Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Podczas jazdy włącza się blokada zapłonu.


andrewelek
Zarejestrowani

op To mój pierwszy samochód. Renault Megane Scenic 1,9 dTi. 
Samochód niezbyt cenny jak na dzisiejsze czasy ale chodzi bardzo dobrze jak na moje potrzeby.
Sęk w tym że gaśnie podczas jazdy. Czasem na pół sekundy i sam zapala zaraz a czasem muszę go ręcznie zrestartować. Przekręcam kluczykiem z pozycji 2 na 1 i na 2, wtedy zaraz zapala i  problem się nie pojawia aż do zgaszenia i ponownej jazdy.
Da się żyć ale tak dalej to wykończy się.
Podczas przeglądu mechanik powiedział że to pompka lub przekaźnik. Nie ma żadnej pompki, tylko gruszka.
Drugi mechanik że czujnik położenia wału lub kable lub bezpieczniki. Czujnik wymieniłem na oryginalny, kable mają peszel oklejony taśmą to pruć nie chciałem ale bezpieczniki przeczyściłem a wtyczki jakie miałem w zasięgu wyczyściłem. Masę też pod maską poskrobałem. Bez zmian.
Na pewno wyłącza się elektrozawór na pompie. Podałem napięcie +12V z przekaźnika od świateł dziennych i podczas jazdy jest OK ale... Jak dochodzi do tej "awarii" to wyskakuje błąd. Lampka "STOP" i "ENGINE". Nie gasną do momentu zresetowania kluczykiem.
Przez OBD nie wyszedł błąd. Tylko że EGR jest zablokowany. Ze schematu wynika że elektrozawór sterowany jest przez ECU.
Chciałbym podłączyć jakiś czujnik/kontrolkę aby zlokalizować miejsce usterki ale nie wiem w którym miejscu podłączyć. Myślałem o czujniku zderzeniowym w drzwiach ale on jest cyfrowy. Czy on może wyłączać zapłon?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(16-04-2024, 12:15)andrewelek napisał(a): Nie ma żadnej pompki
na prawej podłóżnicy nie ma pompy pailwa?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
andrewelek
Zarejestrowani

op Nie ma. Rurka od gruszki idzie do baku. W baku wtyczka ma zasilanie z przekaźnika ale sam "dekiel" baku ma dwa piny do wskaźnika poziomu paliwa.
Wyeliminowałem też zapowietrzanie wstawiając przezroczysty wąż przy pompie wtryskowej (we wężu paliwo bez powietrza) i zmieniając szybkozłączki. Na próbę też wstawiłem dodatkową pompkę paliwa przed filtrem paliwa ale też nic to nie dało.
Nastawnik może coś szwankuje ale obroty są idealne. Świece żarowe po kolei amperomierzem posprawdzałem, przekaźnik od nich też super stan.
Pali na dotyk jak ciepły i w 2 sekundy jak zimny. Żadnych innych objawów. To diesel na pompie , zwykłe wtryskiwacze ale ma moc , nawet w mrozy.
Podobno immobilizer może powodować różne takie zachowania ale to podobno byłyby też inne problemy z odpalaniem czy coś podobnego.

Odpowiedz
tomciog
Zarejestrowani

(16-04-2024, 12:15)andrewelek napisał(a): To mój pierwszy samochód. Renault Megane Scenic 1,9 dTi. 
Samochód niezbyt cenny jak na dzisiejsze czasy ale chodzi bardzo dobrze jak na moje potrzeby.
Sęk w tym że gaśnie podczas jazdy. Czasem na pół sekundy i sam zapala zaraz a czasem muszę go ręcznie zrestartować. Przekręcam kluczykiem z pozycji 2 na 1 i na 2, wtedy zaraz zapala i  problem się nie pojawia aż do zgaszenia i ponownej jazdy.
Da się żyć ale tak dalej to wykończy się.
Podczas przeglądu mechanik powiedział że to pompka lub przekaźnik. Nie ma żadnej pompki, tylko gruszka.
Drugi mechanik że czujnik położenia wału lub kable lub bezpieczniki. Czujnik wymieniłem na oryginalny, kable mają peszel oklejony taśmą to pruć nie chciałem ale bezpieczniki przeczyściłem a wtyczki jakie miałem w zasięgu wyczyściłem. Masę też pod maską poskrobałem. Bez zmian.
Na pewno wyłącza się elektrozawór na pompie. Podałem napięcie +12V z przekaźnika od świateł dziennych i podczas jazdy jest OK ale... Jak dochodzi do tej "awarii" to wyskakuje błąd. Lampka "STOP" i "ENGINE". Nie gasną do momentu zresetowania kluczykiem.
Przez OBD nie wyszedł błąd. Tylko że EGR jest zablokowany. Ze schematu wynika że elektrozawór sterowany jest przez ECU.
Chciałbym podłączyć jakiś czujnik/kontrolkę aby zlokalizować miejsce usterki ale nie wiem w którym miejscu podłączyć. Myślałem o czujniku zderzeniowym w drzwiach ale on jest cyfrowy. Czy on może wyłączać zapłon?

(16-04-2024, 12:15)andrewelek napisał(a): To mój pierwszy samochód. Renault Megane Scenic 1,9 dTi. 
Samochód niezbyt cenny jak na dzisiejsze czasy ale chodzi bardzo dobrze jak na moje potrzeby.
Sęk w tym że gaśnie podczas jazdy. Czasem na pół sekundy i sam zapala zaraz a czasem muszę go ręcznie zrestartować. Przekręcam kluczykiem z pozycji 2 na 1 i na 2, wtedy zaraz zapala i  problem się nie pojawia aż do zgaszenia i ponownej jazdy.
Da się żyć ale tak dalej to wykończy się.
Podczas przeglądu mechanik powiedział że to pompka lub przekaźnik. Nie ma żadnej pompki, tylko gruszka.
Drugi mechanik że czujnik położenia wału lub kable lub bezpieczniki. Czujnik wymieniłem na oryginalny, kable mają peszel oklejony taśmą to pruć nie chciałem ale bezpieczniki przeczyściłem a wtyczki jakie miałem w zasięgu wyczyściłem. Masę też pod maską poskrobałem. Bez zmian.
Na pewno wyłącza się elektrozawór na pompie. Podałem napięcie +12V z przekaźnika od świateł dziennych i podczas jazdy jest OK ale... Jak dochodzi do tej "awarii" to wyskakuje błąd. Lampka "STOP" i "ENGINE". Nie gasną do momentu zresetowania kluczykiem.
Przez OBD nie wyszedł błąd. Tylko że EGR jest zablokowany. Ze schematu wynika że elektrozawór sterowany jest przez ECU.
Chciałbym podłączyć jakiś czujnik/kontrolkę aby zlokalizować miejsce usterki ale nie wiem w którym miejscu podłączyć. Myślałem o czujniku zderzeniowym w drzwiach ale on jest cyfrowy. Czy on może wyłączać zapłon?
 Sprawdź czy jak zgaśnie wystarczy wcisnąć kluczyk i zadziała zapłon. Miałem dokładnie takie coś 

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-04-2024, 13:53 przez tomciog.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi tomciog za ten post post:
  • andrewelek
andrzejwa
Zarejestrowani

(16-04-2024, 12:15)andrewelek napisał(a): Myślałem o czujniku zderzeniowym w drzwiach ale on jest cyfrowy. Czy on może wyłączać zapłon?
Czujnik uderzeniowy jest pod maską, przy skrzynce bezpieczników. Taki gumowy kapturek z kulką zwierającą dwa przewody, podaje zasilanie dla przekaźnika wtrysku.

Odpowiedz
andrewelek
Zarejestrowani

op Wiem. Widziałem jego też ale to wyłącznik mechaniczny. Gdy on zadziała np przy wjechaniu do dobrej dziury to wystarczy go nacisnąć. Mimo wszystko naciskałem na niego. Wymienić na inny?

A ten przekaźnik wtrysku to który? Bo klokady zapłonu ten "B" to to samo?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-04-2024, 14:33 przez andrewelek.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Nie musisz wymieniać, wystarczy we wtyczce zewrzeć przewody. Nie wiem czy to ten sam przekaźnik, ale chyba tak.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • andrewelek
andrewelek
Zarejestrowani

op
(16-04-2024, 15:03)andrzejwa napisał(a): wystarczy we wtyczce zewrzeć przewody

Przetestuje.
Sprawdziłem i rzeczywiście odpowiada ten wyłącznik za zasilanie +12V przekaźnika "B" (nr 238 injection locking relay ) przekaźnik blokady wtrysku.
Przeoczyłem to na schemacie. Dzięki.

Odpowiedz
andrewelek
Zarejestrowani

op Rozebrałem ten "wyłącznik wstrząsowy" i wygląda dobrze. Styki wtyczki chyba też są spoko. Dla pewności przeciąłem przewody i połączyłem na stałe.
Problem nadal jest. Gaśnie silnik podczas jazdy.
Dla ciekawości wnętrze włącznika.

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
andrewelek
Zarejestrowani

op
(16-04-2024, 13:52)tomciog napisał(a):  Sprawdź czy jak zgaśnie wystarczy wcisnąć kluczyk i zadziała zapłon. Miałem dokładnie takie coś 

Nie zauważyłem tego dopisku. To nawet ma sens że może stacyjka szwankuje. Są zamienniki z kluczami to spróbuje. Ale klucz muszę kupić aby kierownicę odkręcić.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości