troski potrafi ubrocic panewke wypluc uszczelkę i w sporadycznych przypadkach pekaja tuleje a nawet bloki...jak pocztasz forum to zobaczysz ze koszt naprawy dochodzi do nawet 10tys.
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
pawlosio
1,309
6
389
73
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
łódź
pawlosio
Zarejestrowani
— 03-03-2021, 14:00
Jeżdżę od roku grand scenic 1.4 tce...od razu po kupnie założyłem gaz....I jak na razie nie miałem problemów...na gazie dobrze jezdzi i taniej. auto gabarytowo mi odpowiada...z wyglądu mi się podoba...silnik 1.4 tak jak piszą trzeba uważać na niego...Ale nie oznacza to że nie kupować...1.6 jest na rynku bardzo mało..
Taki scenic 1.4 tce to dla mnie małżeństwo z rozsądku...trzeba być świadomym zagrożeń i typowych usterek i je pilnować...A poza tym cieszyć się z praktyczność i jazdy..
PRZEMEK1981
388
0
105
503
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Pabianice
Ja w SC 3 jednak rozważałbym tylko silniki wysokoprężne. Chyba że uparłeś się typowo na Pb plus LPG
•
lepio126
188
0
5
3
SC III ph II
2014
1.5 dCi 110KM, 2013-2016
Poznań
lepio126
Zarejestrowani
— 03-03-2021, 15:27
op
rozważałem SC3 ze względu na beznozynowy silnik i opinie, że wytrzymuje lpg pomimo tego że nie ma hydrauliki (opinie były ze wytrzymują długo dość bez regulacji).
Patrze po prostu na to co jest na rynku, a jakiś super negatywnych opinii nie znajdywałem, tu może pierwszy raz na tym forum, że w paru przypadkach sie bloki zepsuły.
Nie ma aż tylu aut w rocznikach 2010 w zwyż które są jakoś "polecane do gazu" bo a to bezpozredni wtrysk, a to słaby bo wolnossący w za dużym aucie, a to ze głowice słabe..
grand wydawałby sie dobrą opcją... Te silniki psują się aż tak nagminnie?
PunkRock86 napisał 03-03-2021, 15:55:
Zgodnie z regulaminem forum :
pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.
Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-03-2021, 15:55 przez PunkRock86.)
•
pio555
31,356
125
11134
3,040
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 03-03-2021, 17:04
(03-03-2021, 15:27)lepio126 napisał(a): Te silniki psują się aż tak nagminnie? to nie jest tak ,ze jak masz 1,4 TCE to na pewno on się zepsuje...
forum zna przypadki że ludzie jezdza i sa zadowoleni a drudzy płaczą bo pękł blok i trzeba zmieniać słupek który nierzadko kosztuje 6-7 tys i ciężko je kupic a gro mechaników nie chce się podejmować remontu....
Młodemu z forum obróciło panewkę przy dość niskim przebiegu, komuś rozciągnął się rozrząd i przeskoczył...historii jest wiele...
na zachodzie jest sporo aut z problemem UPG które handlarze nagminnie kupują i naprawiają po kosztach w PL...
nie bez przyczyny ten silnik został wycofany z produkcji po zaledwie 3 latach
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
lepio126
188
0
5
3
SC III ph II
2014
1.5 dCi 110KM, 2013-2016
Poznań
lepio126
Zarejestrowani
— 04-03-2021, 12:43
op
A prawdą jest że coś w 2011 zmienili i mają lepsze napinacze i się łańcuch tak nie wyciąga? i poprawiono UPG na wytrzymalszą?
Generalne rozmawiałem ze znajomym znajomego z Renault i mówi tak:
Ten silnik to badziewie w jego opinii, są notoryczne problemy z rozciągnietym łańcuchem, naprawa mega droga do 4k zł. Nie bez przyczyny go zlikwidowali po 3 latach produkcji bo jest nieudany, nie wie skąd są o nim ppozytywne opinie.
Za to twierdzi ze nie mieli problemu z UPG i z turbinami. Wskazał przedewszystkim na łańcuch. Oficjalnie tego nie mówi, ale mi po cichu prywatnie bo jestem z polecenia może uchylić rąbka tajemnicy:P
Zgadzacie się z tym?
w histori pojadu mam: 10.2014 44100 km RC:4G symptom: G056 ?Dół silnika, ruchome części, obudowa, kompletny silnik
•
|