op
Witam dzisiaj jadac do pracy czulem ze silnik dziwnie sie zbiera przez chwile po czym wyskoczyl blad na czerwono stop ryzyko awarii silnika... pisalo tez cos w stylu skontroluj esp przez chwile. Czy moge po pracy na tym bledzie dojechac do domu 20 km?? Bo troche sie boje... Temperatura -21 byla jam jechalem dzis
Problem podczas jazdy
a kiedy był wymianiany w samochodzie płyn hamulcowy??? moze woda w układzie przymarzła i dlatego ESP nie chce poprawnie działać
![]() chyba że robisz krótkie odcinki i przymarzł któryś z zacisków hamulcowych... ESP - bezpieczeństwo podczas jazdy stąd kolor czerwony informacji w aucie. nie bedzie działał ESP więc powoli i bezpiecznie dojedziesz
op
Auto mam 2 miesiac. Plynu hanulcowego nie wymienialem jeszcze. To na 100 to tak??
Nie.Jeżeli pierwszą wyświetlaną usterką było "Stop Ryzyko Awarii Silnika" to "ESP" zaświeci się razem z tą usterką."ESP" widzi jakąś anomalię we wtrysku i dla bezpieczeństwa chce żeby jego też sprawdzić.Czyli najpierw zająć się błędami w sterowniku wtrysku a potem dopiero w "ESP".Jeżeli jest błąd i napis "STOP" "Ryzyko Awarii Silnika"to raczej jazda nie jest wskazana.Nie wiadomo od czego ta usterka.
Dopiero teraz zauważyłem że masz SC III, ale... Mi w II się zdarza coś podobnego - najpierw "ABS/ESP Fault", potem gaśnie obrotomierz i temp. silnika i po chwili pojawia się ogólny "Computer Fault". Zwykle 1-2 razy zimą. Wystarczyło wyłączyć silnik, zamknąć drzwi na kluczyk (wszystko gaśnie). I po restarcie było OK. Nie doszedłem, jaki jest powód - może wilgoć albo zimne luty.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2017, 13:23 przez Oskar.) (09-01-2017, 13:22)Oskar napisał(a): Nie doszedłem, jaki jest powódJa kiedyś doszedłem - przynajmniej w moim przypadku był to spadek napięcia na akumulatorze w granice 11V. Np. z powodu luźnej klemy.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
mi dzis to samo wyskoczylo przy rannym rozruchu po calej nocy na mrozie xD auto nie reagowalo na pedal gazu silnik delikatnie kulał. Wylaczylem, zalaczylem i wszystko ok po bledzie na liczniku sladu nie ma. Potem podpilaem klipa i byly 2 bledy cos tam o niezrozumialym sygnale z przepustnicy a w ESP podobny blad byl niezrozumialy sygnal pedkosci czy cos... skasowalem i narazie jest git. Pewnie za zimno biedakowi bylo i wyplul jakies tam bledy (pomijam fakt ze przepustnice mam do czyszczenia, w tym tygodniu musze do mira zagadac
![]() I dzis juz czesciowo mi sie clip zwrocil bo juz bym placil ze 100 zl za odczyt bledow... a tak juz ich nie ma ![]() Damian jak chcesz to mozemy sie spotkac podepniemy clipa i sprawdzimy co za bledy wypluł. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2017, 15:11 przez czopochrup.)
op
Dzieki wszystkim. Jak z pracy wchodzilem do auta, wlozylem karte to bledy byly a po zapaleniu znikly... czyli tak jak oskar pisal. Jeszcze jutro zimno ma byc wiec zobaczymy. Ps czopochrup masz moj nr na pw. Podaj Twoj albo zadzwon
![]()
op
Tak woli wytłumaczenia (może to komuś pomoże) byłem w serwisie Renault, gdzie odłączyli mi czujnik pasów - 150 zł a naprawa sięgająca prawie 2 tys (za sam czujnik paranoja) no i mówiłem o tym błędzie jak były te mrozy to mówili, że to normalne... samochody nie są przyzwyczajone do tych temperatur i wariują
![]() |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości