Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Odplyw oleju z separatora.


wojteks
Zarejestrowani

Skoro olej poszedł w dolot to cały dolot jest do czyszczenia, na próbę można pary z odmy puścić w powietrze a zatkać otwór w dolocie po wejściu odmy.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Można złożyć separator i już dolot będzie czysty. Zapewne IC do płukania może być trochę oleju w nim

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Dipe43
Zarejestrowani

op Witam ma kolejny problem wkoncu miałem czas zabrać się za czyszczenie tego dolotu ,ale czujnik wskazało niski poziom oleju bo wiadomo wywaliło go jak wyżej opisywalem.
Więc dokupiłem 1 l i nic nadal mało więc wlamem drugi a du dalej mało , myślę czujnik się uszkodził ale na bagnecie też nic więc wlałem trzeci .
Jakie było moje zdziwienie jak i to okazało się za mało, więc zacząłem szukać wycieków ale nic nie leję się z pod auta auto kopci lekko na biało ale dolot jeszcze nie jest wyczyszczony , ale nie jest możliwe żeby go tyle spalał.
Myślałem może bagnet za krótki i głupoty pokazuje ale mierzyłem i długość samego bagnetu ok 50 cm więc chyba ok juz niewiem co jest grane wlałem 4 litr i nadal czujnik pokazuje niski poziom to by znaczyło że silnik był suchy . Poczekam do jutra aż olej zcieknie i sprawdzę bagnet może sie pokaże nadmienię ze silnik pracuje normalnie odpala odrazu nic nie stuka jestem już głupi o co chodzi .
Macie jakieś pomysły co się stało.

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Z opisów wychodzi że turbo szlag trafił i to grzechotaniem to wirnik ociera o obudowę. To turbo mogło wyciągnąć ci olej.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
RedIce
Zarejestrowani

Widzę u kolegi problem i u mnie się zrobił. Dziś do mechanika podjadę zobaczyć co i jak u mnie. Olej wymieniany na początku września a dziś na komputerze 3/6 oczek poziomu oleju gdzie wczoraj było full ? Separator zapaćkany i trochę usmarowane przy EGR, zobaczymy co wyjdzie ?

Odpowiedz
Dipe43
Zarejestrowani

op Witam ciąg dalczy problemów, okazało się że turbo było uszkodzone ukrecony wirnik poszło do serwisu wymiana na regenerowane . Po założeniu nowej turbiny jest jeszcze gorzej bo kopci na wolnych jaki i na wysokich obrotach, do tego wyzuca olej z wydechu całkowity brak mocy co dziwne dymienie zaczyna się jak silnik trochę się zagrzeje.bede jeszcze robił pomiar kompresji żeby wykluczyć pierscienie lub uszczelke , i zdemontuje turbinę żeby sprawdzić czy olej jest przed turbina czy dopiero za nią

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2023, 21:29 przez Dipe43.)

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Wydech pływa w oleju, jak się rozgrzeje to wtedy olej się grzeje i dymi. Ten szybko ubywający olej wcale nie szedł w dolot bo by się rozbiegł silnik tylko w wydech, tak mocno była uszkodzona turbina.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2023, 21:45 przez Neonixos666.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Neonixos666 za ten post post:
  • user64
Dipe43
Zarejestrowani

op Mam nadzieje ze to ten stary olej spróbuję go wypalić tylko niewiem czy to bezpieczne czy nie lepiej demontowacz wdech i go umyć.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Może zdemontuj i wylej z niego olej, potem pod cieśnieniem może uda się choć trochę go usunąć.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Hmm, tłumiki są wypełnione wełną szklaną z tego oleju nie wymyjesz, z wypalaniem też byłbym ostrożny (a już na pewno poza samochodem bym próbował).

Może jest sens nowe tłumiki zamontować (albo nawet używane tylko czyste).

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości