Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Po wymianie amortyzatorów nadal niska sprawność


grifith500
Zarejestrowani

op Witam, wymieniłem amortyzatory razem z odbojami, łożyskami i po wymianie nadal niska sprawność.
Amortyzatory to KYB niestety łożysk nie pamiętam. Pojeździłem tak że dwa lata ale mnie to wkurzało i założyłem amortyzatory Monroe efekt ten sam.
W czym jest problem?
Pomóżcie bo niby wszystko jest wymienione a efekt słaby.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Ale co dokładnie sie dzieje?
Stukają? Buja autem, źle tłumią?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

I nadal będzie nisko.
Jak w większości przypadków.
To w pewnym sensie normalne.
Nie wierzysz - obciąż samochód (bo zarówno do sprawdzania geometrii jak i hamulców czy amortyzatorów samochód powinien być obciążony)
powiedzmy w 3/4 obciążenia maksymalnego - i mierz wtedy.
Będziesz zdziwiony wynikiem.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Tyle ze te % na stacji to mają się ni jak, co do stanu faktycznego amorkow.


Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
grifith500
Zarejestrowani

op
(05-03-2021, 10:44)scrabi napisał(a): Ale co dokładnie sie dzieje?
Stukają? Buja autem, źle tłumią?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Nic nie stuka. 
Ogólnie samochód jest miękki i sprawność 53%.
Poniżej odpowiedź z kyb w tej sprawie ponieważ pisałem do nich zastanawiając się nad reklamacją amorów

Szanowni Państwo,



Dziękujemy za kontakt i zainteresowanie produktami marki KYB.



Informujemy, że biuro KYB Europe Sp. z o.o. Przedstawicielstwo w Polsce nie prowadzi działalności handlowej oraz konsultacji i doradztwa w zakresie produktowym i technicznym dla osób fizycznych i podmiotów gospodarczych.



Pomiar parametrów technicznych oraz ocenę stanu sprawności amortyzatora można przeprowadzić tylko i wyłącznie w oparciu o technologię producenta w warunkach laboratoryjnych przy zastosowaniu specjalistycznych urządzeń i narzędzi testowych.

Badanie stanu technicznego amortyzatora w warunkach eksploatacyjnych jako elementu zamontowanego w pojeździe i współpracującego z innymi podzespołami w układzie jezdnym wymaga doświadczenia, profesjonalnej wiedzy oraz przeszkolenia w zakresie metodologii badania, analizy oraz interpretacji parametrów diagnostycznych.



Na wyniki pomiaru ma wpływ wiele czynników związanych ze stanem technicznym wszystkich elementów zespołu jezdnego samochodu, w którego skład wchodzą poza amortyzatorami, sprężyny, górne mocowania amortyzatorów, zestawy ochronne osłon i odbojów oraz wszystkie pozostałe elementy współpracujące w tym układzie takie jak: wahacze, sworznie wahaczy, tuleje metalowo-gumowe, gumy stabilizatora, łączniki stabilizatora, drążki i końcówki drążków kierowniczych, łożyska kół czy opony.

Jeśli zatem zachowane zostały standardy prawidłowej diagnostyki oraz profesjonalnej technologii naprawy a produkt nie spełnia, według Państwa, wymagań funkcjonalności lub oczekiwań jakościowych, to wszelkie prawa konsumenckie reguluje Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz.827).



Z poważaniem,



info.polska@kyb-europe.com

www.kyb-europe.com

KYB - Our Precision, Your Advantage

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-03-2021, 10:57 przez grifith500.)

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Jednym slowem olali cie.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

(05-03-2021, 10:57)grifith500 napisał(a): Nic nie stuka. 
Ogólnie samochód jest miękki i sprawność 53%.
Muszę Cię zmartwić ale mierzenie sprawności amortyzatorów to pic na wodę... dużo wpływu ma na to np. ciśnienie powietrza w kołach i obciążenie samochodu.
Jeśli amortyzator nie stuka, jest szczelny a opony nie są 'wyząbkowane' to wszystko jest ok. Ot takie to jest zawieszenie w Scenicu.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Jeśli już - z tak wykonanego pomiaru jakąś znikomą wartość ma zdjęta charakterystyka tłumienia po wymuszeniu.
Z dwoma zastrzeżeniami:
- w każdym punkcie ustawienia tłoka (czyli pod zmiennym obciążeniem) będzie ona inna
- nie mamy żadnego punktu odniesienia - czyli tak zdjęta charakterystyka jest bezużyteczna.
Jeśli subiektywnie nic się nie dzieje, samochód jedzie poprawnie - nie ma czego tu szukać.
A tak między nami - charakterystyki tłumienia amortyzatorów zdejmuje się na specjalnych stanowiskach pomiarowych (mój macierzysty instytut je posiadał) dla różnych zakresów skoku tłoka i dla różnych prędkości przemieszczania tłoka.
No, i oczywiście - znowu trzeba mieć charakterystykę odniesienia.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Lionel2000
Zarejestrowani

@ grifith500 wszystko ładnie, pięknie tylko KYB nie zrobi nic w temacie do puki nie dostanie oficjalnej reklamacji.
Jeżeli nie czujesz różnicy pomiędzy starymi (KYB) a nowymi (Monroe) to raczej nie ma sensu ich reklamować.

SCII jest generalnie miękko zawieszony w końcu to rodzinny Van.
Jakie masz obecnie felgi (średnica) i opony (profil)?
Tymi procentami ze stacji diagnostycznej się nie kieruj bo jak pisali przedmówcy jest to pic na wodę. Dopuszczalna wartość minimalna to 20%.

Odpowiedz
Przemysław Prokop
Zarejestrowani

Za tłumienie drgań , bardziej niż amortyzator ważna jest sprężyna . Amortyzator stabilizuje zawieszenie ...

Wysłane z mojego Hammer_Energy_18x9 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości