Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Napięcie ładowania


slavo83
Zarejestrowani

op Witam, potrzebuję instrukcji demontażu alternatora oraz demontażu samego regulatora.

GRAND SCENIC III 1.6 16V 2009r.

Akumulator ma ciągle niskie napięcie - 12,05-12,25V. Robię krótkie trasy i alternator ładuje napięciem 14,9-15,2V a jak już jest całkiem słaby akumulator to napięcie osiągnęło nawet 15,5V. Po przejechaniu np. 5, 10, a teraz w zimie np. 20km napięcie spada do 13,6V.

Co najlepsze ASO twierdzi, że tak jest w SCENICu III bo alternatorem tu steruje już komputer i najpierw gdy akumulator jest bardzo słaby to może być 15,5V a potem już gdy zapotrzebowanie na prąd spada i akumulator się podładował to spada na 13,6V żeby odciążyć alternator i że to jest normalne w tym modelu samochodu, jest to tzw. inteligentny regulator napięcia, który steruje odpowiednio do zapotrzebowania, co innego gdyby w ogóle nie spadało napięcie a tu spada. Dzwoniłem do dwóch ASO i oboje tak twierdzą.

No ale co, 14,9-15,6V nawet to akumulator się przecież psuje a Renault twierdzi, że tak jest w Scenicu III a BOSCH (dział z akumulatorami) się z tego śmieje i nie uwzględni w razie czego reklamacji.

No ale co, akumulator nowy i co 2 tygodnie ładować w zimie akumulator?

Potrzebuję więc instrukcję demontażu alternatora oraz regulatora napięcia, najlepiej po polsku ;-).

Pozdrawiam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-01-2015, 18:15 przez miro.)

Odpowiedz
cinas
Specjalisci

Niestety ale w III tak jest z tym ładowaniem , wgranie nowego oprogramowania trochę pomaga

Diagnostyka, aktywacje, konfiguracje CLIP, Renault Commander
Naprawy elektryki/elektroniki - kontakt pw.  www.tele-elektro-bis.pl


Odpowiedz
Espera
Dziwne. Ja mam odcinki 2-3 km i nie mam problemow z akku a ma juz ponad 5 lad. Jest od nowosci

Odpowiedz
slavo83
Zarejestrowani

op Cinas, jakie oprogramowanie, i jak jest u ciebie.

Espera, tu musiałbyś sprawdzić jakie jest napięcie aku przed uruchomieniem - czyli maskę zostawić uchyloną minimalnie bo tak to każde otworzenie auta w celu podniesienia maski to już napięcie spadnie na akumulatorze no i co najważniejsze - po uruchomieniu jakie ma napięcie - u mnie 15,2-15,5V cały czas a dopiero po przejechaniu np. 20km spada do 13,6V. U siebie nie sprawdzałeś to nie wiesz jak jest.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-12-2014, 19:18 przez slavo83.)

Odpowiedz
cinas
Specjalisci

Dawno nie sprawdzałem jak z ładowaniem ale nie mam takich problemów
Wgrać nowy soft do UCH, UPC, Sterownika silnika powinno pomóc jak jest błąd w oprogramowaniu

Diagnostyka, aktywacje, konfiguracje CLIP, Renault Commander
Naprawy elektryki/elektroniki - kontakt pw.  www.tele-elektro-bis.pl


Odpowiedz
slavo83
Zarejestrowani

op No ale to jest normalne, że do 15,6V dochodzi napięcie jak aku 12,5V? U ciebie też tak ładuje?

A jakbym miał dostęp do Clipa to to można wgrać bez problemu czy trzeba jechać do serwisu wgrać.

Ps. A jak z demontażem w razie czego alternatora. Trzeba ściągać zderzak itp?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-12-2014, 19:40 przez slavo83.)

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Czym mierzyłeś to napięcie (miernik marketowy czy jakiś lepszy) i w którym miejscu ? W "normalnych" autach napięcie ładowania to 14,4 V .

Odpowiedz
Espera
Nie mierzylem ale gdy mam spadek to mam info na wyswietlaczu np. gdy sa dlugo drzwi otwarte. Minimalny spadek i juz komunikat

Odpowiedz
slavo83
Zarejestrowani

op Espera, takie info nie ma nic wspólnego z pomiarami napięcia o jakich rozmawiamy. Możesz mieć napięcie najlepsze czyli 12,8V a info też się pojawi. Tak jest w każdym SIII. Mowa o tym nawet jest w instrukcji.

Odpowiedz
Espera
U mnie pokazalo sie ze 2-3 razy w ciagu pieciu lat.
Jesli kreci, nic sie nie dzieje to po co szukac dziury?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości