pawelli
870
6
99
142
INNY
2004
INNY
OFFLINE
pawelli
Zarejestrowani
— 29-01-2017, 19:55
op
Witam,
Otóż problem jest taki - mam stuki na postoju przy kręceniu lewo-prawo (krótkie ruchy).
Był jakiś czas u mechanika - wymienili 2 sworznie - bo był luz. Stwierdził że mam luz na maglownicy ok 5 mm.
Powiedział - jeździj i nic nie rób. Były tylko 2 sworznie - a reszta jest ok.
I jeżdzę ale mam wrażenie że jest głośniej - słychać tak w aucie jak i na zewnątrz - tylko na postoju
Przejrzałem objawy luzów na maglownicy:
Cytat: wyciek płynu z maglownicy
ubytek płynu w zbiorniczku płynu wspomagania
maglownica się poci
wyciek z wałka (zaworu sterującego) przekładni kierowniczej
stuki na kierownicy
luz w układzie kierowniczym
kierownica się blokuje nie odbija
drgania na kierownicy
zatarta przekładnia
kierownica nie odbija
stuki na nierównościach
stuki przy jeździe na wprost
pukanie pod pedałami
luz międzyzębny
brak wspomagania w jedną stronę
wspomaganie chodzi ciężko
blokowanie kierownicy przy skrętach
kierownica blokuje w jednym miejscu
w zasadzie praktycznie żaden nie wystepuje.
Podczas jazdy , skrętów nic nie słychać - tylko na postoju.
Tak się zastanawiam czy to przypadkiem nie są drążki kierownicze raczej niż sam magiel.
Pamietam że kiedyś 1 sztukę wymieniałem.
Jechać na diagnostykę czy do innego mechanika ?
•
mamiroma4
— 29-01-2017, 20:13
Ale ten dźwięk to jak by sprężyna odbijała?
•
pawelli
870
6
99
142
INNY
2004
INNY
OFFLINE
pawelli
Zarejestrowani
— 29-01-2017, 20:17
op
Nie, nie, nie - stuk ewidentny - jak końcowki drążka, drążek.
Spreżyny i łożyka amora wymieniałem w zeszłą zimę ;)
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 29-01-2017, 20:19
a może łożysko mcphersona?
to że wymieniane to jeszcze nic nie znaczy złap ręką sprężynę a druga osoba niech kręci aż będą te stuki,
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2017, 20:20 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
michaldck
4,822
25
3866
5,275
INNY
2017
INNY
Kraków! (Węgrzce)
A nie bedzie to przegub środkowy?
Wysłane z telefonu
Lubię mojego Scenica
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
•
Los_05
94
1
24
8
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Żurawnica
Los_05
Zarejestrowani
— 29-01-2017, 21:22
Kurde jak by ktoś w myślach czytał mam podobny problem, maiłem pisać właśnie o nim, sprawa wygląda podobnie wczoraj wymieniłem poduszki i łożyska górne amortyzatora pod spodem zero luzów, wydaje mi się że stuki pochodzą z krzyżaka kolumny kierownicy, łączy kierownice z maglownicą gdy go dotykam butem i kręcę kierownicą stuki ustają szukam wszędzie i nic na ten temat nie mogę znaleźć, mam lagunę i tam regularnie występowało coś takiego wyrabiał się plastik łączący kolumne z maglownicą. Ogólnie byłem u znajomego telepaliśmy autem na szarpakach ze 2h i nic od spodu wygląda super a stykać coś stuka.
•
Highwayman1990
2,213
15
1001
621
SC II ph II
2008
1.6 i 16V 115KM, 2007-2009
Kołobrzeg
(29-01-2017, 21:22)Los_05 napisał(a): Kurde jak by ktoś w myślach czytał mam podobny problem, maiłem pisać właśnie o nim, sprawa wygląda podobnie wczoraj wymieniłem poduszki i łożyska górne amortyzatora pod spodem zero luzów, wydaje mi się że stuki pochodzą z krzyżaka kolumny kierownicy, łączy kierownice z maglownicą gdy go dotykam butem i kręcę kierownicą stuki ustają szukam wszędzie i nic na ten temat nie mogę znaleźć, mam lagunę i tam regularnie występowało coś takiego wyrabiał się plastik łączący kolumne z maglownicą. Ogólnie byłem u znajomego telepaliśmy autem na szarpakach ze 2h i nic od spodu wygląda super a stykać coś stuka.
Ostatnio był taki temat. Sprawdź kolumnę kierowniczą u podstawy. Może tam się poluzowane śruby na łączniku.
Los_05
94
1
24
8
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Żurawnica
Los_05
Zarejestrowani
— 29-01-2017, 21:36
(29-01-2017, 21:31)Highwayman1990 napisał(a): (29-01-2017, 21:22)Los_05 napisał(a): Kurde jak by ktoś w myślach czytał mam podobny problem, maiłem pisać właśnie o nim, sprawa wygląda podobnie wczoraj wymieniłem poduszki i łożyska górne amortyzatora pod spodem zero luzów, wydaje mi się że stuki pochodzą z krzyżaka kolumny kierownicy, łączy kierownice z maglownicą gdy go dotykam butem i kręcę kierownicą stuki ustają szukam wszędzie i nic na ten temat nie mogę znaleźć, mam lagunę i tam regularnie występowało coś takiego wyrabiał się plastik łączący kolumne z maglownicą. Ogólnie byłem u znajomego telepaliśmy autem na szarpakach ze 2h i nic od spodu wygląda super a stykać coś stuka.
Ostatnio był taki temat. Sprawdź kolumnę kierowniczą u podstawy. Może tam się poluzowane śruby na łączniku. Jutro sprawdzę wczoraj już mi się nie chciało dłubać bo jak skończyłem wymianę poduszek i łożysk było grubo po 22 jutro z samego rana będę dłubał dziś jeździłem do kina z dzieciakami i na pewno auto zrobiło się sztywniejsze po wymianie ale stuki są
•
Highwayman1990
2,213
15
1001
621
SC II ph II
2008
1.6 i 16V 115KM, 2007-2009
Kołobrzeg
(29-01-2017, 21:36)Los_05 napisał(a): (29-01-2017, 21:31)Highwayman1990 napisał(a): (29-01-2017, 21:22)Los_05 napisał(a): Kurde jak by ktoś w myślach czytał mam podobny problem, maiłem pisać właśnie o nim, sprawa wygląda podobnie wczoraj wymieniłem poduszki i łożyska górne amortyzatora pod spodem zero luzów, wydaje mi się że stuki pochodzą z krzyżaka kolumny kierownicy, łączy kierownice z maglownicą gdy go dotykam butem i kręcę kierownicą stuki ustają szukam wszędzie i nic na ten temat nie mogę znaleźć, mam lagunę i tam regularnie występowało coś takiego wyrabiał się plastik łączący kolumne z maglownicą. Ogólnie byłem u znajomego telepaliśmy autem na szarpakach ze 2h i nic od spodu wygląda super a stykać coś stuka.
Ostatnio był taki temat. Sprawdź kolumnę kierowniczą u podstawy. Może tam się poluzowane śruby na łączniku. Jutro sprawdzę wczoraj już mi się nie chciało dłubać bo jak skończyłem wymianę poduszek i łożysk było grubo po 22 jutro z samego rana będę dłubał dziś jeździłem do kina z dzieciakami i na pewno auto zrobiło się sztywniejsze po wymianie ale stuki są
Tam są podobno dwie śruby, które czasem się luzują i dają takie objawy.
•
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Jedna śruba znajduje się poniżej pedałów a druga wyżej na łączeniu kolumny kierowniczej.
•
|