Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Nie odpala po zerwaniu paska alternatora


Tomekolsztyn1
Zarejestrowani

op Witam.Parę dni temu podczas powrotu do domu zerwał się pasek alternatora ,pokazało brak ładowania ,do domu miałem dwie minuty jazdy więc spokojnie dojechałem do celu ,wyłączyłem samochód.To była sobota więc z warsztatami krucho . Umówiłem się na poniedziałek ,i tu zaczyna się problem ,auto kręci ale nie odpala. Mechanik podjechał i scholował auto do warsztatu. Wymieniony pasek i rolka napinacza ,auto nie odpala. Distarczyłem drugi kluczyk i dalej to samo ,mechanik mówi że obejrzał rozrząd i wszystko wygląda ok ,że musi wezwać elektryka z dedykowanym komputerem i skasować błędy,. Dzisiaj nagle telefon że zerwało jakiś klin w rozrządzie ,prawdopodobnie jeszcze jakieś koło może być do wymiany a jak to nie pomoże to silnik do remontu . I teraz moje pytanie,po zerwaniu paska normalnie przyjechałem do domu ,oczywiście bez ładowania ale silnik opracował normalnie więc coś mi tu nie pasuje ,może ktoś z Was potrafi mi to wytłumaczyć,pozdrawiam

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Zerwany pasek wkręca sie w rozrząd i kaplica z silnikiem
nie ty pierwszy i nie ostatni tego doświadczasz

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2023, 18:27 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Nie zerwało paska rozrządu, tylko klin na kole wału. Komputer diagnostyczny powinien pokazać brak synchronizacji.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
zapewne przeskoczył rorząd i nie odpala

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Tomekolsztyn1
PunkRock86
Moderatorzy

Ja miałem taką śmierć silnika F4R benzyna. Kolega ma w opisie dCi - tam też takie akcje były?

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
Tomekolsztyn1
Zarejestrowani

op Witam ,tam mam 1.9dci i tak dużo czytałem na temat wkręcającego się paska w rozrząd ,tylko czemu po zerwaniu dojechałem jeszcze do domu ,jechałem jakieś 5 minut i oprócz braku ładowania silnik pracował normalnie

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2023, 20:29 przez Tomekolsztyn1.)

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

Schola to taki chór a auto trzeba zholować.

Może tylko nieznacznie przestawił się rozrząd, jeszcze nie doprowadzając do kolizji ale powodując znaczny spadek kompresji. Rozrusznik nie jest w stanie zrobić kompresji do zapłonu mieszanki i uruchomienia silnika. Jeszcze nie przesądzajmy o śmierci silnika, niemniej łączymy się w bUlu.

Czy gasiłeś i uruchamiałeś silnik tuż po zerwaniu paska?

Wymieniłbym koło pasowe wału po takiej akcji, jest zalecenie w serwisówce żeby nie odpalać silnika bez paska osprzętu, może to rozspoić dwumasę w kole pasowym. Niestety jedyne słuszne koło to oryginał, zamienniki szybko padają.

Tak z kronikarskiej ciekawości, ile mogło być przebiegu na pasku osprzętu?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2023, 20:43 przez Przemek7.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(04-01-2023, 20:43)Przemek7 napisał(a): Czy gasiłeś i uruchamiałeś silnik tuż po zerwaniu paska?
napisał,że wrócił autem po zerwaniu paska

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

(04-01-2023, 20:46)pio555 napisał(a): po zerwaniu paska
może tylko zobaczył kontrolkę ładowania i dalej jechał bez zatrzymywania i gaszenia samochodu, miał kilka minut do domu... Może przestawił się rozrząd, auto nie zgasło ale po zgaszeniu rozrusznik już nie jest w stanie wkręcić na obroty z powodu słabej kompresji (wynikającej z przestawienia rozrządu a nie kolizji). Zmierzam że może jeszcze nie doszło do kolizji.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2023, 20:58 przez Przemek7.)

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

(04-01-2023, 20:28)Tomekolsztyn1 napisał(a): Witam ,tam mam 1.9dci i tak dużo czytałem na temat wkręcającego się paska w rozrząd ,tylko czemu po zerwaniu dojechałem jeszcze do domu ,jechałem jakieś 5 minut i oprócz braku ładowania silnik pracował normalnie
Bo nie doszło do zerwania paska. Albo pasek przeskoczył na tyle szczęśliwie, że nie doszło do kolizji zaworów z tłokami, ale na tyle, że już nie ma odpowiedniej kompresji na zimnym silniku do odpalenia. Druga opcja, to zerwanie klina ka wale, co spowodowało przestawienie dołu, względem góry, też na tyle szczęśliwie, że nie doszło do kolizji silnika.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:
  • Tomekolsztyn1




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości