Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Nie świeci się kontrolka informująca o grzaniu świec żarowych przed uruchomieniem silnika


ROBERTO_PL
Zarejestrowani

op
(18-12-2021, 19:05)scrabi napisał(a): komunikat sprawdź wtrysk tez bnędzie komunikatem od niesprawnego EGR-a.
masz na 99.9% uszkodzona część elektryczną..najszybciej to kup drugi egr cały (tylko oryginały Pierburga ) działaja najdłuzej isa najpewniejsze
wypnij wtyczkę ze starego egra i podepnij drugi sprawny.. wtedy komunikat powinien zgasnąć..nie musisz montować drugiego egra na próbę

EGR kupiony, oryginalny Pierburga, podpinając nowy EGR pod wiązkę bez jego montażu nie mogę usunąć błędu DF 619 ZAWÓR UKŁADU EGR ZABLOKOWANY OTWARTY.
Gdzie w CLIPie znajdę menu "POZIOM BEZPIECZEŃSTWA BRAMY" ???
Muszę sprawdzić, czy brama CAN jest otwarta - taki komunikat mam chcąc wykasować błąd.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Online
Zrób przyuczenie zaworu egr.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:
  • ROBERTO_PL, scrabi
ROBERTO_PL
Zarejestrowani

op OK, przyuczenie zaworu EGR pomogło, po tej operacji przy błędzie w CLIPie świeciło się żółte kółko a nie czerwone i mogłem usunąć błąd.
Po raz pierwszy od opuszczenia fabryki przez jakiś czas nie było żadnych błędów i komunikatów na wyświetlaczu jak i w CLIPie.
Teraz wyskoczył błąd poduszki piersiowej kierowcy, ale to odkładam na później.
I teraz słuchajcie Pany i Panewki.
Mam zakupiony nowy oryginalny zawór EGR z korpusem i z cewką.
Już sobie przypomniałem z czym miałem problem, jak kiedyś chciałem zdemontować EGRa - nie mogłem wyciągnąć zaworu z korpusu.
Nie chcę mieć takich problemów z demontażem, jakie miał użytkownik SCRABI w 2015 roku, dlatego odpuszczam.
Chcąc wymienić cały korpus z zaworem EGR musiałbym wykręcić stary korpus razem z chłodniczką EGR, co wiąże się ze spuszczaniem płynu chłodniczego - silnik 1.9 dci 120 KM - kto to demontował ten z cyrku się nie śmieje.
Biorąc pod uwagę warunki jakie mamy - temperatura - odłożę to na wiosnę/lato.
Teraz zamierzam poszukać sprawnej, używanej cewki i ją zamontować oraz zaślepić zawór EGR.
Jak się ociepli wyciągnę EGR wraz z chłodniczką i wszystko poczyszczę (zauważyłem sporo sadzy na wlocie spalin do kolektora dolotowego).
Ogólnie to stary zawór EGR nie jest chyba mocno zabrudzony, bo da radę go wcisnąć, poczyściłem trochę z wierzchu i zaaplikowałem WD-40, to trochę syfu wyleciało.
I po tym całym czyszczeniu tego EGRu który planuję na wiosnę/lato dalej chyba będzie zaślepiony, jeżeli miałoby to mieć jakieś negatywne skutki to proszę o informację.

Jeszcze takie pytania czysto teoretyczne:
Jeżeli gaszę samochód to sprawny zawór EGR zamyka i otwiera się przez kilka sekund naprzemiennie ???
Jeżeli miałem uszkodzoną cewkę i zablokowała się ona w pozycji otwartej, to rozumiem że spaliny cały czas leciały w kolektor dolotowy ???
Jak ogólnie pracuje taki zawór EGR podczas pracy silnika ??? Czy zamyka i otwiera się z dużą szybkością bez przerwy ???
Co musiałoby się wydarzyć z zaworem EGR, aby uniemożliwił on uruchomienie samochodu ???

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Online
Jak sobie przypomnieć ile mnie to nerwów kosztowało, to aż mnie trzęsie. 2x go wyciągałem.. W końcu @ pio555 załatwił mi używkę.. Podmieniłem tylko część elektryczną, zaslepilem, skasowałem błąd i zapomniałem o problemie.
Nie ma bata żebyś go wyjął z chłodnic ki na samochodzie. Ja w imadle nie mogłem go wyciągnąć..
Czasami się udaje, ale to trzeba mieć cierpliwość.
Plynu nie spuszczałem.. Udało się tak że malutko wyciekło...

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Online
1 Jeżeli miałem uszkodzoną cewkę i zablokowała się ona w pozycji otwartej, to rozumiem że spaliny cały czas leciały w kolektor dolotowy ???
2 Jak ogólnie pracuje taki zawór EGR podczas pracy silnika ??? Czy zamyka i otwiera się z dużą szybkością bez przerwy ???
3 Co musiałoby się wydarzyć z zaworem EGR, aby uniemożliwił on uruchomienie samochodu ???
1 Tak ,ale mógł być otwarty tylko częściowo on pracuje od 0 do 100% , nie otwarty zamknięty
2 Jest zamknięty przy uruchomieniu ,otwiera się i zamyka płynnie w różnym stopniu w zależności od temp. silnika, obciążenia, ciśnienia w kolektorze ssącym.
3 Otwarty na pewno utrudnia rozruch bo zamiast tlenu do komory spalania trafiają spaliny ,myślę ,że uniemożliwić może sterownik silnika bo nie zgadza się przepływ powietrza z obrotami . W silniku MAN D28 można eksperymentalnie ręką otworzyć EGR i na wolnych obrotach po otwarciu o 1/3 silnik puszcza chmurę jak lokomotywa. Tam często się zdarza że przepustnica się nie domyka i wtedy zimny pali dużo ciężej.

Odpowiedz
ROBERTO_PL
Zarejestrowani

op
(27-12-2021, 20:40)Jurek napisał(a): Otwarty na pewno utrudnia rozruch bo zamiast tlenu do komory spalania trafiają spaliny
Do komory spalania nie trafia sam tlen, tylko powietrze.
Wydaje mi się, że spaliny to głównie powstają, gdy silnik pracuje, a nie podczas jego uruchamiania, kiedy dopiero co dochodzi do zapłonu mieszanki powietrzno-paliwowej.
Tak czy siak wymienię część elektryczną oraz zaślepię zawór EGR licząc na to, że poprawi się rozruch zimnego silnika oraz pozbędę się błędów w CLIPie i komunikatów na wyświetlaczu.

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Online
(27-12-2021, 23:04)ROBERTO_PL napisał(a): Do komory spalania nie trafia sam tlen, tylko powietrze.
Wydaje mi się, że spaliny to głównie powstają, gdy silnik pracuje, a nie podczas jego uruchamiania, kiedy dopiero co dochodzi do zapłonu mieszanki powietrzno-paliwowej.
Masz rację powietrze ,natomiast spaliny powstają w momencie pierwszego wtrysku paliwa i na pewno ostatni cylinder w kolejce dostanie spaliny a i te pierwsze w kolejnych cyklach będą kuleć.

Odpowiedz
ROBERTO_PL
Zarejestrowani

op Zakupiłem na Allegro używany korpus razem z zaworem EGR i cewką - cewka niby sprawna, po podłączeniu brak błędów, podczas przyuczania widać, jak cewka otwiera i zamyka nowy zawór. Ale ten zawór używany to stoi dęba, nie mogłem go nawet wcisnąć palcem, dlatego aż dziwne, że cewka jest sprawna. Eksperymentalnie zamoczę ten korpus z zaworem EGR w ropie i spróbuję to rozruszać, ewentualnie wyjąć. Ale widać, że już ktoś przy tym grzebał i próbował demontować zawór EGR, bo zostały ślady po śrubokręcie lub przecinaku.
Zakupiłem również samą cewkę, która okazała się wadliwa. Po wpięciu jej we wtyczkę w CLIPie od razu wyskoczył błąd, pomimo przyuczania, podczas którego widać jak zawór również pracuje, błędy są koloru czerwonego, co chyba oznacza, że są to błądy stałe i nie można ich usunąć.
A teraz najlepsze, podłączyłem starą cewkę i okazało się, że nie ma żadnych błędów, a podczas przyuczania pracuje.
Ale już nie wkładałem jej z powrotem, aktualnie założona jest używa.
Zawór EGR zaślepiony, teraz jeździć i obserwować, czy z czasem znowu się coś nie wykrzaczy.
Mam nadzieję, że poprawi się rozruch zimnego silnika, o czym na pewno zamelduję.

Odpowiedz
ROBERTO_PL
Zarejestrowani

op Rozruch poprawił się dopiero po wymianie rozrusznika na nowy.
Teraz auto odpala od strzała z półobrotu.
Podsumowując, to z Waszą pomocą udało mi się przywrócić kontrolkę grzania świec na wyświetlacz, sprawdzić poprawność działania świec żarowych oraz pozbyć się błędów związanych z EGR.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem oraz pomoc, pozdrawiam.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

7 gości