Odplyw oleju z separatora.
Można złożyć separator i już dolot będzie czysty. Zapewne IC do płukania może być trochę oleju w nim
Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
op
Witam ma kolejny problem wkoncu miałem czas zabrać się za czyszczenie tego dolotu ,ale czujnik wskazało niski poziom oleju bo wiadomo wywaliło go jak wyżej opisywalem.
Więc dokupiłem 1 l i nic nadal mało więc wlamem drugi a du dalej mało , myślę czujnik się uszkodził ale na bagnecie też nic więc wlałem trzeci . Jakie było moje zdziwienie jak i to okazało się za mało, więc zacząłem szukać wycieków ale nic nie leję się z pod auta auto kopci lekko na biało ale dolot jeszcze nie jest wyczyszczony , ale nie jest możliwe żeby go tyle spalał. Myślałem może bagnet za krótki i głupoty pokazuje ale mierzyłem i długość samego bagnetu ok 50 cm więc chyba ok juz niewiem co jest grane wlałem 4 litr i nadal czujnik pokazuje niski poziom to by znaczyło że silnik był suchy . Poczekam do jutra aż olej zcieknie i sprawdzę bagnet może sie pokaże nadmienię ze silnik pracuje normalnie odpala odrazu nic nie stuka jestem już głupi o co chodzi . Macie jakieś pomysły co się stało.
Z opisów wychodzi że turbo szlag trafił i to grzechotaniem to wirnik ociera o obudowę. To turbo mogło wyciągnąć ci olej.
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
Widzę u kolegi problem i u mnie się zrobił. Dziś do mechanika podjadę zobaczyć co i jak u mnie. Olej wymieniany na początku września a dziś na komputerze 3/6 oczek poziomu oleju gdzie wczoraj było full ? Separator zapaćkany i trochę usmarowane przy EGR, zobaczymy co wyjdzie ?
op
Witam ciąg dalczy problemów, okazało się że turbo było uszkodzone ukrecony wirnik poszło do serwisu wymiana na regenerowane . Po założeniu nowej turbiny jest jeszcze gorzej bo kopci na wolnych jaki i na wysokich obrotach, do tego wyzuca olej z wydechu całkowity brak mocy co dziwne dymienie zaczyna się jak silnik trochę się zagrzeje.bede jeszcze robił pomiar kompresji żeby wykluczyć pierscienie lub uszczelke , i zdemontuje turbinę żeby sprawdzić czy olej jest przed turbina czy dopiero za nią
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2023, 21:29 przez Dipe43.)
Wydech pływa w oleju, jak się rozgrzeje to wtedy olej się grzeje i dymi. Ten szybko ubywający olej wcale nie szedł w dolot bo by się rozbiegł silnik tylko w wydech, tak mocno była uszkodzona turbina.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2023, 21:45 przez Neonixos666.)
Może zdemontuj i wylej z niego olej, potem pod cieśnieniem może uda się choć trochę go usunąć.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości