Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Poradnik CA


rygi3l
Zarejestrowani

(19-04-2016, 21:17)blazejk napisał(a): Chodzi o sam materiał czy materiał + robota?
Z robotą.

Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

op Materiał ok.300-400zł a robota to raczej drugie tyle Sad

Więc lepiej to zrobić samemu Biggrin

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
rygi3l
Zarejestrowani

Jakieś drewniane podstawki i maty kosztują 400zl? :oo

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

"Tylko małe sekrety muszą być strzeżone. Wielkie trzymane są w sekrecie dzięki niedowierzaniu opinii publicznej" ~ Marshall McLuhan
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(28-04-2016, 08:20)rygi3l napisał(a): Jakieś drewniane podstawki i maty kosztują 400zl? :oo

Zasada w audio: górną granicą kosztów jest próg bólu entuzjasty

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:
  • rygi3l
blazejk
Specjalisci

op
(28-04-2016, 08:20)rygi3l napisał(a): Jakieś drewniane podstawki i maty kosztują 400zl? :oo

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Koszt maty GMS 07XL C3 za kawałek 100x50cm to ok.60zł a potrzebujesz 4-5 kawałków na przednie drzwi + pianka do tego ok.100zł

A te "jakieś drewnianie podstawki" to podstawa dobrze zrobionych wooferów w drzwiach.

Jak chcesz to możesz to zrobić "dekarką" i będzie taniej ale nie narzekaj potem że to nic nie dało.

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Odgrzeje kotleta bo jakoś gryzie mnie temat masy z aku.

Jeśli chodzi o masę zupełnie się z tym nie zgadzam. Uważasz że cała rama samochodu ma mniejszy przekrój niż kabel masowy prowadzony od aku ? Zgodnie ze szkołą, i doświadczeniem przy wielu instalacjach CA, dobre połączenie między "-" z akumulatora a karoserią a potem solidne połączenie na odcinku: karoseria -> kondensator - karoseria -> wzmacniacz, z zachowaniem zasad (dobre odczyszczenie z czynników izolujących takich jak lakier itp. miejsca łącznia przewodu z karoserią, zabezpieczenie go smarem przewodzącym prąd, oraz zalutowanie miedzianych konektorów na końcówkach kabla masowego) w 100 % zdaje egzamin, jest trwałe, mniej podatne na uszkodzenia.

Jeśli chodzi o plus to tutaj dyskusji nie ma, obowiązkowo bezpośrednio z aku, stosując dobrze przewodzący bezpiecznik ( polecam ANL) oraz jeśli stosujemy kondensator to kabel "+" od kodzia do wzmacniacza nie powinien przekraczać 15 cm, choć im bliżej tym lepiej.

Ot moje spostrzeżenia Cheers

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

op Pierwsza sprawa po co dwa razy ten sam post w dwóch podobnych wątkach Sad?

No chyba że chcesz sobie "ponabijać" postów Naughty

A wracając do podłączenia masy - to jedni robią to bezpośrednio z aku a inni z dowolnego punktu w karoserii.

Moim skromnym zdaniem lepiej jest bezpośrednio z aku - między akumulatorem a np. bagażnikiem jest wiele miejsc gdzie podłączone są już inne rzeczy. Według mnie w przypadku mocnych systemów taka masa ze śrubki jest już mało wystarczalna. Kolejna sprawa to dlaczego na zawodach z CA sędziowie odbierają punkty za masę z karoserii ?

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Może dla tego że trzeba się mniej napocić przy montażu ? Biggrin nie chodzi o podbijanie, od niedawna jestem na tym forum i powoli wertuje tematy. Niestety nie mam możliwości usunąć tamtego ( albo jeszcze o tym nie wiem ).

Może nasze odmienne zdania łączy to że ja zawsze byłem bardziej w stronę SPL i tam pętli masowej tak nie słychać : zerknij
https://youtu.be/xNTG3H7fQek

Zapraszam do mojego tematu, może komuś przyda się metoda przeciągnięcia kabla zasilającego w Szczeniaku Biggrin

http://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC-...#pid274574

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-09-2016, 15:07 przez PunkRock86.)

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
michaldck
Zarejestrowani

To może ja głupio zapytam, jaka jest maksymalna wysokość dystansu dla głośników w ScIIphI? Jesli nie ma uniwersalnych, to jak to zmierzyć?

I czy ma ktos z Was szablon 1:1 takiego dystansu ? Brat mi obiecał dorobienie takowych, tylko wymiary potrzebuje.

chce wsadzić głośniki 13tki pod fabryczne maskowanie

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-04-2017, 23:13 przez michaldck.)

Lubię mojego Scenica Biggrin
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

op A nie lepiej 165mm dać pod fabryczne maskownice Naughty?

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

12 gości