Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Scenic 1.9dCi PH-I - stuki w prawym kole odczuwalne na kierownicy


outchorn
Zarejestrowani

op Witam kolegów i koleżanki ponownie. 

Zaledwie dwa dni temu pisałem, że udało mi się wymienić końcówki drążków, które powodowały okrutne odczucia z jazdy samochodem. Zaraz po ich wymianie pojechałem na zbieżność.
Zaraz po samej wymianie miałem odczucie, że w prawym kole dalej coś puka, nie byłem jednak pewien.

Dzisiaj miałem okazję trochę pokręcić się autem po mieście, i rzeczywiście z prawej strony z przodu coś puka. Koło jest sztywne, sprawdzałem. Mam nowe łączniki stabilizatora (Firmy Lemforder, założone dwa miesiące temu), brak luzów pionowych, oraz poprzecznych na kole (sprawdzane przez Pana ustawiającego zbieżność, oraz osobiście dzisiaj przeze mnie)

Uderzenia występują na w miarę sporych dziurach, nierównościach. Odczuwam je dość wyraźnie na kierownicy. Jednak podczas wymiany końcówek szarpałem za drążki, i żadnych luzów nie było/nie ma.
Wiem, że jedna ze sprężyn jest pęknięta, jej końcówka w kielichu amortyzatora się ułamała. Czy to może być przyczyną stuków? jak to sprawdzić?

Czy jeżeli są luzy na maglownicy nie wyczułbym ich na drążku kierowniczym? Czy uszkodzona poduszka amortyzatora, czy zużyte łożysko nie dawałoby podobnych odczuć?
Stuków nie czuje na śpiących policjantach, tylko podczas twardych uderzeń koła.


Dla pewności dzisiaj podniosłem auto i szarpałem z całych sił koło, i sztywne jest jak męska część ciała w pewnych sytuacjach ^^.

Dziękuję z góry Panie i Panowie za udzielone rady/wskazówki. Stuki dotyczą wyłącznie prawej strony auta. ( na lewej stronie została założona tuż przed sprzedażą nówka funkiel sprężyna. Niestety nie wiem jakiej firmy)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-08-2016, 18:30 przez outchorn.)

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Moze to byc sprezyna. Na drazku nie wyczujesz luzu na maglownicy tylko na niej.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

(12-08-2016, 18:30)outchorn napisał(a): Wiem, że jedna ze sprężyn jest pęknięta, jej końcówka w kielichu amortyzatora się ułamała. Czy to może być przyczyną stuków?
Najpierw należy to naprawić. Bezwzględnie. Jeżeli jest pęknięta, to szukanie po próżnicy gdzie indziej jest bezsensowne.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
outchorn
Zarejestrowani

op No niby tak, ale już dwóch mechaników powiedziało, że można z tym jeździć. Pytanie czy zamawiać dwie, skoro jedna jest nowa. Czy kupywać od razu poduchę?
Czy pow ściągnięciu amortyzatora, należy ustawiać kąty nachylenia na przedniej osi?

Oczywiście sprężynę wymienię, jednak za jednym zamachem chce wyeliminować te stuki:/

Czy jest możliwe, że luz na maglownicy będzie tylko z jednej strony?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-08-2016, 18:58 przez outchorn.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Nie można,chyba że chcesz opony wyrzucić na śmietnik.Mi pękła sprężyna w Gdyni,przyjechałem do domu i przednie opony nadawały się na śmietnik(po przejechaniu ok.700km).

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
outchorn
Zarejestrowani

op Ja jeżdżę z nią już jakieś pół roku, i opony zużywają się równomiernie. Wtedy mechanik mi nie powiedział, że jest pęknięta, dopiero ostatnio, i sam to zauważyłem przedwczoraj.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

W "jedynce" mieliśmy pękniętą przednią lewą. Ktoś przyzwyczajony nawet nie zwracał uwagi, ja jak wsiadłem - nie mogłem utrzymać auta na drodze.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
outchorn
Zarejestrowani

op Ok, wymieniać jedną czy dwie? jak przed zamówieniem spradzić poduszkę?

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Dwie.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
outchorn
Zarejestrowani

op Dobra, i co z zbieżnością?, czy wyciągnięcie amorków zmieni kąty nachylenia kół?
Czy ta sprężynę może w jakiś sposób walić podczas jazdy?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości