Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Panel solarny do podtrzymywania baterii


wasyl00
Zarejestrowani

op Jako, ze aku mi zaczyna powoli szwankować i słychać, że coraz mu ciężej wystartować jak dłużej postoi zastanawiałem się nad zakupem panelu słonecznego i wrzucenie go na półkę bagażnika żeby doładowywać w ten sposób baterię. Z opinii na necie wnioskuje ze motyw działa. Miał ktoś z tym styczność? Myślałem nad takim 10 watowym panelu. 

Pytanie drugie. Zastanawiałem się nad tym jak by to optymalnie podłączyć bez widocznego okablowania. Z chęcią bym to podpiął do gniazda zapalniczki w bagażniku ale tu będzie problem bo zdaje się ze gniazdo się wyłącza po jakimś czasie (w sumie to nie jestem pewny, może ktoś potwierdzić?). Zniechęca mnie opcja ciągnięcia kabla do samego aku. Może jakieś sugestie jak to rozwiązać?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-12-2020, 18:32 przez wasyl00.)

Odpowiedz
kiwikrakow
Zarejestrowani

A nie prościej, taniej kupić nowy aku? I mieć 100 % pewności?

Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Odpowiedz
wobli
Zarejestrowani

Będziesz inwestował w panel żeby ratować trupa akumulatora? Szkoda kasy, lepiej zrób jak kolega wyżej radzi.

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Ja nie chciałem się wypowiadac bo myślalem, ze tylko ja bym kupił nowy niż kombinować.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

10W panelem, to możesz ładować akumulator........ telefonu.........starego telefonu...........

Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
wasyl00
Zarejestrowani

op Dobra zrozumiałem przekaz. Z tym, że plan był nie po to żeby ładować trupa tylko żeby zapobiegać rozładowaniu z powodu dłuższego postoju. Plan miał być żeby wydłużyć życie aku a nie go reanimować ;) Nie mam opcji jak garaż więc żeby ogarnąć w zimie to musiałbym okresowo przepalać albo targać baterie do domu. Dodam, że dużo ostatnio nie jeżdżę. Myślałem że panel to byłby optimum jako że auto pod chmurą.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-12-2020, 19:31 przez wasyl00.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(05-12-2020, 19:30)wasyl00 napisał(a): Dobra zrozumiałem przekaz. Z tym, że plan był nie po to żeby ładować trupa tylko żeby zapobiegać rozładowaniu z powodu dłuższego postoju. Plan miał być żeby wydłużyć życie aku a nie go reanimować ;) Nie mam opcji jak garaż więc żeby ogarnąć w zimie to musiałbym okresowo przepalać albo targać baterie do domu. Dodam, że dużo ostatnio nie jeżdżę. Myślałem że panel to byłby optimum jako że auto pod chmurą.

Podładowanie padającej baterii zimą za pomocą panela solarnego pracującego w nieoptymalnym oświetleniu i w obniżonej temperaturze?
Niezbyt ciekawa koncepcja.
Przede wszystkim - moc znamionowa panela/paneli musiała by wynosić kilkadziesiąt, o ile nie 100W, żeby w ogóle myśleć o jakimś doładowaniu.
A że panele nie były by umieszczone optymalnie w stosunku do słońca - tę moc trzeba by podnieść ... kilkukrotnie.
W efekcie - koszt paneli, przekształtnika, okablowania - pozwoli swobodnie na kupienie kilku/kilkunastu akumulatorów nowych i niezłej klasy.
Przy obecnych zimach - nie przesadzajmy, sprawny akumulator nie będzie musiał być doładowany w ogóle. Wystarczy raz na dwa tygodnie przejechać kilka km.
Mam kilka starych samochodów, akumulatory siedzą w nich też nie najnowsze - i jakoś dzisiaj nie było problemu odpalić Poloneza, nie uruchamianego od ponad miesiąca (akumulator ma z 5 lat, ostatni raz ładowany był na wiosnę, a samochód w tym sezonie przejechał może 100 km).
Spotkałem się z panelami ładującymi akumulatory - ale w kamperach, gdzie panele są na dachu, silnie nasłonecznione (a moc paneli to 200-300W) i służą do uzupełniania energii w akumulatorach części bytowej w warunkach, gdzie energia jest na bieżąco zużywana i nie ma innej możliwości jej uzupełnienia.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-12-2020, 19:44 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • wasyl00
twilk7
Zarejestrowani

Instalacje fotowoltaiczne w karawaningu, to już standard. Montuje i bardzo polecam. Dobrze dobrana instalacja pozwala na zupełna niezależność od prądu z gniazda, czyli można zatrzymać się na dziko przez dłuższy czas.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:
  • scrabi
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
(05-12-2020, 17:54)wasyl00 napisał(a): Zastanawiałem się nad tym jak by to optymalnie podłączyć bez widocznego okablowania
Wystarczy w skrzynce bezpieczników kabiny wyjąć bezpiecznik gniazda bezpiecznika bagażnika a przewód za bezpiecznikiem połączyć z czerwonym przewodem zasilającym skrzynkę bezpieczników kabiny. Można to zrobić poprzez bezpiecznik, przewód za bezpiecznikiem to ten na krórym nie ma napięcia po wyjęciu bezpiecznika na włączonym zapłonie.
   

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • wasyl00




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości