grifith500
14
0
0
0
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
olkusz
op
Witam, wymieniłem amortyzatory razem z odbojami, łożyskami i po wymianie nadal niska sprawność.
Amortyzatory to KYB niestety łożysk nie pamiętam. Pojeździłem tak że dwa lata ale mnie to wkurzało i założyłem amortyzatory Monroe efekt ten sam.
W czym jest problem?
Pomóżcie bo niby wszystko jest wymienione a efekt słaby.
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 05-03-2021, 10:44
Ale co dokładnie sie dzieje?
Stukają? Buja autem, źle tłumią?
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 05-03-2021, 10:46
I nadal będzie nisko.
Jak w większości przypadków.
To w pewnym sensie normalne.
Nie wierzysz - obciąż samochód (bo zarówno do sprawdzania geometrii jak i hamulców czy amortyzatorów samochód powinien być obciążony)
powiedzmy w 3/4 obciążenia maksymalnego - i mierz wtedy.
Będziesz zdziwiony wynikiem.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 05-03-2021, 10:51
Tyle ze te % na stacji to mają się ni jak, co do stanu faktycznego amorkow.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
grifith500
14
0
0
0
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
olkusz
op
(05-03-2021, 10:44)scrabi napisał(a): Ale co dokładnie sie dzieje?
Stukają? Buja autem, źle tłumią?
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Nic nie stuka.
Ogólnie samochód jest miękki i sprawność 53%.
Poniżej odpowiedź z kyb w tej sprawie ponieważ pisałem do nich zastanawiając się nad reklamacją amorów
Szanowni Państwo,
Dziękujemy za kontakt i zainteresowanie produktami marki KYB.
Informujemy, że biuro KYB Europe Sp. z o.o. Przedstawicielstwo w Polsce nie prowadzi działalności handlowej oraz konsultacji i doradztwa w zakresie produktowym i technicznym dla osób fizycznych i podmiotów gospodarczych.
Pomiar parametrów technicznych oraz ocenę stanu sprawności amortyzatora można przeprowadzić tylko i wyłącznie w oparciu o technologię producenta w warunkach laboratoryjnych przy zastosowaniu specjalistycznych urządzeń i narzędzi testowych.
Badanie stanu technicznego amortyzatora w warunkach eksploatacyjnych jako elementu zamontowanego w pojeździe i współpracującego z innymi podzespołami w układzie jezdnym wymaga doświadczenia, profesjonalnej wiedzy oraz przeszkolenia w zakresie metodologii badania, analizy oraz interpretacji parametrów diagnostycznych.
Na wyniki pomiaru ma wpływ wiele czynników związanych ze stanem technicznym wszystkich elementów zespołu jezdnego samochodu, w którego skład wchodzą poza amortyzatorami, sprężyny, górne mocowania amortyzatorów, zestawy ochronne osłon i odbojów oraz wszystkie pozostałe elementy współpracujące w tym układzie takie jak: wahacze, sworznie wahaczy, tuleje metalowo-gumowe, gumy stabilizatora, łączniki stabilizatora, drążki i końcówki drążków kierowniczych, łożyska kół czy opony.
Jeśli zatem zachowane zostały standardy prawidłowej diagnostyki oraz profesjonalnej technologii naprawy a produkt nie spełnia, według Państwa, wymagań funkcjonalności lub oczekiwań jakościowych, to wszelkie prawa konsumenckie reguluje Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz.827).
Z poważaniem,
info.polska@kyb-europe.com
www.kyb-europe.com
KYB - Our Precision, Your Advantage
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-03-2021, 10:57 przez grifith500.)
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 05-03-2021, 11:11
Jednym slowem olali cie.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
szymin89
419
1
85
43
SC III ph I
2009
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Berlin/Augustów
szymin89
Zarejestrowani
— 05-03-2021, 11:32
(05-03-2021, 10:57)grifith500 napisał(a): Nic nie stuka.
Ogólnie samochód jest miękki i sprawność 53%. Muszę Cię zmartwić ale mierzenie sprawności amortyzatorów to pic na wodę... dużo wpływu ma na to np. ciśnienie powietrza w kołach i obciążenie samochodu.
Jeśli amortyzator nie stuka, jest szczelny a opony nie są 'wyząbkowane' to wszystko jest ok. Ot takie to jest zawieszenie w Scenicu.
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 05-03-2021, 11:39
Jeśli już - z tak wykonanego pomiaru jakąś znikomą wartość ma zdjęta charakterystyka tłumienia po wymuszeniu.
Z dwoma zastrzeżeniami:
- w każdym punkcie ustawienia tłoka (czyli pod zmiennym obciążeniem) będzie ona inna
- nie mamy żadnego punktu odniesienia - czyli tak zdjęta charakterystyka jest bezużyteczna.
Jeśli subiektywnie nic się nie dzieje, samochód jedzie poprawnie - nie ma czego tu szukać.
A tak między nami - charakterystyki tłumienia amortyzatorów zdejmuje się na specjalnych stanowiskach pomiarowych (mój macierzysty instytut je posiadał) dla różnych zakresów skoku tłoka i dla różnych prędkości przemieszczania tłoka.
No, i oczywiście - znowu trzeba mieć charakterystykę odniesienia.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Lionel2000
546
14
356
260
INNY
2017
INNY
Piekary Śląskie
@ grifith500 wszystko ładnie, pięknie tylko KYB nie zrobi nic w temacie do puki nie dostanie oficjalnej reklamacji.
Jeżeli nie czujesz różnicy pomiędzy starymi (KYB) a nowymi (Monroe) to raczej nie ma sensu ich reklamować.
SCII jest generalnie miękko zawieszony w końcu to rodzinny Van.
Jakie masz obecnie felgi (średnica) i opony (profil)?
Tymi procentami ze stacji diagnostycznej się nie kieruj bo jak pisali przedmówcy jest to pic na wodę. Dopuszczalna wartość minimalna to 20%.
•
Przemysław Prokop
99
0
60
10
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Mysłowice
Za tłumienie drgań , bardziej niż amortyzator ważna jest sprężyna . Amortyzator stabilizuje zawieszenie ...
Wysłane z mojego Hammer_Energy_18x9 przy użyciu Tapatalka
•
|