Lionel2000
546
14
356
260
INNY
2017
INNY
Piekary Śląskie
(27-03-2019, 19:29)amigozm napisał(a): Borykam się z taką samą przypadłością. Auto jedzie, gdzie chce, ruszając na maksymalnie skręconych kołach da się odczuć jakby poślizgi samochodu. Luzów żadnych nie ma, maglownica w super stanie, wszystkie tuleje sztywne, opony nowe.
Dziś podniosłem przód auta i zauważyłem, że amortyzator od strony kierowcy jest cały tłusty, drugi suchy. Nie wiem, czy może to być przyczyna
Sprawdzałeś osłony bo widzę że w okolicach tłoczyska i uszczelki jest dość sporo piasku.
Jest zaolejony więc proces destrukcji już się rozpoczął.
Pamiętaj że amortyzatory wymieniamy parami i koniecznie dajemy nowe osłony i łożyska.
•
amigozm
251
1
26
18
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Radom
amigozm
Zarejestrowani
— 27-03-2019, 21:06
Czy proces, o którym wspomniałeś może wpływać na problemy, które wymieniłem ?
•
Trodor
1,141
13
512
177
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Andrychów
Trodor
Zarejestrowani
— 27-03-2019, 23:21
op
Rozpocząłem robotę z hamulcami, przy okazji wyszły drążki kierownicze. Macie jakiś patent na demontaż - montaż czy musi być specjalny klucz tulejowy? Próbowałem stare ruszyć kleszczami morsea ale się nie poddalo. Kleszcze zjeżdżają jak bym mocno nie zacisnal, obudowa przegubu już zmasakrowana i co dalej... Jutro rozeznam się za nowymi drążkami na miejscu (auto potrzebne na weekend) i może zapytam czy mają takie klucze
#Wytapatalkowane
•
Lionel2000
546
14
356
260
INNY
2017
INNY
Piekary Śląskie
(27-03-2019, 21:06)amigozm napisał(a): Czy proces, o którym wspomniałeś może wpływać na problemy, które wymieniłem ?
Uślizg na pełnym skrecie bardziej spowodowany bylby zmianą profilu ogumienia lub przejściem na opony o miekiej mieszance.
Sprawdziłbym też luzy na wahaczach.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2019, 21:11 przez Lionel2000.)
•
Trodor
1,141
13
512
177
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Andrychów
Trodor
Zarejestrowani
— 29-03-2019, 21:39
op
Złożone, wymienione końcówki drążków, i wydaje mi się ze jest znacznie lepiej. Klucz zamówiony więc w przyszłym tyg jeszcze się zabawie z drążkami. Jutro trasa więc upewnię się czy problem był spowodowany końcówkami.
Hamulcami pochwale się w temacie do tego przeznaczonym ;)
Jak chodzi o te łożyska amortyzatorów to rzeczywiście strzela ta obudowa plastikowa która się wypina. Samo łożysko wydaje mi się zupełnie ok. Po obmacaniu i posprawdzaniu zakładam że są dobre. Amorki suche, narazie poczekam do następnego przeglądu chyba i zobaczymy. Jedyna nieprawidłowość którą zauważyłem to prawy, ma "spadniety" plastikowy pierścień w górnej końcówce cylindra. Jest wyrwany jakby do góry. Nie da się tego nijak wpiąć ani nic. Trzyma to w momencie podnoszenia auta gumową osłonę w dole zeby się naciagala, u mnie wisi bezwladnie bo nic jej na dole nie trzyma. Nie sądzę żeby to był problem bo jak auto stoi i nawet trochę podniose to guma spokojnie zakrywa wrażliwe elementy amorka. Ktoś się spotkał z takim problemem?
Pod tym plastikiem jest pomarańczowy uszczelniacz i jest ogólnie czysto.
#Wytapatalkowane
•
Lionel2000
546
14
356
260
INNY
2017
INNY
Piekary Śląskie
Generalnie winę ponosi kiepska konstrukcja osłon, które są połączone z odbojnikami. To później pęka na łączeniu i oslona lata luzem.
U mnie jest to samo. Tak więc obserwuj czy nie dostają się tam zanieczyszczenia a przy następnej okazji wymień na nowe.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2019, 21:57 przez Lionel2000.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Lionel2000 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Lionel2000 for this post
• Trodor
amigozm
251
1
26
18
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Radom
amigozm
Zarejestrowani
— 30-03-2019, 23:11
A przy okazji, jeśli już o amortyzatorach mowa -jakie są objawy padniętych tylnych amortyzatorów?
•
Lionel2000
546
14
356
260
INNY
2017
INNY
Piekary Śląskie
Tak, tzw. efekty sofy pojawia sie gdy sprawność amortyzatorów spadnie poniżej 50%. Amortyzatory mogą być suche. Natomiast ich serce czyli valving jest już poza zakresem standardowych tolerancji.
•
PatiEK
785
1
221
30
SC II ph II
2007
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
Warszawa
PatiEK
Zarejestrowani
— 02-04-2019, 07:37
Generalnie - jak bujniesz samochodem to ma wrócić do pozycji wyjściowej po jednym ugięciu. Jak po bujnięciu faluje, to szykuj się na wymianę.
Plus w czasie jazdy widać z drugiego samochodu - jeśli koło po wpadnięciu w nierówność chodzi góra dół jak opętane - amorek jest zabity.
•
Trodor
1,141
13
512
177
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Andrychów
Trodor
Zarejestrowani
— 02-04-2019, 18:21
op
Po dłuższej analizie narazie zostawiam temat amorkow. Nie jest to bujanie gora-dol, raczej niepewność w sterowaniu i lekkie uciekanie na boki, niekoniecznie związane z nierównościami. Po wymianie końcówek drążków wydaje mi się ze jest znacznie sztywniej, jak wogole nie ma problemu, a jeszcze idą mi same drążki. Także jak wymienię to chyba będzie całkiem git.
#Wytapatalkowane
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Trodor za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Trodor for this post
• Marian1981
|