Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Nawiew - raz wieje mocno a raz słabo...


jrc_69
Zarejestrowani

op Witajcie.
To , że siła nawiewu w naszych scenicach pozostawia wiele do życzenia to już wszyscy wiedzą. Dzisiaj wybrałem się w trochę dalszą trasę (300km) i oto co zauważyłem niepokojącego w działaniu nawiewu w moim autku. Niepokojącego zwłaszcza, że niedługo autko leci do CRO a tam, wiadomo, upały niemiłosierne więc podstawową rzeczą jest sprawny nawiew.
Ale do rzeczy.
Podczas jazdy z włączoną klimatyzacją (climatronic) nawiew mam ustawiony na "piątą" siłę ( 1/2 trzeciego wiatraczka na wyświetlaczu) - kierunek nadmuchu "na siebie". Bywa, że jest to wystarczająca siła, czasem aż za mocna, a czasem siła nadmuchu jest prawie zerowa. Po przełączeniu na pełna moc też nie ma większego "szału". Coś tam poprzełączam - góra, dół, włączę klimę - wyłączę, nie wiem czy to coś daje? Potem znowu dmucha dobrze.
Czy ktoś z Was przerabiał u siebie taki temat i go rozwiązał? Gdzie zacząć szukać problemu? W rezystorze, panelu a może w samej dmuchawie?
Dodam, że:
 - do połowy siły nawiewu praktycznie go nie słychać i nie czuć, że coś leci z kratek
 - klima po serwisie w zeszłym tygodniu
 - filtr kabinowy czysty i suchy, nie wiem jak odpływy ale wszędzie sucho (także pod nogami) więc nie grzebałem
 - obieg wewnętrzny praktycznie nie istnieje (po włączeniu obiegu wewnętrznego przestaje wiać w ogóle - prawdopodobnie odklejony filc, prawda?)
 - przełączanie kierunków nawiewu działa poprawnie

Przeglądałem podobne tematy ale na ogół wogóle komuś nie działa dmuchawa lub nie działa ogrzewanie. Chyba, że tak szukam...
Proszę o podpowiedzi na powyższy temat. Dzięki z góry.

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Ja podejrzewam że winnym może być czujnik temperatury wewnętrznej. Miałem podobnie w Lagunie IPHII z climatronic. W Buldogu mam manualną klimę więc nie wiem gdzie jest umieszczony ten czujnik. W Lali była to taka krateczka na panelu, sprężone powietrze dmuchnięte w ten czujnik zlikwidowało problem. Zatkanie tego czujnika to efekt nadużywania kosmetyków typu Plack do tapicerki które kleją syf.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
wymien rezystor on odpowiada za obroty wentylatora

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • michaldck
PunkRock86
Moderatorzy

Piotrek - szybkie pytanie - czy zasada działania automatycznej klimatyzacji nie jest podobna w Lagunie i Scenic ?

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(24-06-2017, 22:34)PunkRock86 napisał(a): Piotrek - szybkie pytanie - czy zasada działania automatycznej klimatyzacji nie jest podobna w Lagunie i Scenic ?
nie wiem ale u mnie właśnie wentylator dziwnie pracował
raz dmuchał raz nie
3 i 4 biegu nie było
wymieniłem rezystor i teraz na max chce głowe urwac

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
michaldck
Zarejestrowani

Możecie miec obydwoje rację. Czujnik pod lusterkiem i pod lewarkiem skrzyni mierzy tremperaturę powietrza w aucie i przekazuje dalej, info leci do kompa klimatyzacji i on ustawia odpoiwednie obroty i kierunki nawiewów. Oczywiście do tego dochodzi informacja o poziomie nasłonecznienia z czujnika przed przednią szybą. No to jeszcze jego trzeba doliczyć do mozliwych winowajców.

Lubię mojego Scenica Biggrin
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Ale jemu chodzą wszystkie biegi wentylatora. Tylko wydajność się zmienia w trakcie pracy. Stawiam na czujnik który odczytuje temp. wnętrza kabiny.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
michaldck
Zarejestrowani

Ja bym z kolei obstawial rezystor ;-) Nie twierdze, że nie masz racji. Świrowanie obrotów to w 90% własnie rezystor.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-06-2017, 22:54 przez michaldck.)

Lubię mojego Scenica Biggrin
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Odpowiedz
twinsiak79
Zarejestrowani

Rowniez rezystor obstawiam....u mnie w SCII był cały zawilgocony.W El-Cars Kaczory robione.Fachman orzekł zeby bynajmniej raz w roku odpływy czyscic,co tez zrobiłem (jeden zapchany błotem)

Odpowiedz
jrc_69
Zarejestrowani

op Dzięki Panowie za wszystkie podpowiedzi.
Tak na moja logikę:
- jeśli winowajcą byłby czujnik to czy mogą świrować obroty wentylatora w czasie pracy klimatronika w trybie "manualnym", w którym to ja decyduję jak ma być siła nadmuchu? W trybie AUTO to rozumiem, czujnik odczytuje daną, ustawioną temperaturę i zwalnia obroty wentylatora żeby nie było za zimno.
- zacznę może od rezystora. Koszt nowego nie jest duży a frajda ze sprawnego "dmuchania" ogromna. Znalazłem na alle firmy GETZ. Będzie ok?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości