wobli
939
3
287
182
SC III ph II
2014
1.5 dCi 110KM, 2013-2016
Chełmno
wobli
Zarejestrowani
— 08-05-2020, 20:27
Dwa miesiące temu przeprowadziłem operację na moim podszybiu. Przejechałem ponad 2 tyś. km i stwierdzam że operacja się udała. jako że robiłem zdjęcia to je tu teraz zaprezentuje.
Potrzebowałem:
- guma płyta termoodporna EPDM (ja kupiłem 2mm grubości ale mogło by być grubiej, była by sztywniejsza),
- rurka aluminiowa fi 8mm, do usztywnienia obrzeża tego od strony szyby,
- zszywacz tapicerski
- ostry nożyk
Nie opisuje całego procesu ale gdyby ktos miał pytania to chętnie odpowiem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-05-2020, 20:43 przez wobli.)
baracha
3
0
2
1
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Zielona Gora
baracha
Zarejestrowani
— 15-05-2020, 21:30
Hej,
Super opis - czegos takiego szukalem :-). Ostatnio zmagam sie tez z tym tematem. Przez kilka dni czulem zapach spalenizny spod maski i nie wiedzialem co to.
Pojechalem z tym do mechanika i okazalo sie, ze to wlasnie fragmenty tej wysciolki palily sie po upadku na turbine.
Koszt nowej to wlasnie jakos 700 zl. Jaki material polecacie zeby samemu go wymienic?
Czy ta guma termoodporna bedzie wystarczajaca? Czy jednak cos bardziej odpornego na wyzsze temperatury?
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi baracha za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to baracha for this post
• puca999, Ropuch
wobli
939
3
287
182
SC III ph II
2014
1.5 dCi 110KM, 2013-2016
Chełmno
wobli
Zarejestrowani
— 16-05-2020, 07:59
U mnie nic złego z gumą się nie dzieje. Zawsze można ją od spodu podkleic czymś odporniejszym na temperaturę. Najważniejsze że nie rozlazi się od wody jak oryginał.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-05-2020, 08:00 przez wobli.)
•
h4jt
343
2
133
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 23-05-2020, 11:36
Zwróćcie uwagę na to, że mata jest nad turbiną, która potrafi być czasem rozgrzana do czerwoności.
•
astroboy
19
0
3
6
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Samary
astroboy
Zarejestrowani
— 23-05-2020, 20:59
Cześć,
Podszybie w Scenic 3 to temat rzeka.
Ja swoje (mata była w dość dobrym stanie) zabezpieczyłem preparatem do podwozi tak jak kolega gerrard, odczekałem kilka dni i dodatkowo okleiłem całość folią aluminiową stosowaną w wentylacji. Przy okazji wyczyściłem odpływy i kanał wlotowy powietrza do kabiny, wymieniłem filtr kabinowy i niestety ale zaraz po odpaleniu auta przez pół minuty czuć zapach zgniłej maty. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Podłoga i schowki suche, a auto od dwóch miesięcy nie było na deszczu i myjni.
Według mnie czerpnia powietrza jest nie do końca we właściwym miejscu.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi astroboy za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to astroboy for this post
• puca999
h4jt
343
2
133
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 24-05-2020, 08:39
Wyciągnij jeszcze raz filtr kabinowy i sprawdź jak wygląda chodniczka, bo zdarza się, że ktoś przed tobą źle wymienił ten filtr i był krzywo wsadzony, a w komorze jest pełno śmieci.
Wrzucam fotkę - przykład jak to wyglądało u jednego z naszych klientów, trzeba było wszystko rozebrać i wyjąć chłodniczkę, która była mocno zabita śmieciami.
Załączone pliki
Miniatury
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2020, 08:41 przez h4jt.)
•
astroboy
19
0
3
6
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Samary
astroboy
Zarejestrowani
— 25-05-2020, 10:41
Dzięki za głos w dyskusji h4jt
Sprawdzę stan chłodniczki ponieważ filtr wymieniałem przez małą zaślepkę przy nogach pasażera, nie wyciągałem schowka.
Pozdrawiam
•
h4jt
343
2
133
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 25-05-2020, 19:58
Niestety, żeby tam sięgnąć wzrokiem trzeba zdemontować schowek i zanurkować z latareczką, albo bez demontowania schowka za pomocą kamerki endoskopowej.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2020, 19:58 przez h4jt.)
•
astroboy
19
0
3
6
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Samary
astroboy
Zarejestrowani
— 26-05-2020, 19:47
Witam,
Tak wygląda chłodniczka u mnie w Scenicu.
Chłodniczka Scenic 3
Nie rozkręcałem schowka a tylko po wyjęciu filtra odkurzyłem ją "specjalną" końcówka i według mnie wygląda dobrze. Było tam tylko kilka suchych liści - nic co by powodowało przykry zapach.
Po dwóch godzinach sprawdziłem efekty mojego czyszczenia i niestety dalej śmierdzi przez jakiś czas. Coś czuję, że bez rozkręcenia całej deski i sprawdzenia wszystkich kanałów się nie obędzie.
Ręce opadają.
•
polaq
2,311
18
634
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 26-05-2020, 21:38
A byłeś na odgrzybianiu klimmatyzacji?
To że z tej strony parownika jest ładnie nie oznacza, że po drugiej stronie grzyba nie ma.
Tylko odpowiednia chemia jest w stanie usunąć kolonie grzybów. Nawet pianki dostępne w handlu najczęściej nie dają rady.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to polaq for this post
• astroboy
|