Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE stuki przy kręceniu kierowinicą lewo-prawo na postoju


pawelli
Zarejestrowani

op Witam,
Otóż problem jest taki - mam stuki na postoju przy kręceniu lewo-prawo (krótkie ruchy).

Był jakiś czas u mechanika - wymienili 2 sworznie - bo był luz. Stwierdził że mam luz na maglownicy ok 5 mm.
Powiedział - jeździj i nic nie rób. Były tylko 2 sworznie - a reszta jest ok.

I jeżdzę  ale mam wrażenie że jest głośniej - słychać tak w aucie jak i na zewnątrz - tylko na postoju
Przejrzałem objawy luzów na maglownicy:

Cytat:    wyciek płynu z maglownicy
    ubytek płynu w zbiorniczku płynu wspomagania
    maglownica się poci
    wyciek z wałka (zaworu sterującego) przekładni kierowniczej
    stuki na kierownicy
    luz w układzie kierowniczym
    kierownica się blokuje nie odbija
    drgania na kierownicy
    zatarta przekładnia
    kierownica nie odbija
    stuki na nierównościach
    stuki przy jeździe na wprost
    pukanie pod pedałami
    luz międzyzębny
    brak wspomagania w jedną stronę
    wspomaganie chodzi ciężko
    blokowanie kierownicy przy skrętach
    kierownica blokuje w jednym miejscu

w zasadzie praktycznie żaden nie wystepuje.
Podczas jazdy , skrętów nic nie słychać - tylko na postoju.

Tak się zastanawiam czy to przypadkiem nie są drążki kierownicze raczej niż sam magiel.
Pamietam że kiedyś 1 sztukę wymieniałem.

Jechać na diagnostykę czy do innego mechanika ?

Odpowiedz
mamiroma4
Ale ten dźwięk to jak by sprężyna odbijała?

Odpowiedz
pawelli
Zarejestrowani

op Nie, nie, nie - stuk ewidentny - jak końcowki drążka, drążek.
Spreżyny i łożyka amora wymieniałem w zeszłą zimę ;)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

a może łożysko mcphersona?

to że wymieniane to jeszcze nic nie znaczy Biggrin złap ręką sprężynę a druga osoba niech kręci aż będą te stuki,

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2017, 20:20 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
michaldck
Zarejestrowani

A nie bedzie to przegub środkowy?

Wysłane z telefonu

Lubię mojego Scenica Biggrin
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Odpowiedz
Los_05
Zarejestrowani

Kurde jak by ktoś w myślach czytał mam podobny problem, maiłem pisać właśnie o nim, sprawa wygląda podobnie wczoraj wymieniłem poduszki i łożyska górne amortyzatora pod spodem zero luzów, wydaje mi się że stuki pochodzą z krzyżaka kolumny kierownicy, łączy kierownice z maglownicą gdy go dotykam butem i kręcę kierownicą stuki ustają szukam wszędzie i nic na ten temat nie mogę znaleźć, mam lagunę i tam regularnie występowało coś takiego wyrabiał się plastik łączący kolumne z maglownicą. Ogólnie byłem u znajomego telepaliśmy autem na szarpakach ze 2h i nic od spodu wygląda super a stykać coś stuka.

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

(29-01-2017, 21:22)Los_05 napisał(a): Kurde jak by ktoś w myślach czytał mam podobny problem, maiłem pisać właśnie o nim, sprawa wygląda podobnie wczoraj wymieniłem poduszki i łożyska górne amortyzatora pod spodem zero luzów, wydaje mi się że stuki pochodzą z krzyżaka kolumny kierownicy, łączy kierownice z maglownicą gdy go dotykam butem i kręcę kierownicą stuki ustają szukam wszędzie i nic na ten temat nie mogę znaleźć, mam lagunę i tam regularnie występowało coś takiego wyrabiał się plastik łączący kolumne z maglownicą. Ogólnie byłem u znajomego telepaliśmy autem na szarpakach ze 2h i nic od spodu wygląda super a stykać coś stuka.

Ostatnio był taki temat. Sprawdź kolumnę kierowniczą u podstawy. Może tam się poluzowane śruby na łączniku.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Highwayman1990 za ten post post:
  • Los_05, pawelli
Los_05
Zarejestrowani

(29-01-2017, 21:31)Highwayman1990 napisał(a):
(29-01-2017, 21:22)Los_05 napisał(a): Kurde jak by ktoś w myślach czytał mam podobny problem, maiłem pisać właśnie o nim, sprawa wygląda podobnie wczoraj wymieniłem poduszki i łożyska górne amortyzatora pod spodem zero luzów, wydaje mi się że stuki pochodzą z krzyżaka kolumny kierownicy, łączy kierownice z maglownicą gdy go dotykam butem i kręcę kierownicą stuki ustają szukam wszędzie i nic na ten temat nie mogę znaleźć, mam lagunę i tam regularnie występowało coś takiego wyrabiał się plastik łączący kolumne z maglownicą. Ogólnie byłem u znajomego telepaliśmy autem na szarpakach ze 2h i nic od spodu wygląda super a stykać coś stuka.

Ostatnio był taki temat. Sprawdź kolumnę kierowniczą u podstawy. Może tam się poluzowane śruby na łączniku.
Jutro sprawdzę wczoraj już mi się nie chciało dłubać bo jak skończyłem wymianę poduszek i łożysk było grubo po 22 jutro z samego rana będę dłubał dziś jeździłem do kina z dzieciakami i na pewno auto zrobiło się sztywniejsze po wymianie ale stuki są

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

(29-01-2017, 21:36)Los_05 napisał(a):
(29-01-2017, 21:31)Highwayman1990 napisał(a):
(29-01-2017, 21:22)Los_05 napisał(a): Kurde jak by ktoś w myślach czytał mam podobny problem, maiłem pisać właśnie o nim, sprawa wygląda podobnie wczoraj wymieniłem poduszki i łożyska górne amortyzatora pod spodem zero luzów, wydaje mi się że stuki pochodzą z krzyżaka kolumny kierownicy, łączy kierownice z maglownicą gdy go dotykam butem i kręcę kierownicą stuki ustają szukam wszędzie i nic na ten temat nie mogę znaleźć, mam lagunę i tam regularnie występowało coś takiego wyrabiał się plastik łączący kolumne z maglownicą. Ogólnie byłem u znajomego telepaliśmy autem na szarpakach ze 2h i nic od spodu wygląda super a stykać coś stuka.

Ostatnio był taki temat. Sprawdź kolumnę kierowniczą u podstawy. Może tam się poluzowane śruby na łączniku.
Jutro sprawdzę wczoraj już mi się nie chciało dłubać bo jak skończyłem wymianę poduszek i łożysk było grubo po 22 jutro z samego rana będę dłubał dziś jeździłem do kina z dzieciakami i na pewno auto zrobiło się sztywniejsze po wymianie ale stuki są

Tam są podobno dwie śruby, które czasem się luzują i dają takie objawy.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Jedna śruba znajduje się poniżej pedałów a druga wyżej na łączeniu kolumny kierowniczej.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości