Michu11024
98
0
1
1
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Wrocław
op
(15-02-2022, 20:47)Michu11024 napisał(a): (15-02-2022, 20:43)Jurek napisał(a): Czyli jest OK ,sprawdź ten przewód , bo ten niewłaściwy skład mieszanki coś powoduje .
Czyli rozumiem że niewłaściwy skład mieszanki to na 99% jakieś lewe powietrze?
Dzisiaj zauważyłem że jak wcisnę mocno hamulec, przytrzymam i puszcze to obroty wzrastają na chwilę.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-02-2022, 09:53 przez Michu11024.)
•
Jurek
814
6
331
134
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 16-02-2022, 19:25
Lewe powietrze to najczęściej powód ,jak obroty wzrastają odrobinę (50-80 obrotów na min .) na chwilę i nie powoduje to nierównej pracy to normalne.
•
Michu11024
98
0
1
1
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Wrocław
op
Ogólnie to i tak on ma nierówna pracę więc ciężko czy to jeszcze bardziej zaburza jego pracę ale widać to tylko na zimnym silniku jak podnoszą się wtedy obroty, sprawdziłem przewód i jest ok.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-02-2022, 20:33 przez Michu11024.)
•
Michu11024
98
0
1
1
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Wrocław
op
Czy jest jeszcze możliwość że to któryś z czujników, np. Map sensor?
•
Michu11024
98
0
1
1
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Wrocław
op
Cześć, byłem w jeszcze jednym warsztacie od francuzów i tam stwierdzili ze ewidentnie nie pracuje prawidłowo na jednym cylindrze i silnik do rozbiórki. Najprawdopodobniej jest uszkodzony/uszczerbiony/wypalony któryś z zaworów na 4 cylindrze, a zawor podobno podczas pracy lekko się obraca wokół własnej osi i dlatego raz jest dobrze a raz wypada zapłon. Powiedzieli też że pomiar kompresji w tym przypadku nie jest taki oczywisty i nie ma się tym co sugerować ze ma 11 bar ponieważ kompresję mierzy sie kręcąc rozrusznikiem który kręci wałem 200/300 obrotów i może wtedy to nie wykazać. Wycenili ten remont silnika na ok 3000‐ 3500 zł. (demontaz, montaż, planowanie, wymiana uszczelniacze i zaworów na 4 cylindrze I popychaczy też tylko na jednym cylindrze bo podobno są drogie i nie ma sensu na wszystkich a ciężko zdiagnozować które są uszkodzone) Chciałbym się zapytać Was o radę bo na pewno znacie dobrze ten silnik czy to co powiedział mechanik jest prawdą, czy może to być przyczyną i czy cena jest uczciwa. Po pół roku jeżdżenia po mechanikach i kilku błędnych diagnozach które mnie już dużo kosztowały straciłem zaufanie do mechaników...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-02-2022, 12:15 przez Michu11024.)
•
Gieno555
938
-1
99
136
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
— 27-02-2022, 12:48
@ Michu11024 Jak dla mnie to jest bardzo wysoka cena. Nie wiem czy aż tak ceny w Polsce poszły w górę. W 2020r za remont głowicy do mazdy 2.0 zapłaciłem 500zł. Ale bez wymiany zaworów. Głowice zdemontowałem i zamontowałem sam.
•
Drogo i nie drogo! Dobry mechanik nie będzie naprawiał za "czapkę śliwek", no chyba, że w "stodole".
Dobre części, też są nie tanie a te tanie to szkoda roboty. Co do popychaczy: tych których nie wymienisz teraz, to będziesz kiedyś wymieniał, ponosząc od nowa koszty robocizny. Popychacze są od 24 do 115 za sztukę. Usterka jest poważna, więc podejdź poważnie do sprawy.
•
Michu11024
98
0
1
1
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Wrocław
op
(27-02-2022, 14:00)itek napisał(a): Dobre części, też są nie tanie a te tanie to szkoda roboty. Co do popychaczy: tych których nie wymienisz teraz, to będziesz kiedyś wymieniał, ponosząc od nowa koszty robocizny. Popychacze są od 24 do 115 za sztukę. Usterka jest poważna, więc podejdź poważnie do sprawy.
Chciałem wymienic wszystkie, ogólnie to powiedziałem żeby wymienili wszystko w głowicy co jest uszkodozne i żeby było tak żebym nie musiał za rok tam znowu zaglądać. Powiedział że popychacze są drogie po 50 zł za szt do tego silnika i nie widzi sensu wszystkich no ale to odemnie zależy. Jestem gotów wymienić wszystkie i wszystko cl potrzeba aby to w końcu jeździło jak należy.
•
jarpen
2,678
9
1668
1,446
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Lublin
jarpen
Zarejestrowani
— 27-02-2022, 15:53
Przy takiej dużej robocie, osobiście, wymieniłbym wszystko co trzeba, żeby mieć spokoj i zeby sie nienokazało, że za jakiś czas znowu trzeba wszystko rozkręcać- i jak to się mówi - wiesz czym jeździsz.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
•
Michu11024
98
0
1
1
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Wrocław
op
(27-02-2022, 15:53)jarpen napisał(a): i jak to się mówi - wiesz czym jeździsz.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
I tak zrobię. Jak się dowiedziałem że jest konieczny remont to chcialem sprzedać, dołożyć tą kwotę remontu i kupić inny ale raczej będę remontować bo właśnie o to chodzi ‐ przynajmniej wiem czym jeżdżę i znam samochód.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-02-2022, 17:38 przez Michu11024.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Michu11024 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Michu11024 for this post
• jarpen
|