Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Ogrzewanie, problem z nagrzewnica


Minio
Zarejestrowani

op Witam, mam problem z ogrzewaniem , a raczej z jego brakiem w scenic Megan 99r. 2.0 8 v. . Przewody idące do nagrzewnicy i powrót w komorze silnika są gorące, natomiast plastikowe dochodzące do nagrzewnicy  w kabinie są zimne ,zaraz przy wejściu i wyjściu z nagrzewnicy. W części idącej do komory są już ciepłe. Ma ktoś jakiś pomysł, może zapowietrzona nagrzewnica? Auto jest z LPG, dzisiaj po odpaleniu auta i osiągnięciu temperatury, wyciągnąłem nagrzewnice i była zimna. Wymienić?

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Zamulona nagrzewnica.
Wymieniaj.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Obstawiam LPG. Za trójnikiem do parownika może być wstawiona „zwężka” w kierunku nagrzewnicy (u mnie tak jest), żeby mały obieg szybciej nagrzał parownik. Może u Ciebie jest za bardzo zdławione, do tego nagrzewnica brudna w środku i nie ma siły pchnąć płynu przez nią.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
Minio
Zarejestrowani

op Tak instalacja LPG z trójnikiem, słyszałem, że czasami przy takim układzie jest ciężko odpowietrzyc. Jutro spróbuję załatwić jąkać używaną nagrzewnicę i zobaczymy czy coś da.
Dzisiaj jak wyciągnąłem nagrzewnice to była zimna,a przewody gumowe idące do nagrzewnicy gorące. Dzięki za pomoc.

Jutro działam z nagrzewnicą, załatwię na razie jakąś używkę i zobaczę co będzie. Dziwi mnie tylko, że przewody w komorze oba są ciepłe, we wnętrzu komory też, natomiast przy wejściu do nagrzewnicy już zimne. Może jest rzeczywiście tak jeszcze zamulona i trzeba wymieni. Gdzieś czytałem, że przy LPG zdarza się, że są opory z odpowietrzeniem, ale z odpowietrznik a przy termostacie leci tylko płyn. Dzięki za pomoc.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-11-2020, 19:40 przez Minio.)

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Odkopuję, bo temat podobny, to nie będę zakładał nowego.
Sprawa wygląda tak, że wymieniałem płyn i zj.bałem, bo nie odkręciłem odpowietrznika. Mam na bank zapowietrzoną nagrzewnicę: dolny przewód gorący, górny ledwo ciepły. Nawiew - zimy. Pytanie brzmi: czy da się to odpowietrzyć z pełnym układem, czy trzeba upuścić płyn? Zasilanie gazolem oczywiście jest Thumbup

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
Piotr-87
Zarejestrowani

Podejrzewam że płyn w układzie zamiast pójść też przez nagrzewnice, to cały czas idzie tylko przez reduktor od gazu. Odpal samochód i scisnij węża który idzie do reduktora żeby płyn w układzie mógł przejść tylko przez nagrzewnice. Powinno przepchać powietrze dalej i będzie można normalnie odpowietrzyć.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Piotr-87 za ten post post:
  • filozof
scrabi
Zarejestrowani

Odpal furę...niech pracuje do momentu otwarcia termostatu,I co chceile odpowietrzaj odpowietrznikiem....
Ja gak robiłem,I w clio,I w SC.. I Wsio ok...

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości