Niedziałająca gruszka
Spokojnie, jest na to prosty sposób. Odkręć odpowietrzenie przy filtrze, potem jak masz kompresor, włóż wąż z powietrzem (okręć dla uszczelnienia jakąś np: szmatką) do wlewu paliwa do baku i puść powietrze. Tylko nie pakuj tam z 6-8 atm ze 3-4 wystarczy. Jak zacznie lecieć paliwo przez odpowietrzenie, to jesteś w domu
![]() Sposób niezawodny i sprawdzony.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
op
Nie mam kompresora.
(08-09-2020, 21:32)polaq napisał(a): Wymień gruszkęNie wiem czy potrafię, wymiana gruchy chyba nie jest taka prosta. (08-09-2020, 21:32)polaq napisał(a): Nie masz pompy w bakujak może nie być pompy w baku, to gdzie jest? a jakby się skończyło paliwo podczas jazdy, to po dolaniu jakby odpalił? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-09-2020, 06:24 przez troll83.) (09-09-2020, 06:15)troll83 napisał(a): jak może nie być pompy w baku, to gdzie jest?Jak jest gruszka to nie ma pompy w baku, pompa zasysająca paliwo jest w pompie wtryskowej. Gdy skończy się paliwo w baku to po dolaniu jest nikła szansa, że normalnie odpali.
op
(09-09-2020, 07:28)andrzejwa napisał(a): Gdy skończy się paliwo w baku to po dolaniu jest nikła szansa, że normalnie odpali.Jak to możliwe, ktoś się zapomni, jedzie sobie drogą, skończy się paliwo, pójdzie na stację, kupi w baniaczku, doleje i co? Nie odpali? Trzeba oddawać do mechanika z powodu skończenia sie paliwa, przecież to jakiś absurd. (09-09-2020, 07:52)troll83 napisał(a):(09-09-2020, 07:28)andrzejwa napisał(a): Gdy skończy się paliwo w baku to po dolaniu jest nikła szansa, że normalnie odpali.Jak to możliwe, ktoś się zapomni, jedzie sobie drogą, skończy się paliwo, pójdzie na stację, kupi w baniaczku, doleje i co? Nie odpali? Trzeba oddawać do mechanika z powodu skończenia sie paliwa, przecież to jakiś absurd. Na takie ewentualności jeat gruszka
Na początek - gruszkę wymontować i wnętrze solidnie wymyć w ... benzynie.
Jest bardzo duża szansa, że gruszka będzie działała dalej. Osady z tłustego (i brudnego) ON dość skutecznie blokują zaworek zwrotny. Wymiana gruszki także nie jest czymś bardzo skomplikowanym, oczywiście pod warunkiem zakupienia odpowiedniego jej typu (a istnieje ich mnóstwo). A tak na marginesie - w ScII moim zdaniem nie powinno się montować dodatkowego zaworka zwrotnego. Spotkałem się z sytuacją, gdzie jego opory przepływu były przyczyną wielu problemów i błędów.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
op
...a no właśnie, a jak gruszka nie teges, to lipa. Chyba żeby tak może po wymianie filterka odpalić silnik, odkręcić ten korek odpowietrząjacy na filtrze i tak pozbyć się powietrza.
Czy wymiana gruszki jest może tak prosta, jak na tym filmie? https://www.youtube.com/watch?v=jLe6skZYfwE (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-09-2020, 08:24 przez troll83.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości