Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem alternator


rafow
Zarejestrowani

op Witam
Mam problem z alternatorem, zacznę od początku. Czyli standardowo pojawiła się ikonka stop niema ładowania, stało się to akurat pod pracą, więc jeszcze dojechałem do domu, trochę się zadymiło z alternatora i śmierdziało spalenizną był bardzo gorący,po sprawdzeniu ładowania oczywiście nie było czyli padł, dostałem od znajomego taki sam alternator podobno sprawny, założyłem i ***** też nie ładuje. Zmierzyłem jakie jest napięcie na zasilaniu regulatora, ten kabelek dwupinowy, i okazało się, że na wyłączonym silniku jest 3V na załączonym 1.5V (chyba trochę mało). Jak zmierzyłem na wyłączonym silniku, biały z minusem akumulatora, pokazało 4V, fioletowy zero. Po załączeniu silnika mierząc obydwa kable z minusem akumulatora pokazywały (jeden i drugi) 12V. Wydaje mi się że coś chyba nie tak. Proszę o jakieś sugestie bo już nie wiem co robić, dodam że odwinąlem kawałek, czy nie ma zwarcia, ale wygląda dobrze

Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(28-09-2022, 15:39)rafow napisał(a): dojechałem do domu, trochę się zadymiło z alternatora i śmierdziało spalenizną był bardzo gorący,
Ciesz się że się nie zapalił (całe auto).

(28-09-2022, 15:39)rafow napisał(a): Proszę o jakieś sugestie bo już nie wiem co robić, dodam że odwinąlem kawałek,
Alternator do sprawdzenia na zewnątrz, spalenie się alternatora mogło uszkodzić jakieś sterowanie.

Odpowiedz
rafow
Zarejestrowani

op Nie spalił się,zasmierdzialo z niego, trochę się przegrzał

Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(28-09-2022, 16:37)rafow napisał(a): Nie spalił się,zasmierdzialo z niego, trochę się przegrzał
Wystarczy, bez powodu to się nie stało i mogło więcej szkód zrobić.

Odpowiedz
rafow
Zarejestrowani

op No dobrze rozumiem, ale nie słyszę odpowiedzi konkretnej,jaki prąd powinien być we wtyczce zasilania, czy sterowania regulatora napięcia. Porady pod tytułem, zanim upadniesz, usiądź sobię, dziękuję

Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
rafow
Zarejestrowani

op Czyli nikt nic nie wie ?

Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

Miałem dokładnie to samo,
podmień ze starego  regulator do tego co dostałeś i sprawdź

Grzanie się alternatora może być spowodowane zatarciem łożysk.
Za to istnieją regulatory zamienniki które są wątpliwej jakości - mam takie dwa regulatory które nie działają, tez dostałem z innymi alternatorami.

Więc dałem alternator do regeneracji i wstawiłem oryginalny regulator, zresztą ci od regeneracji powiedzieli, że ten regulator zamiennik nadaje się tylko do śmieci.

Kombinowałem tak jak ty, aż w końcu zawiozłem alternator do regeneracji, wstawili też odpowiedni regulator i mam teraz spokój

Odpowiedz
rafow
Zarejestrowani

op No jest to jakiś trop, dzięki. Ale dalej zastanawia mnie to niskie napięcie w przewodzie który właśnie wchodzi do regulatora

Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Wzbudzenie jest zapewne ok 3V, natomiast po uruchomieniu powinno być 0.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
rafow
Zarejestrowani

op No to jak pisałem na wyłączonym jest 3V na włączonym 1.5V to dobrze czy źle

Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości