Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem z odpaleniem


Wozny84
Zarejestrowani

Jeżeli nie działa Ci odpalanie ze sprzęgłem to raczej do wymianu czujnik sprzęgła (w Scenicu III jest zielony). Miałem to samo w moim SIII i wymiana tego czujnika załatwiła sprawę.

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Wozny84 za ten post post:
  • PunkRock86
TomSy
Zarejestrowani

Dokladnie tak. Wymiana czujnika z zieloną koncowka. Na wrzuconym luzie i wcisniętym hamulcem odpala? U mnie tak odpalal

Odpowiedz
Eryk 22
Zarejestrowani

op
(04-09-2024, 21:30)TomSy napisał(a): Dokladnie tak. Wymiana czujnika z zieloną koncowka. Na wrzuconym luzie i wcisniętym hamulcem  odpala? U mnie tak odpalal

Taki jest temat że na luzie i na hamulcu po dłuższym postoju zazwyczaj trzeba z 3 min ciągle klikać start bo nie chce odpalać manewrowanie biegami na nic się nie zdaje i w sumie doszedłem do wniosku że chyba rozrusznik szlag trafia bo odrazu bo zgaszeniu z biegu dam na luz i odpala odrazu a po dłuższym postoju parę min trwa odpalanie

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Skoro wiesz lepiej to po co pytasz a potem i tak nic nie robisz?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
(15-09-2024, 09:11)Eryk 22 napisał(a): Taki jest temat że na luzie i na hamulcu po dłuższym postoju zazwyczaj trzeba z 3 min ciągle klikać start bo nie chce odpalać manewrowanie biegami na nic się nie zdaje
W międzyczasie masz komunikat; wciśnij sprzegło?

Odpowiedz
Eryk 22
Zarejestrowani

op
(15-09-2024, 17:41)andrzejwa napisał(a):
(15-09-2024, 09:11)Eryk 22 napisał(a): Taki jest temat że na luzie i na hamulcu po dłuższym postoju zazwyczaj trzeba z 3 min ciągle klikać start bo nie chce odpalać manewrowanie biegami na nic się nie zdaje
W międzyczasie masz komunikat; wciśnij sprzegło?

Nie niemam tego komunikatu tak samo niemam komunikatu żeby wrzucić na luz

(15-09-2024, 09:16)wojteks napisał(a): Skoro wiesz lepiej to po co pytasz a potem i tak nic nie robisz?

Nie jestem milionerem żeby wymieniać wymieniać wszystko po kolei dzisiaj wymieniłem rozrusznik i dalej jest to samo trochę szybciej niż zaczyna łapać ale nadal jest lipa w dodatku tak jakby rozrusznik nie łapał bo parę razy próbuje wysunąć elektromagnes aż w końcu odpali rozrusznik jest nowy był sprawdzany ma sucho wszystko było okej

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-10-2024, 09:48 przez Eryk 22.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(02-10-2024, 09:45)Eryk 22 napisał(a):
(15-09-2024, 17:41)andrzejwa napisał(a):
(15-09-2024, 09:11)Eryk 22 napisał(a): Taki jest temat że na luzie i na hamulcu po dłuższym postoju zazwyczaj trzeba z 3 min ciągle klikać start bo nie chce odpalać manewrowanie biegami na nic się nie zdaje
W międzyczasie masz komunikat; wciśnij sprzegło?

Nie niemam tego komunikatu tak samo niemam komunikatu żeby wrzucić na luz

(15-09-2024, 09:16)wojteks napisał(a): Skoro wiesz lepiej to po co pytasz a potem i tak nic nie robisz?

Nie jestem milionerem żeby wymieniać wymieniać wszystko po kolei dzisiaj wymieniłem rozrusznik i dalej jest to samo trochę szybciej niż zaczyna łapać ale nadal jest lipa w dodatku tak jakby rozrusznik nie łapał bo parę razy próbuje wysunąć elektromagnes aż w końcu odpali rozrusznik jest nowy był sprawdzany ma sucho wszystko było okej
A nie łatwiej było by podpiąć jakiś DEDYKOWANY interfejs diagnostyczny (np. moje ulubione MaxiEcu+MPM-Com) i na spokojnie sprawdzić, czy system samochodu widzi zmiany stanów par styków poszczególnych czujników przy wciskaniu odpowiednich pedałów?
Bo wbrew pozorom może to być drugi kanał czujnik pedału hamulca, lub czujnik położenia skrzyni biegów. A równie dobrze moduł zasilania i przełączania.
Podmienianie w ciemno bywa nieskuteczne i nader kosztowne.
Podobnie tzw "czyszczenie" złącz i styków czujników.
Swoją drogą ... podmiana kręcącego rozrusznika ,a inny kręcący...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-10-2024, 09:58 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • siwusek216
Eryk 22
Zarejestrowani

op
(02-10-2024, 09:57)ko-ma napisał(a):
(02-10-2024, 09:45)Eryk 22 napisał(a):
(15-09-2024, 17:41)andrzejwa napisał(a):
(15-09-2024, 09:11)Eryk 22 napisał(a): Taki jest temat że na luzie i na hamulcu po dłuższym postoju zazwyczaj trzeba z 3 min ciągle klikać start bo nie chce odpalać manewrowanie biegami na nic się nie zdaje
W międzyczasie masz komunikat; wciśnij sprzegło?

Nie niemam tego komunikatu tak samo niemam komunikatu żeby wrzucić na luz

(15-09-2024, 09:16)wojteks napisał(a): Skoro wiesz lepiej to po co pytasz a potem i tak nic nie robisz?

Nie jestem milionerem żeby wymieniać wymieniać wszystko po kolei dzisiaj wymieniłem rozrusznik i dalej jest to samo trochę szybciej niż zaczyna łapać ale nadal jest lipa w dodatku tak jakby rozrusznik nie łapał bo parę razy próbuje wysunąć elektromagnes aż w końcu odpali rozrusznik jest nowy był sprawdzany ma sucho wszystko było okej
A nie łatwiej było by podpiąć jakiś DEDYKOWANY interfejs diagnostyczny (np. moje ulubione MaxiEcu+MPM-Com) i na spokojnie sprawdzić, czy system samochodu widzi zmiany stanów par styków poszczególnych czujników przy wciskaniu odpowiednich pedałów?
Bo wbrew pozorom może to być drugi kanał czujnik pedału hamulca, lub czujnik położenia skrzyni biegów. A równie dobrze moduł zasilania i przełączania.
Podmienianie w ciemno bywa nieskuteczne i nader kosztowne.
Podobnie tzw "czyszczenie" złącz i styków czujników.
Swoją drogą ... podmiana kręcącego rozrusznika ,a inny kręcący...

Niemam nieestety nikogo znajomego z kompem a wszędzie indziej terminy że hoho sam ewentualnie mogę coś pogrzebać w py clipie hamulec i sprzęgło widzi normalnie nie mogę znaleźć tylko żeby podpatrzeć biegi jest ewentualnie od wstecznego który normalnie zmienia wartości w komputerze, ten czujnik położenia znajduje się pod akumulatorem 2 pinowy? Właśnie w dodatku też nie mam żadnego znajomego który by miał części, rozrusznik i tak miałem wymienić bo zeszłej zimy mi zamarzał przy większych jak i mniejszych mrozach.

Odpowiedz
Eryk 22
Zarejestrowani

op
(02-10-2024, 10:06)Eryk 22 napisał(a):
(02-10-2024, 09:57)ko-ma napisał(a):
(02-10-2024, 09:45)Eryk 22 napisał(a):
(15-09-2024, 17:41)andrzejwa napisał(a):
(15-09-2024, 09:11)Eryk 22 napisał(a): Taki jest temat że na luzie i na hamulcu po dłuższym postoju zazwyczaj trzeba z 3 min ciągle klikać start bo nie chce odpalać manewrowanie biegami na nic się nie zdaje
W międzyczasie masz komunikat; wciśnij sprzegło?

Nie niemam tego komunikatu tak samo niemam komunikatu żeby wrzucić na luz

(15-09-2024, 09:16)wojteks napisał(a): Skoro wiesz lepiej to po co pytasz a potem i tak nic nie robisz?

Nie jestem milionerem żeby wymieniać wymieniać wszystko po kolei dzisiaj wymieniłem rozrusznik i dalej jest to samo trochę szybciej niż zaczyna łapać ale nadal jest lipa w dodatku tak jakby rozrusznik nie łapał bo parę razy próbuje wysunąć elektromagnes aż w końcu odpali rozrusznik jest nowy był sprawdzany ma sucho wszystko było okej
A nie łatwiej było by podpiąć jakiś DEDYKOWANY interfejs diagnostyczny (np. moje ulubione MaxiEcu+MPM-Com) i na spokojnie sprawdzić, czy system samochodu widzi zmiany stanów par styków poszczególnych czujników przy wciskaniu odpowiednich pedałów?
Bo wbrew pozorom może to być drugi kanał czujnik pedału hamulca, lub czujnik położenia skrzyni biegów. A równie dobrze moduł zasilania i przełączania.
Podmienianie w ciemno bywa nieskuteczne i nader kosztowne.
Podobnie tzw "czyszczenie" złącz i styków czujników.
Swoją drogą ... podmiana kręcącego rozrusznika ,a inny kręcący...

Niemam nieestety nikogo znajomego z kompem a wszędzie indziej terminy że hoho sam ewentualnie mogę coś pogrzebać w py clipie hamulec i sprzęgło widzi normalnie nie mogę znaleźć tylko żeby podpatrzeć biegi jest ewentualnie od wstecznego który normalnie zmienia wartości w komputerze, ten czujnik położenia znajduje się pod akumulatorem 2 pinowy? Właśnie w dodatku też nie mam żadnego znajomego który by miał części, rozrusznik i tak miałem wymienić bo zeszłej zimy mi zamarzał przy większych jak i mniejszych mrozach.

Więc tak dzisiaj wymieniłem te UPC jest dalej tak jak było po dłuższym postoju trzeba odpalać z 2,3 min w sensie klikać przycisk jak już odpali to potem pali od strzała lub trzeba chwilę poczekać ale i tak rozrusznik świruje w sensie że nie chce wysunąć bendiks odrazu tylko "skacze", z czujnikiem skrzyni nie będzie miało to znaczenia raczej bo jak już odpali można każdy dowolny bieg wrzucić dam na luz i odpala od strzała a po postoju trzeba się bawić

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Eryk 22 za ten post post:
  • Halny
ko-ma
Zarejestrowani

(03-10-2024, 18:37)Eryk 22 napisał(a):
(02-10-2024, 10:06)Eryk 22 napisał(a):
(02-10-2024, 09:57)ko-ma napisał(a):
(02-10-2024, 09:45)Eryk 22 napisał(a):
(15-09-2024, 17:41)andrzejwa napisał(a): W międzyczasie masz komunikat; wciśnij sprzegło?

Nie niemam tego komunikatu tak samo niemam komunikatu żeby wrzucić na luz

(15-09-2024, 09:16)wojteks napisał(a): Skoro wiesz lepiej to po co pytasz a potem i tak nic nie robisz?

Nie jestem milionerem żeby wymieniać wymieniać wszystko po kolei dzisiaj wymieniłem rozrusznik i dalej jest to samo trochę szybciej niż zaczyna łapać ale nadal jest lipa w dodatku tak jakby rozrusznik nie łapał bo parę razy próbuje wysunąć elektromagnes aż w końcu odpali rozrusznik jest nowy był sprawdzany ma sucho wszystko było okej
A nie łatwiej było by podpiąć jakiś DEDYKOWANY interfejs diagnostyczny (np. moje ulubione MaxiEcu+MPM-Com) i na spokojnie sprawdzić, czy system samochodu widzi zmiany stanów par styków poszczególnych czujników przy wciskaniu odpowiednich pedałów?
Bo wbrew pozorom może to być drugi kanał czujnik pedału hamulca, lub czujnik położenia skrzyni biegów. A równie dobrze moduł zasilania i przełączania.
Podmienianie w ciemno bywa nieskuteczne i nader kosztowne.
Podobnie tzw "czyszczenie" złącz i styków czujników.
Swoją drogą ... podmiana kręcącego rozrusznika ,a inny kręcący...

Niemam nieestety nikogo znajomego z kompem a wszędzie indziej terminy że hoho sam ewentualnie mogę coś pogrzebać w py clipie hamulec i sprzęgło widzi normalnie nie mogę znaleźć tylko żeby podpatrzeć biegi jest ewentualnie od wstecznego który normalnie zmienia wartości w komputerze, ten czujnik położenia znajduje się pod akumulatorem 2 pinowy? Właśnie w dodatku też nie mam żadnego znajomego który by miał części, rozrusznik i tak miałem wymienić bo zeszłej zimy mi zamarzał przy większych jak i mniejszych mrozach.

Więc tak dzisiaj wymieniłem te UPC jest dalej tak jak było po dłuższym postoju trzeba odpalać z 2,3 min w sensie klikać przycisk jak już odpali to potem pali od strzała lub trzeba chwilę poczekać ale i tak rozrusznik świruje w sensie że nie chce wysunąć bendiks odrazu tylko "skacze", z czujnikiem skrzyni nie będzie miało to znaczenia raczej bo jak już odpali można każdy dowolny bieg wrzucić dam na luz i odpala od strzała a po postoju trzeba się bawić

A odczytywałeś wartość parametru ciśnienia paliwa w listwie zbiorczej podczas rozruchu?
To jeden z czynników warunkujących załączenie rozrusznika (a jest tych warunków kilka, gdzieś tu były dokładnie opisane).
Bo jak podczas rozruchu czujnik nie poda wymaganej minimalnej wartości ciśnienia to wtryskiwacze nie zostaną wysterowane i można sobie przyciskać guzik / kręcić rozrusznikiem do woli.
TYle, że przy ewidentnej usterce samego czujnika wyświetlany jest na desce komunikat o usterce. Nie zapowietrza się przypadkiem po dłuższym postoju?  ( np. luźny przewód)?

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości