OGÓLNE Oleje silnikowe
Rzuciłem okiem na info ze strony producenta i zalecam umiarkowany optymizm. Typowy olej typu Long Life, spełnia normy głównie niemieckich silników "z epoki", tzn. z okolic 2007 r. (np. VW 504.00/507.00), czyli żaden kosmos.
Brak info o klasie ACEA czy API, parametry (HT/HS czy lepkość kinetyczna) też nie odbiegają od współczesnych europejskich olejów. Ochrona turbiny to marketing. Jak się pisze opinie na forach, to już gdzieś Oktawiusz demonstrował. Wg mnie nie ma się czym jarać, chyba że cena jest OK. Dorzucę jako przykład olej Motul o bardzo zbliżonych parametrach: 8100 X-clean+, spełnia te same normy producentów, tylko jest Mid-SAPS. Nie reklamuję producenta, jeśli trzeba to poszukam odpowiednika z Elf czy Total (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-08-2014, 21:52 przez funkoval.)
Funkoval dzięki za pomysł, ten olej który ja wybrałem kosztuje około 50 PLN za litr! Kosmos trochę, a masz jakiś pomysł na motul'a z low SPAS do mnie? Nie mam pojęcia w jakim stanie jest mój DPF ale pewnie warto o niego dbać :-D
Git, MOTUL powiedział mi tyle:
Zastosuj: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji Częstotliwość: Wymiana 15000 km / 12 miesiące Produkty: 8100 X-CLEAN FE 5W-30 (Wyżej -25°C) 8100 X-CLEAN+ 5W-30 (Wyżej -25°C) 8100 X-CLEAN 5W-30 (Wyżej -25°C) To który wybrać ?
FE to skrót od Fuel Efficiency, więc olej "rzadki", zapewne niska lepkość kinetyczna i HTHS, co oznacza mniejszą ochronę silnika. na stronie Motula przy każdym oleju jest możliwość pobrania karty z danymi technicznymi (pdf) -w ich treści możesz znaleźć info m.in. o SAPS.
Wg mnie x-clean+
Niech i ja wtrącę swoje „trzy grosze”. Jeśli chodzi o Amsoil, to u nas totalna nisza, nawet zdaje się nie ma oficjalnego przedstawicielstwa tylko jakiś mały importer. Poza jednym sklepem internetowym nie spotkałem się z tym olejem w ogóle, choć tę branżę swego czasu zgłębiałem dość dokładnie. Ale poza tym że nisza, to właściwie nic o nim nie wiadomo. No może poza tym, że w necie niektórzy piszą o nim pozytywnie.
Ja bym raczej skłaniał się ku czemuś sprawdzonemu, jak choćby Motul. I nie chodzi mi o linearne skojarzenie, francuski samochód – francuski olej. Dla mnie rekomendacją jest ich czynny udział w sporcie, a konkretnie to że te oleje są stosowane w wyczynowych silnikach, a takie doświadczenie się liczy. Co do konkretnego „modelu” oleju to wystarczy skorzystać z wyszukiwarki według modelu i silnika. W wyszukiwarkach zalecenia są przygotowywane przecież na podstawie zaleceń producenta samochodu, a on wie najlepiej jaki olej jest najlepszy do jego konstrukcji. acidmk napisał(a):a masz jakiś pomysł na motul'a z low SPAS do mnie? może taki: Specific 0720, spełnia normę RN 0720, do nowoczesnych dCi z FAPem, po około 40 PLN/litr? mam taki zalany, z uwagi na silnik i warunki eksploatacji. (29-08-2014, 19:29)funkoval napisał(a):acidmk napisał(a):a masz jakiś pomysł na motul'a z low SPAS do mnie? Dzięki za radę w jednym moim lokalnym sklepie znalazłem go za 34 PLN Więc chyba jednak On pójdzie przy zmianie. (29-08-2014, 20:09)acidmk napisał(a): w jednym moim lokalnym sklepie znalazłem go za 34 PLN policzyłem, kupowałem po 33,67 za litr -u importera w Piastowie Drugi w Wwie jest chyba gdzieś na Wawrze. Jeżeli masz po 34 -kupuj! I rzuć hasłem ile facet tego ma w tej cenie, może ktoś z forum szuka oleju dla siebie. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
5 gości