OGÓLNE Poradnik CA
op
(28-04-2016, 08:20)rygi3l napisał(a): Jakieś drewniane podstawki i maty kosztują 400zl? :oo Koszt maty GMS 07XL C3 za kawałek 100x50cm to ok.60zł a potrzebujesz 4-5 kawałków na przednie drzwi + pianka do tego ok.100zł A te "jakieś drewnianie podstawki" to podstawa dobrze zrobionych wooferów w drzwiach. Jak chcesz to możesz to zrobić "dekarką" i będzie taniej ale nie narzekaj potem że to nic nie dało.
Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
Odgrzeje kotleta bo jakoś gryzie mnie temat masy z aku.
Jeśli chodzi o masę zupełnie się z tym nie zgadzam. Uważasz że cała rama samochodu ma mniejszy przekrój niż kabel masowy prowadzony od aku ? Zgodnie ze szkołą, i doświadczeniem przy wielu instalacjach CA, dobre połączenie między "-" z akumulatora a karoserią a potem solidne połączenie na odcinku: karoseria -> kondensator - karoseria -> wzmacniacz, z zachowaniem zasad (dobre odczyszczenie z czynników izolujących takich jak lakier itp. miejsca łącznia przewodu z karoserią, zabezpieczenie go smarem przewodzącym prąd, oraz zalutowanie miedzianych konektorów na końcówkach kabla masowego) w 100 % zdaje egzamin, jest trwałe, mniej podatne na uszkodzenia. Jeśli chodzi o plus to tutaj dyskusji nie ma, obowiązkowo bezpośrednio z aku, stosując dobrze przewodzący bezpiecznik ( polecam ANL) oraz jeśli stosujemy kondensator to kabel "+" od kodzia do wzmacniacza nie powinien przekraczać 15 cm, choć im bliżej tym lepiej. Ot moje spostrzeżenia Cheers
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
op
Pierwsza sprawa po co dwa razy ten sam post w dwóch podobnych wątkach ?
No chyba że chcesz sobie "ponabijać" postów A wracając do podłączenia masy - to jedni robią to bezpośrednio z aku a inni z dowolnego punktu w karoserii. Moim skromnym zdaniem lepiej jest bezpośrednio z aku - między akumulatorem a np. bagażnikiem jest wiele miejsc gdzie podłączone są już inne rzeczy. Według mnie w przypadku mocnych systemów taka masa ze śrubki jest już mało wystarczalna. Kolejna sprawa to dlaczego na zawodach z CA sędziowie odbierają punkty za masę z karoserii ?
Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
Może dla tego że trzeba się mniej napocić przy montażu ? nie chodzi o podbijanie, od niedawna jestem na tym forum i powoli wertuje tematy. Niestety nie mam możliwości usunąć tamtego ( albo jeszcze o tym nie wiem ).
Może nasze odmienne zdania łączy to że ja zawsze byłem bardziej w stronę SPL i tam pętli masowej tak nie słychać : zerknij https://youtu.be/xNTG3H7fQek Zapraszam do mojego tematu, może komuś przyda się metoda przeciągnięcia kabla zasilającego w Szczeniaku http://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC-...#pid274574 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-09-2016, 15:07 przez PunkRock86.)
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
To może ja głupio zapytam, jaka jest maksymalna wysokość dystansu dla głośników w ScIIphI? Jesli nie ma uniwersalnych, to jak to zmierzyć?
I czy ma ktos z Was szablon 1:1 takiego dystansu ? Brat mi obiecał dorobienie takowych, tylko wymiary potrzebuje. chce wsadzić głośniki 13tki pod fabryczne maskowanie (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-04-2017, 23:13 przez michaldck.)
Lubię mojego Scenica
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
11 gości