GRAND SCENIC III 1.6 16V 2009r.
Akumulator ma ciągle niskie napięcie - 12,05-12,25V. Robię krótkie trasy i alternator ładuje napięciem 14,9-15,2V a jak już jest całkiem słaby akumulator to napięcie osiągnęło nawet 15,5V. Po przejechaniu np. 5, 10, a teraz w zimie np. 20km napięcie spada do 13,6V.
Co najlepsze ASO twierdzi, że tak jest w SCENICu III bo alternatorem tu steruje już komputer i najpierw gdy akumulator jest bardzo słaby to może być 15,5V a potem już gdy zapotrzebowanie na prąd spada i akumulator się podładował to spada na 13,6V żeby odciążyć alternator i że to jest normalne w tym modelu samochodu, jest to tzw. inteligentny regulator napięcia, który steruje odpowiednio do zapotrzebowania, co innego gdyby w ogóle nie spadało napięcie a tu spada. Dzwoniłem do dwóch ASO i oboje tak twierdzą.
No ale co, 14,9-15,6V nawet to akumulator się przecież psuje a Renault twierdzi, że tak jest w Scenicu III a BOSCH (dział z akumulatorami) się z tego śmieje i nie uwzględni w razie czego reklamacji.
No ale co, akumulator nowy i co 2 tygodnie ładować w zimie akumulator?
Potrzebuję więc instrukcję demontażu alternatora oraz regulatora napięcia, najlepiej po polsku ;-).
Pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-01-2015, 18:15 przez miro.)