Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem z olejem ( pobieranie oleju przez silnik)


blazejk
Specjalisci

pio555 napisał(a):U mnie też nie ubywa mimo 247tyś na liczniku

Pio tu mowa o silniku 1.9dCi 120KM - więc trochę inny silnik niż twój Biggrin

Ja mam w GS też 120KM (przebieg ponad 220k km) i nie ma problemów z obywaniem oleju a w ostatnim tygodniu dostał ostro w "palnik", ja chyba dalej szukał problemu w turbo lub/i okolicach, takie ubytki oleju to nic normalnego.

W Lagunie też mam dCi ale 2.2 i też nie mam problemów z ubywaniem oleju a ona to dopiero dostaje w "palnik", jedyne co mi momentami drastycznie ubywa to paliwo z baku Cwaniak

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Blazej zgoda że inny silnik ale ja nigdy nie miałem problemów z olejem w żadnym dieslu nawet firmowym a on lekko nie miał

wysłano z telefonu LG Optimus L9 II

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

Każde auto ma do tego prawo ale w odpowiedniej ilości. Tutaj ewidentnie jest coś nie tak i skupmy się na rozwiązaniu problemu

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Radze sprawdzic intercoolerBiggrin)

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
wjazm
Zarejestrowani

Sprawdzić należy spływ oleju z odmy ( to jest ten cieńszy przewód gumowy łączącu plastikową puczkę z blokiem silnika) w moim był on zapchany łącznie z rurką ktora wchodzi aż do miski olejowej ( najlepiej przepchać ją drutem lub twardą linką), jeżeli spływ jest niedrożny to przy wysokich obrotach olej zasysany jest przez odmę do układu dolotowego.

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Kolego jak mozesz wrzuc foto bo to moze byc przydatne

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
wjazm
Zarejestrowani

Postaram się zfobić fotki tylko miejsca tam, oj mało, a tak dla uściślenia , jest to ten gumowy przewód z prawej strony plastikowej puszki odmy, bagnetu i wlewu oleju. Przewód ten nachodzi na rurkę która jest w bloku silnika, rurka ta wbita jest w blok od spodu i widać ją po zdjęciu miski, spływ sięga poniżej stanu oleju.
Niedrożność tego spływu powoduje że olej spływa innym kanałem z odmy (tym co jest bagnet do pomiaru stanu oleju) co może powodować zasysanie mgły olejowej poprzez przewód do układu dolotowego.
Nasila się to przy wysokich obrotach silnika.
Przynajmniej u mnie się tak działo.
Innych modelach spływ ten jest bezpośrednio do miski olejowej, a jego srednica jest zdecydowznie większa.
Pozdrawiam wszystkich Wojciech.
Znalazłem to ten cienki przewód
.jpg   pobrane.jpg (Rozmiar: 1.95 KB / Pobrań: 403)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2015, 23:06 przez wjazm.)

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi wjazm za ten post post:
  • , Oktawiusz
Highwayman1990
Zarejestrowani

No i stało się, moja Renia trafiła na stół. Ubytek oleju był już zbyt duży, żeby to zignorować, więc w poniedziałek pojechałem pierwszy raz do warsztatu. Panowie umyli dokładnie silnik i poprosili, żebym pojeździł do piątku, bo nie byli w stanie ustalić miejsca wycieku (silnik był zapocony w wielu miejscach). Pojechałem dziś zgodnie z zaleceniem i mam wstępną diagnozę. Mogę coś pomylić więc proszę o wyrozumiałość. Do wymiany jest uszczelka głowicy, uszczelka miski olejowej, wąż podciśnienia i uszczelka chłodnicy oleju. Tą ostatnią muszą zamówić w Renault w związku z czym jej wymiana planowana jest na przyszły tydzień. Pozostałe usterki zostaną naprawione na jutro i będzie to kosztowało 350 zł.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Nie wiem czy w ph ll jest tak jak w ph l sprawdziłbym zawór ten który opisany jest w temacie "coś mokro"

Wysłane kurierem Smoke

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

Czytałem temat "coś mokro" na bieżąco i też podejrzewałem ten zawór, ale nie chciałem dłubać sam. Jutro zapytam mechaników czy owy zawór sprawdzili.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości